Page 11 - ver1
P. 11

‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬מן ההסבר שלעיל אכן עולה כי תחושת ההפסד של הבוחר השני נעוצה בכך שהחלק בו‬
                                                                                                 ‫חשק כבר נלקח‪.‬‬

‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן ההסבר שלעיל עולה כי תחושת ההפסד קשורה לרצונו של הבוחר השני לקבל את‬
     ‫הפרוסה שהבוחר הראשון לקח לעצמו‪ ,‬ולא לכך שהוא נאלץ לקבל את החלק הקטן ביותר‪ ,‬כפי שנאמר‬
       ‫בתשובה זו‪ .‬כמו כן‪ ,‬נשים לב שמכיוון שהאדם שהפסיד הוא למעשה הבוחר השני‪ ,‬אם שתי הפרוסות‬
                                          ‫שנותרו אינן שוות בגודלן‪ ,‬אין סיבה שיבחר בפרוסה הקטנה ביותר‪.‬‬

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מן ההסבר שלעיל עולה כי תחושת ההפסד קשורה לרצונו של הבוחר השני לקבל את‬
‫הפרוסה שהבוחר הראשון לקח לעצמו‪ ,‬והדבר לא קשור לעובדה שהעוגה לא נחתכה לחלקים שווים באמת‪,‬‬

                                                                                         ‫כפי שנאמר בתשובה זו‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .21‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
  ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות המופיעות בתשובות מתייחסת לפרוסת עוגה שונה מזו שאליה מתייחסות‬

                  ‫שלוש האפשרויות האחרות‪ ,‬נעמוד על כל אחת מהן‪ ,‬מתוך ההקשר שבו הן מופיעות בקטע‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬״אם לדעתה אחת מן הפרוסות טובה מן האחרות״ (שורה ‪ – )18‬פרוסה זו היא‬
      ‫הפרוסה שלדעתה של מרים טובה מן האחרות‪ ,‬והיא מסירה ממנה פיסה‪ ,‬כך שתשווה לפרוסה הטובה‬

                                                                                    ‫ביותר מן השתיים שנותרות‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬לאחר שהוסבר שלב החיתוך בפתרון בעיית החלוקה לשלושה (מרים משווה בין‬
  ‫הפרוסה הטובה ביותר בעיניה לאחת משתי הפרוסות הנותרות)‪ ,‬נאמר כי ״שלוש פרוסות נותרות‪ :‬שתיים‬
 ‫שחתך ראובן‪ ,‬ואחת שתיקנה מרים״ (שורות ‪ .)19-20‬אם כן‪ ,‬הפרוסה האמורה מתייחסת לפרוסה שממנה‬

                                                                             ‫הסירה מרים פיסה בשלב הראשון‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬לאחר שהוסבר שלב החיתוך בפתרון בעיית החלוקה לשלושה‪ ,‬נאמר כי הראשון לבחור‬
    ‫הוא שמעון‪ ,‬ולאחר מכן בוחרת מרים‪ .‬נאמר כי אם שמעון לא בחר בפרוסה שמרים תיקנה‪ ,‬עליה לבחור‬
‫בה‪ ,‬ו״ראובן מקבל את הפרוסה הנותרת״ (שורה ‪ .)21‬כלומר‪ ,‬הפרוסה שמרים תיקנה בהכרח תילקח על ידי‬

                           ‫שמעון או מרים‪ ,‬וזו שתיוותר לראובן היא אחת משתי הפרסות המקוריות שפרס‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬״הפרוסה שנותרה לאחר שמרים הסירה ממנה פיסה״ (שורה ‪ ,)26‬היא אותה‬

                                                    ‫הפרוסה שאליה מתייחסים הציטוטים בתשובות (‪ )1‬ו‪.)2(-‬‬

                                                                                       ‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמוצגות בתשובות משקפת את משמעות הציטוט‪ ,‬נבין תחילה את ההקשר‬

                                                                                    ‫בו נאמר‪ ,‬וכן‪ ,‬את משמעותו‪.‬‬

      ‫בחלקה הראשון של הפסקה האחרונה הוסבר האופן בו הצעתו של ברמס תשמש כפתרון יעיל לבעיית‬
     ‫החלוקה לשלושה‪ ,‬ונאמר כי ״ברמס היה אחוז התלהבות‪ :‬גם אם אין זו הדרך להרמוניה כלל עולמית‪,‬‬
  ‫לפחות כמה עוגות תחולקנה כראוי״ (שורות ‪ .)29-30‬אם כן‪ ,‬ניתן להבין שהוא אמנם לא רואה בכך פתרון‬
     ‫לבעיות בעלות חשיבות משמעותית לאין ערוך‪ ,‬אך בכל זאת‪ ,‬הוא רואה בהצעתו כלי שיסייע לפתור את‬

                                                                                       ‫בעיית החלוקה לשלושה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12