Page 5 - ver1
P. 5
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר כי אף שכולם ציפו שמר שמחון יקבל את דעתה של גברת שגב ,שלפיה
ההוצאות הגדולות על חימום מחייבות קיצוץ בתקציב הגינון ,העמדה שהציג אמש באסיפת הדיירים אינה
עולה בקנה אחד עם עמדתה .אם כן ,אין היגיון בכך שלטענתו של מר שמחון ,אין מנוס מלהפנות חלק
מתקציב הגינון לתשלום עבור החימום ,שהרי טענתו זו דווקא כן עולה בקנה אחד עם עמדתה של גברת
שגב.
תשובה ( )2נכונה .תחילה נאמר כי אף שהכול ציפו שמר שמחון יתנגד בתוקף לדעתה של גברת שגב ,שלפיה,
בשל המיתון יש לקצץ בתקציב הגינון של הבית המשותף ,העמדה שהציג אמש באספת הדיירים אינה
סותרת את עמדתה .אמירה זו מתיישבת עם המשך הדברים ,שכן טענתו של שמחון אכן אינה סותרת את
עמדה של גברת שגב .לדבריו ,רק יש לוודא שאיש אינו מתנגד לקיצוץ .כלומר ,הוא תומך בקיצוץ ,אך
מוסיף שיש לקבל את אישור כלל הדיירים כדי להוציאו לפועל.
תשובה ( )3אינה נכונה .תחילה נאמר כי אף שהכול ציפו שמר שמחון יתמוך בהתלהבות בדעתה של הגברת
שלפיה ,חרף העלות הגבוהה יש להמשיך ולטפח את הגינה המשותפת ,העמדה שהציג אמש באספת
הדיירים אינה סותרת את עמדתה .מבנה המשפט משקף קשר של ניגוד למצופה (״אף ש-״) ,לפיכך ,אין
היגיון בעובדה ששמחון הציג עמדה שאינה סותרת את זו של גברת שגב ,שהרי למעשה אין כל ניגוד בין
השתיים .כמו כן ,נראה כי גם תוכן טענתו ,שמובאת בהמשך ,משקפת מגמה זהה לזו שמאפיינת את
עמדתה של שגב – שמחון טען שפגיעה בחזות הגינה היא פגיעה באיכות החיים .כלומר ,שניהם סבורים שיש
להמשיך ולטפח את הגינה.
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה נאמר כי אף שכולם ציפו שמר שמחון יתנגד בחריפות לדעתה של גברת שגב,
שלפיה אין לקצץ בהוצאות הטיפול בגינה המשותפת ,העמדה שהציג אמש באספת הדיירים אינה סותרת
את עמדתה .אם כן ,אין היגיון בכך שלטענתו של מר שמחון ,אמנם יש להמשיך ולטפח את הגינה ,אך
בתקציב נמוך יותר ,שהרי שגב מתנגדת לקיצוץ בהוצאות ,ואילו שמחון דווקא תומך בכך .כלומר ,עמדתם
כן מנוגדות זו לזו.
.12התשובה הנכונה היא (.)2
סטודנט :״עמיתי לקורס אמר לי שאם אכתוב עבודת סיכום במקום לגשת למבחן ,אוכל לקבל ציון עובר
רק אם לא אחמיץ יותר משני שיעורים .מאחר שנעדרתי משלושה שיעורים והחלטתי שלא לגשת למבחן,
שמחתי לגלות שהוא טעה.״
תשובה ( )1אינה נכונה .בחלקו הראשון של המשפט נאמר כי חברו של הדובר סיפר לו שאם יכתוב עבודת
סיכום במקום לגשת למבחן ,יוכל לקבל ציון עובר רק אם לא יחמיץ יותר משני שיעורים .לפיכך ,אין היגיון
בטענה כי בכוונתו של הדובר לעמוד בתנאים הללו (לכתוב עבודת סיכום ולהיעדר משני שיעורים) ,ולכן הוא
מקווה שחברו טעה ,שהרי אם הוא טעה ,פירוש הדבר שהדובר לא יקבל ציון עובר.
תשובה ( )2נכונה .בחלקו הראשון של המשפט נאמר כי חברו של הדובר סיפר לו שאם יכתוב עבודת סיכום
במקום לגשת למבחן ,יוכל לקבל ציון עובר רק אם לא יחמיץ יותר משני שיעורים .לפיכך ,יש היגיון בהמשך
דבריו של הדובר ,שכן הוא אומר כי מאחר שהוא לא עמד בתנאים הללו (נעדר משלושה שיעורים והחליט
שלא לגשת למבחן) ,שמח לגלות שחברו טעה ,כלומר – אם היו התנאים שעליהם סיפר חברו נכונים,
התנהלותו של הדובר בפועל לא הייתה מאפשרת לו לקבל ציון עובר .אך הוא שמח לגלות שחברו טעה ,שכן
פירוש הדבר ,שהדובר יוכל לעבור את הקורס בכל זאת.