Page 56 - 0415
P. 56

‫חישוב אומדן ציוני הבחינה‬

                    ‫אפריל ‪2015‬‬

‫להלן נסביר ונדגים כיצד תוכלו לחשב אומדן לציוניכם בכל אחד מתחומי הבחינה ‪ -‬חשיבה מילולית‪ ,‬חשיבה כמותית ואנגלית‬
                                          ‫‪ -‬וכן אומדנים לציוניכם הכלליים בבחינה‪ ,‬המתבססים על ציוניכם בשלושת התחומים‪.‬‬

                                          ‫חישוב ציוני הגלם של פרקי הב ֵררה בתחומי הבחינה‬

     ‫כל תשובה נכונה בתחום החשיבה המילולית ובתחום האנגלית מזכה בנקודה‪ .‬בנוסח הבחינה הנוכחי נכלל בחישוב הציון‬
  ‫רק פרק אחד בתחום החשיבה הכמותית‪ ,‬לעומת שני פרקים בחשיבה מילולית ובאנגלית‪ ,‬ולכן כל תשובה נכונה בתחום זה‬

                             ‫מזכה בשתי נקודות‪ .‬כדי לחשב את ציוני הגלם בכל תחום עליכם לסכם את הנקודות שצברתם בו‪.‬‬
                                                                                            ‫בסיום שלב זה יתקבלו שלושה ציוני גלם‪:‬‬

                                                         ‫ציון גלם בחשיבה מילולית‪ ,‬ציון גלם בחשיבה כמותית וציון גלם באנגלית‪.‬‬

                                                                   ‫חישוב הציונים בתחומי הבחינה‬

      ‫לכל ציון גלם מותאם ציון בסולם אחיד‪ ,‬ציון שאינו מושפע מהנוסח‪ ,‬מהשפה או מהמועד של הבחינה‪ .‬תוכלו לאתר את‬
                                ‫ציוניכם בסולם האחיד בעזרת טבלת המעבר מציוני גלם לציונים בסולם האחיד שמופיעה להלן‪.‬‬
                                   ‫בסיום שלב זה יתקבלו אומדנים לציוניכם בשלושת תחומי הבחינה (בסולם של ‪ 50‬עד ‪:)150‬‬

                                                ‫ציון בחשיבה מילולית )‪ (V‬ציון בחשיבה כמותית )‪ (Q‬ציון באנגלית )‪(E‬‬

       ‫טבלת מעבר מציוני גלם לציונים בסולם האחיד בכל אחד מהתחומים‬

‫ציון בסולם האחיד‬         ‫ציון‬  ‫ציון בסולם האחיד‬         ‫ציון‬  ‫ציון בסולם האחיד‬         ‫ציון‬
                         ‫גלם‬                            ‫גלם‬                            ‫גלם‬
‫אנגלית‬  ‫חשיבה‬   ‫חשיבה‬          ‫אנגלית‬  ‫חשיבה‬   ‫חשיבה‬          ‫אנגלית‬  ‫חשיבה‬   ‫חשיבה‬
        ‫כמותית‬  ‫מילולית‬                ‫כמותית‬  ‫מילולית‬                ‫כמותית‬  ‫מילולית‬

‫‪114 131 120 32‬‬                 ‫‪80 90 81 16‬‬                    ‫‪50 50 50 0‬‬

‫‪117 122 33‬‬                     ‫‪82 83 17‬‬                       ‫‪51 51 1‬‬

‫‪119 136 125 34‬‬                 ‫‪84 95 86 18‬‬                    ‫‪52 54 52 2‬‬

‫‪121 127 35‬‬                     ‫‪86 88 19‬‬                       ‫‪54 54 3‬‬

‫‪124 141 129 36‬‬                 ‫‪88 99 91 20‬‬                    ‫‪56 60 56 4‬‬

‫‪126 132 37‬‬                     ‫‪90 93 21‬‬                       ‫‪58 58 5‬‬

‫‪129 146 134 38‬‬                 ‫‪92 105 96 22‬‬                   ‫‪60 64 60 6‬‬

‫‪131 137 39‬‬                     ‫‪95 98 23‬‬                       ‫‪62 62 7‬‬

‫‪134 150 139 40‬‬                 ‫‪97 110 101 24‬‬                  ‫‪64 69 64 8‬‬

‫‪138 141 41‬‬                     ‫‪99 103 25‬‬                      ‫‪66 66 9‬‬

‫‪142 143 42‬‬                     ‫‪101 115 105 26‬‬                 ‫‪68 74 68 10‬‬

‫‪146 145 43‬‬                     ‫‪103 108 27‬‬                     ‫‪70 70 11‬‬

‫‪150 147 44‬‬                     ‫‪106 120 110 28‬‬                 ‫‪72 79 72 12‬‬

                ‫‪149 45‬‬         ‫‪108 113 29‬‬                     ‫‪74 74 13‬‬

                ‫‪150 46‬‬         ‫‪110 126 115 30‬‬                 ‫‪76 85 76 14‬‬

                               ‫‪112 117 31‬‬                     ‫‪78 78 15‬‬

‫חישוב אומדני הציונים‪ ,‬המפורט בהמשך‪ ,‬אינו מביא בחשבון את הציון במטלת הכתיבה‪ .‬החישוב מתבסס על ההנחה שרמת‬
   ‫היכולת שבאה לידי ביטוי במטלת הכתיבה היא כרמת היכולת הבאה לידי ביטוי בפרקי הבֵררה בתחום החשיבה המילולית‪.‬‬

                                                                                                        ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                ‫‪55‬‬
   51   52   53   54   55   56   57   58