Page 6 - ver1
P. 6

‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בחלקו הראשון של המשפט נאמר כי חברו של הדובר סיפר לו שאם יכתוב עבודת‬
‫סיכום במקום לגשת למבחן‪ ,‬יוכל לקבל ציון עובר רק אם לא יחמיץ יותר משני שיעורים‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון‬

   ‫בטענת הדובר‪ ,‬שלפיה הוא נעדר כבר מחמישה שיעורים ולכן החליט להיבחן‪ ,‬אך לצערו גילה שהצד היה‬
    ‫עם חברו‪ ,‬שהרי התנאים שעליהם סיפר לו חברו מתייחסים רק למקרה של כתיבת עבודת סיכום‪ ,‬ואילו‬

                           ‫כאמור‪ ,‬הדובר ניגש למבחן‪ ,‬ולכן אין סיבה שיצטער לגלות שהצדק היה עם חברו‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בחלקו הראשון של המשפט נאמר כי חברו של הדובר סיפר לו שאם יכתוב עבודת‬
‫סיכום במקום לגשת למבחן‪ ,‬יוכל לקבל ציון עובר רק אם לא יחמיץ יותר משני שיעורים‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון‬
 ‫בטענה שמסיבה זו החליט הדובר לכתוב עבודת סיכום‪ ,‬אף על פי שאין בכוונתו להיעדר משום שיעור‪ ,‬שכן‬
    ‫אם הוא לא מתכוון להיעדר כלל‪ ,‬לא ייתכן שהוא מעדיף לכתוב עבודה במקום לגשת למבחן‪ ,‬רק מכיוון‬

                                             ‫שהדבר מאפשר לו להחמיץ שני שיעורים ועדיין לקבל ציון עובר‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
     ‫כדי לקבוע איזה מן הממצאים שמופיעים בתשובות הוא המתאים ביותר להיות הממצא אשר הפסקה‬

                                           ‫נועדה להסביר‪ ,‬עלינו תחילה להבין את תוכן הדברים שנאמרו בה‪.‬‬

‫בראשית הפסקה נאמר כי כל בני האדם חוטאים מעת לעת‪ ,‬ואין מי שרואה בעצמו קדוש‪ .‬יחד עם זאת‪ ,‬כדי‬
  ‫לשמר דימוי חיובי של עצמם‪ ,‬בני האדם מייחסים את הגורם לעשיית החטא לנסיבות‪ ,‬לגורמים חיצוניים‬
   ‫וכד׳‪ .‬כלומר‪ ,‬הם לא מתכחשים לכך שביצעו אותו‪ ,‬ובוודאי שאינם מייחסים את עשייתו לנטיות אופיים‬
     ‫ולכוונת זדון‪ .‬זאת משום שאף אדם אינו מוכן להודות שחטאיו הם התנהגות מגמתית שלילית ופסולה‬
      ‫שמקורה באופיים‪ .‬במילים אחרות‪ ,‬בני האדם מודעים לכך שהם חוטאים לעתים‪ ,‬אך הם מתייחסים‬

‫למעשיהם אלה באופן נקודתי‪ ,‬ואינם מייחסים זאת לאופיים‪ ,‬כי אם לגורמים חיצוניים ולנסיבות משתנות‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הממצא שמופיע בתשובה זו עוסק באנשים שאמנם חוטאים (פועלים בניגוד לחוק)‪,‬‬
       ‫אך אינם מכירים בכך שעשו דבר פסול (אינם נוטים לראות בכך מעשה אסור)‪ ,‬בעוד שההסבר שלעיל‬
                                                                               ‫מתייחס להכרת האדם בחטאיו‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬הממצא שמופיע בתשובה זו אכן מתאים להיות הממצא שאליו מתייחס ההסבר‪ ,‬שכן‬
    ‫הוא מתייחס לאנשים שמכירים בכך שהם חוטאים (אומרים דברים שאינם אמת)‪ ,‬אך אינם רואים בכך‬
‫דבר מגמתי (מוודים שפעם בשבוע לפחות) המשקף את אופיים (אין כמעט איש המגדיר את עצמו כ׳שקרן׳)‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן הממצא שמופיע בתשובה זו עולה כי האדם שחטא מכיר בחטאיו (נוטים להכיר‬
  ‫בכך שהם ראויים לעונש)‪ ,‬אך נראה‪ ,‬באופן עקיף אמנם‪ ,‬שהוא סבור כי לא מדובר במקרים נקודתיים (מי‬
  ‫שהורשע בביצוע פשע בפעם השנייה או השלישית סבור שעונשו צריך להיות חמור מזה של מי שביצע פשע‬

                                                                                               ‫בפעם הראשונה)‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הממצא שמופיע בתשובה זו אינו מתייחס להכרתו של אדם בכך שהמעשה שעשה‬
‫הוא פסול‪ ,‬אלא במוכנותו להודות בעצם ביצוע המעשה (רק מתי מעט מבעלי העסקים מוכנים להודות שאי‬

                                                            ‫פעם העלימו מס‪ ,‬אף שלא מעט מהם עושים זאת)‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11