Page 2 - qua1
P. 2

‫‪ .4‬השאלה שלפנינו הינה מתחום המבוא לאלגברה בו למדנו כיצד פעולות חשבון משפיעות‬

                                                                                          ‫(מגדילות‪/‬מקטינות) מספר‪.‬‬

          ‫כפי שלמדנו‪ ,‬אחת הדרכים הנוחות לגשת לפתרון שאלות אלו היא על ידי הצבת מספרים נוחים‪.‬‬

                                                                                                ‫‪  ‬‬    ‫=‬    ‫‪1‬‬  ‫ו‬  ‫‪  ‬‬  ‫=‬    ‫‪2‬‬  ‫כי‬  ‫נניח‬
                                                                                                           ‫‪2‬‬

                                                                          ‫‪2‬‬   ‫‪−‬‬  ‫‪1‬‬    ‫=‬   ‫‪1.5‬‬      ‫‪-‬‬  ‫‪1‬‬  ‫מספר‬        ‫תשובה‬         ‫•‬
                                                                                 ‫‪2‬‬

                                                                                    ‫‪2‬‬    ‫=‬   ‫‪4‬‬  ‫–‬     ‫‪2‬‬  ‫מספר‬        ‫תשובה‬         ‫•‬

                                                                                    ‫‪1‬‬

                                                                                    ‫‪2‬‬

                                                                                ‫‪2‬‬  ‫∙‬  ‫‪1‬‬   ‫=‬  ‫‪1‬‬     ‫‪-‬‬  ‫‪3‬‬  ‫מספר‬        ‫תשובה‬         ‫•‬
                                                                                      ‫‪2‬‬

                                                                                ‫‪(1)2‬‬      ‫=‬  ‫‪1‬‬     ‫‪-‬‬  ‫‪4‬‬  ‫מספר‬        ‫תשובה‬         ‫•‬
                                                                                             ‫‪4‬‬
                                                                                  ‫‪2‬‬

‫הצבה זו פסלה עבורנו שתי תשובות שאינן גדולות מ ‪ .1‬כעת ניגש שוב לתשובות במטרה לפסול את אחת‬

‫מהן‪ .‬לצורך כך נבצע הצבה חדשה ובה נשנה (נקטין) את אחד הנעלמים (כיוון שהמטרה היא לא לעבור את‬

                                                                                      ‫‪  ‬‬  ‫=‬     ‫‪1‬‬   ‫ו‬  ‫‪  ‬‬  ‫=‬     ‫‪1.5‬‬  ‫כי‬     ‫נניח‬  ‫‪.)1‬‬
                                                                                                ‫‪2‬‬

                                                                          ‫‪1.5‬‬    ‫‪−‬‬    ‫‪1‬‬   ‫=‬  ‫‪1‬‬     ‫‪-‬‬  ‫‪1‬‬  ‫מספר‬        ‫תשובה‬         ‫•‬
                                                                                      ‫‪2‬‬

                 ‫תשובות‪.‬‬     ‫‪3‬‬  ‫שפסלנו‬   ‫כיוון‬  ‫)‪(  ‬‬  ‫שנותרה‬  ‫התשובה‬      ‫את‬  ‫לבדוק‬      ‫להמשיך‬          ‫צורך‬        ‫אין‬  ‫זה‬  ‫בשלב‬

                                                  ‫‪  ‬‬

‫דגש‪ :‬כפי שלמדנו בשיעור מבוא לאלגברה – חלוקת מספר חיובי בשבר חיובי מגדילה את התוצאה‪ .‬במקרה‬
    ‫זה כיוון שנתון מראש כי ‪    > 1‬פעולת החילוק בשבר (בתשובה ‪ )2‬רק מגדילה אותו‪ .‬מכאן שתשובה זו‬
                                                                                                   ‫נכונה בהכרח‪.‬‬

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק העוסקת בקבוצת פועלים בעלי הספק זהה‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬לשאלות אלו‬

                      ‫נוח לגשת על ידי בניית טבלת פועלים‪/‬עבודה‪/‬זמן ואז לבנות משוואה על האלכסונים‪:‬‬

                      ‫זמן‬                                ‫עבודה‬                                      ‫פועלים‬

                      ‫‪10 1‬‬                                                                               ‫‪2‬‬

                      ‫‪2    2‬‬

                                         ‫‪2 ∙ 1 ∙ 2 = 10 ∙    ∙ 2‬‬

                                                ‫‪4 = 20   /: 4‬‬

                                                   ‫‪1‬‬
                                                   ‫‪5 =   ‬‬

‫זמן‬  ‫כמה‬  ‫ונחשב‬  ‫שוב‬  ‫לטבלה‬  ‫ניגש‬  ‫לכן‪,‬‬  ‫מהעבודה‪.‬‬     ‫‪1‬‬  ‫הוא‬  ‫יחד‬  ‫שעבדו‬  ‫בזמן‬  ‫הפועלים‬         ‫‪2‬‬   ‫שעשו‬      ‫העבודה‬         ‫כלומר‪,‬‬
                                                      ‫‪5‬‬

                                                              ‫שנותר)‪.‬‬  ‫(מה‬  ‫מהעבודה‬          ‫‪4‬‬  ‫לעשות‬         ‫יחיד‬    ‫לפועל‬      ‫יקח‬
                                                                                             ‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7