Page 2 - qua1
P. 2
.5השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית .אנו יכולים לגשת לפתרון השאלה על ידי בניית משוואה או
הצבת תשובות.
דרך ראשונה – בניית משוואה .נניח כי מספר העוגיות בקופסה שווה ל ומכאן נרשום:
22
3 = 5 + 16 /∙ 15
10 = 6 + 16 ∙ 15 /−6
4 = 16 ∙ 15 /: 4
= ∙ =
שימו לב – בשלב הראשון בו עשינו מכנה משותף נמנענו מחישוב גדול של המכפלה בצד ימין אלא רק •
רשמנו אותה .זאת כיוון שבהמשך דברים אמורים להצטמצם ובבחינה הפסיכומטרית אנו משתדלים
ככל האפשר להימנע מחישובים מיותרים.
דרך שניה – הצבת תשובות.
בטרם נתחיל להציב תשובות נשים לב כי השלם הינו מספר שצריך להתחלק ב 3ו ב ( 5לאור המכנים
הקיימים בשאלה כעת) .מכאן שניגש מראש להציב את תשובות 3ו .4
• תשובה מספר – 3נניח כי ישנם 30עוגיות בקופסה:
22
3 ∙ 30 = 10 , 5 ∙ 30 = 12
ההפרש בין התוצאות אינו 16ולכן תשובה זו אינה נכונה.
• תשובה מספר – 4נניח כי ישנם 60עוגיות בקופסה:
22
3 ∙ 60 = 40 , 5 ∙ 60 = 24
ההפרש בין התוצאות הינו 16ולכן תשובה זו נכונה.
.6השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת בתכונות המעוין .בנתוני השאלה ישנה זווית במעוין
וצלע ועלינו למצוא את שטחו של המעוין.
כפי שלמדנו ,לעיתים נוח לחלק את המעוין לשני משולשים .זה במיוחד כאשר הזוויות הן 60ו 120כיוון
שאז נוצרים משולשים שווי צלעות .אלכסוני המעוין הם חוצי זווית ולכן אם נעביר את האלכסון BDנקבל
שני משולשים ישרי זווית שצלעם . שטחו של המעוין שווה לסכום שני המשולשים ולכן:
2√3 √
= 2 ∙ 4 = מש"צ = 2 ∙ מעוין