Page 2 - qua1
P. 2
.4השאלה שלפנינו הינה מתחום המבוא לאלגברה בו למדנו כיצד פעולות חשבון משפיעות
(מגדילות/מקטינות) מספר.
כפי שלמדנו ,אחת הדרכים הנוחות לגשת לפתרון שאלות אלו היא על ידי הצבת מספרים נוחים.
= 1 ו = 2 כי נניח
2
2 − 1 = 1.5 - 1 מספר תשובה •
2
2 = 4 – 2 מספר תשובה •
1
2
2 ∙ 1 = 1 - 3 מספר תשובה •
2
(1)2 = 1 - 4 מספר תשובה •
4
2
הצבה זו פסלה עבורנו שתי תשובות שאינן גדולות מ .1כעת ניגש שוב לתשובות במטרה לפסול את אחת
מהן .לצורך כך נבצע הצבה חדשה ובה נשנה (נקטין) את אחד הנעלמים (כיוון שהמטרה היא לא לעבור את
= 1 ו = 1.5 כי נניח .)1
2
1.5 − 1 = 1 - 1 מספר תשובה •
2
תשובות. 3 שפסלנו כיוון )( שנותרה התשובה את לבדוק להמשיך צורך אין זה בשלב
דגש :כפי שלמדנו בשיעור מבוא לאלגברה – חלוקת מספר חיובי בשבר חיובי מגדילה את התוצאה .במקרה
זה כיוון שנתון מראש כי > 1פעולת החילוק בשבר (בתשובה )2רק מגדילה אותו .מכאן שתשובה זו
נכונה בהכרח.
.5השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק העוסקת בקבוצת פועלים בעלי הספק זהה .כפי שלמדנו ,לשאלות אלו
נוח לגשת על ידי בניית טבלת פועלים/עבודה/זמן ואז לבנות משוואה על האלכסונים:
זמן עבודה פועלים
10 1 2
2 2
2 ∙ 1 ∙ 2 = 10 ∙ ∙ 2
4 = 20 /: 4
1
5 =
זמן כמה ונחשב שוב לטבלה ניגש לכן, מהעבודה. 1 הוא יחד שעבדו בזמן הפועלים 2 שעשו העבודה כלומר,
5
שנותר). (מה מהעבודה 4 לעשות יחיד לפועל יקח
5