Page 5 - ver1
P. 5

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אף שכולם ציפו שמר שמחון יקבל את דעתה של גברת שגב‪ ,‬שלפיה‬
 ‫ההוצאות הגדולות על חימום מחייבות קיצוץ בתקציב הגינון‪ ,‬העמדה שהציג אמש באסיפת הדיירים אינה‬

      ‫עולה בקנה אחד עם עמדתה‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון בכך שלטענתו של מר שמחון‪ ,‬אין מנוס מלהפנות חלק‬
    ‫מתקציב הגינון לתשלום עבור החימום‪ ,‬שהרי טענתו זו דווקא כן עולה בקנה אחד עם עמדתה של גברת‬

                                                                                                             ‫שגב‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אף שהכול ציפו שמר שמחון יתנגד בתוקף לדעתה של גברת שגב‪ ,‬שלפיה‪,‬‬

      ‫בשל המיתון יש לקצץ בתקציב הגינון של הבית המשותף‪ ,‬העמדה שהציג אמש באספת הדיירים אינה‬
  ‫סותרת את עמדתה‪ .‬אמירה זו מתיישבת עם המשך הדברים‪ ,‬שכן טענתו של שמחון אכן אינה סותרת את‬

       ‫עמדה של גברת שגב‪ .‬לדבריו‪ ,‬רק יש לוודא שאיש אינו מתנגד לקיצוץ‪ .‬כלומר‪ ,‬הוא תומך בקיצוץ‪ ,‬אך‬
                                               ‫מוסיף שיש לקבל את אישור כלל הדיירים כדי להוציאו לפועל‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אף שהכול ציפו שמר שמחון יתמוך בהתלהבות בדעתה של הגברת‬
         ‫שלפיה‪ ,‬חרף העלות הגבוהה יש להמשיך ולטפח את הגינה המשותפת‪ ,‬העמדה שהציג אמש באספת‬

     ‫הדיירים אינה סותרת את עמדתה‪ .‬מבנה המשפט משקף קשר של ניגוד למצופה (״אף ש‪-‬״)‪ ,‬לפיכך‪ ,‬אין‬
     ‫היגיון בעובדה ששמחון הציג עמדה שאינה סותרת את זו של גברת שגב‪ ,‬שהרי למעשה אין כל ניגוד בין‬

        ‫השתיים‪ .‬כמו כן‪ ,‬נראה כי גם תוכן טענתו‪ ,‬שמובאת בהמשך‪ ,‬משקפת מגמה זהה לזו שמאפיינת את‬
‫עמדתה של שגב – שמחון טען שפגיעה בחזות הגינה היא פגיעה באיכות החיים‪ .‬כלומר‪ ,‬שניהם סבורים שיש‬

                                                                                     ‫להמשיך ולטפח את הגינה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אף שכולם ציפו שמר שמחון יתנגד בחריפות לדעתה של גברת שגב‪,‬‬

  ‫שלפיה אין לקצץ בהוצאות הטיפול בגינה המשותפת‪ ,‬העמדה שהציג אמש באספת הדיירים אינה סותרת‬
      ‫את עמדתה‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון בכך שלטענתו של מר שמחון‪ ,‬אמנם יש להמשיך ולטפח את הגינה‪ ,‬אך‬

 ‫בתקציב נמוך יותר‪ ,‬שהרי שגב מתנגדת לקיצוץ בהוצאות‪ ,‬ואילו שמחון דווקא תומך בכך‪ .‬כלומר‪ ,‬עמדתם‬
                                                                                               ‫כן מנוגדות זו לזו‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
   ‫סטודנט‪ :‬״עמיתי לקורס אמר לי שאם אכתוב עבודת סיכום במקום לגשת למבחן‪ ,‬אוכל לקבל ציון עובר‬
   ‫רק אם לא אחמיץ יותר משני שיעורים‪ .‬מאחר שנעדרתי משלושה שיעורים והחלטתי שלא לגשת למבחן‪,‬‬

                                                                                    ‫שמחתי לגלות שהוא טעה‪.‬״‬

   ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בחלקו הראשון של המשפט נאמר כי חברו של הדובר סיפר לו שאם יכתוב עבודת‬
‫סיכום במקום לגשת למבחן‪ ,‬יוכל לקבל ציון עובר רק אם לא יחמיץ יותר משני שיעורים‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון‬
‫בטענה כי בכוונתו של הדובר לעמוד בתנאים הללו (לכתוב עבודת סיכום ולהיעדר משני שיעורים)‪ ,‬ולכן הוא‬

                          ‫מקווה שחברו טעה‪ ,‬שהרי אם הוא טעה‪ ,‬פירוש הדבר שהדובר לא יקבל ציון עובר‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬בחלקו הראשון של המשפט נאמר כי חברו של הדובר סיפר לו שאם יכתוב עבודת סיכום‬
‫במקום לגשת למבחן‪ ,‬יוכל לקבל ציון עובר רק אם לא יחמיץ יותר משני שיעורים‪ .‬לפיכך‪ ,‬יש היגיון בהמשך‬
  ‫דבריו של הדובר‪ ,‬שכן הוא אומר כי מאחר שהוא לא עמד בתנאים הללו (נעדר משלושה שיעורים והחליט‬

        ‫שלא לגשת למבחן)‪ ,‬שמח לגלות שחברו טעה‪ ,‬כלומר – אם היו התנאים שעליהם סיפר חברו נכונים‪,‬‬
 ‫התנהלותו של הדובר בפועל לא הייתה מאפשרת לו לקבל ציון עובר‪ .‬אך הוא שמח לגלות שחברו טעה‪ ,‬שכן‬

                                                       ‫פירוש הדבר‪ ,‬שהדובר יוכל לעבור את הקורס בכל זאת‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10