Page 52 - 0415
P. 52

‫מועד אפריל ‪2015‬‬                                                           ‫	‬

   ‫השולטים על בוריו השפה העברית‪ .‬כך גם בעתיד‪ ,‬נוער יקרא ספרים בזמנו‬       ‫‪30‬‬
‫החופשי משום שחונך לכך ולא בגלל תגמול כספי שמקבל בעבור כל ספר שקורא‪.‬‬       ‫‪35‬‬
                                                                          ‫‪40‬‬
    ‫מנגד יש שיגידו שתשלום כספי אינו צריך להינתן לתלמידים שקוראים ספרים‬
‫ושיטה זו אינה כדאית‪ .‬לטענתם של המתנגדים ליישום שיטה זו במעכת החינוך‬
 ‫בישראל‪ ,‬סכום כסף זה יכול להיות מושקע בדברים אחרים כגון פעילויות חינוך‬

   ‫מעשירות ומגבשות‪ ,‬תגמול למורים שמביאים את תלמידיהם לידי הצלחה וכו'‪.‬‬
       ‫לעומת זאת‪ ,‬אבקש לסתור טענה זו בכך שהתשלום הכספי שיינתן עבור‬

  ‫התלמידים הינו סמלי‪ ,‬אין זה סכום כסף גדול ולכן יש לאפשר למערכת החינוך‬
‫ביישום השיטה‪ .‬בנוסף‪ ,‬לא כל התלמידים ירבו בקריאת ספרים וכך לא תלמידים‬

        ‫רבים יהיו כאלו שמקבלים תגמול וההוצאה הכספית תהיה אפשרית‪.‬‬
‫לסיכום‪ ,‬קיימות דעות שונות לגבי יישום השיטה על פיה תלמידי בתי ספר יסודיים‬
‫מקבלים תגמול כספי סמלי בעבור קריאת ספרים במהלך שנת הלימודים‪ ,‬לעניות‬

     ‫דעתי‪ ,‬יש ליישם שיטה זו במערכת החינוך בישראל‪ ,‬ובעוד כמה שנים נראה‬
‫שהמדינה שלנו היא מקום טוב יותר לגדול בו ולגדל בו ילדים‪ ,‬המחונכים לקריאת‬

                                                ‫ספרים בזמנם החופשי‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪51‬‬
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57