Page 7 - ver2
P. 7

‫הלך סחור‪-‬סחור‪ ,‬אזי שדווקא לא קל להבין מדוע גדליה התרגז‪.‬‬
                   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי לא קשה להבין את תרעומתו של גדליה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין‬
                  ‫הגיון בטענה שידוע שהליכה סחור‪-‬סחור מעלה את חמתו‪ ,‬ונראה כי דבריו של אורי‪ ,‬נוסף על‬
                ‫כך שהיו תמציתיים ובהירים‪ ,‬עסקו במה שנראה כלב לבו של העניין‪ ,‬שהרי אם דבריו של אורי‬
                    ‫היו תמציתיים ועסקו בלב לבו של העניין‪ ,‬כלומר הוא לא הלך סחור‪-‬סחור‪ ,‬אזי שדווקא כן‬

                                                                                  ‫קשה להבין מדוע גדליה התרגז‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי לא קל להבין את תרעומתו של גדליה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין‬
                 ‫הגיון בטענה שידוע שהליכה סחור‪-‬סחור מעלה את חמתו‪ ,‬אך הדובר סבור כי דבריו של אורי‪,‬‬
                 ‫אף שהיו מפורטים ומסברים את האוזן‪ ,‬עסקו במה שנראה כעניינים שוליים‪ ,‬שהרי אם דבריו‬
                 ‫של אורי היו מפורטים‪ ,‬אך עסקו בעניינים שוליים‪ ,‬כלומר הוא הלך סחור‪-‬סחור‪ ,‬אזי שדווקא‬

                                                                                    ‫קל להבין מדוע גדליה התרגז‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי הדובר מתקשה להבין את תרעומתו של גדליה‪ .‬לפיכך‪ ,‬יש‬
                   ‫הגיון בטענה שידוע שהליכה סחור‪-‬סחור מעלה את חמתו (של גדליה)‪ ,‬אבל‪ ,‬דבריו של אורי‪,‬‬

                        ‫הגם (על אף) שהיו מפורטים למדי‪ ,‬עסקו במה שנראה אף לגדליה כעצם העניין‪ .‬כלומר‪,‬‬
                   ‫למרות שדבריו של אורי היו מפורטים‪ ,‬נראה כי גם בעיניו של גדליה הם עסקו בעצם העניין‪,‬‬

                              ‫כלומר אורי לא הלך סחור‪-‬סחור‪ ,‬ולכן הדובר מתקשה להבין מדוע גדליה התרגז‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                       ‫לולא סברתי כי כושר גופני מעולה אינו דרוש להצלחה במשימה שהוטלה על ירון‪ ,‬הייתי‬
                  ‫מתפלא לשמוע כי ביצע אותה בהצטיינות‪ ,‬שהרי ידוע לי כי ירון אינו מקדיש זמן רב לפעילות‬

                                                                                                            ‫גופנית‪.‬‬

                ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אילו היה הדובר סבור כי כושר גופני מעולה הוא תנאי‬
                             ‫מספיק להצלחה במשימה שהוטלה על ירון‪ ,‬לא היה מתפלא לשמוע כי ביצע אותה‬

                 ‫בהצטיינות‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין הגיון בטענה שהסיבה לכך (שהרי – מעיד על קשר סיבתי) הינה שידוע‬
                      ‫לו כי ירון אינו מקדיש זמן רב לפעילות גופנית‪ ,‬שכן לאור זאת‪ ,‬נצפה כי הדובר דווקא כן‬
                                                                 ‫יתפלא לשמוע שירון ביצע מטלה זו בהצטיינות‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי לולא סבר הדובר כי כושר גופני מעולה הוא תנאי‬
                             ‫מספיק להצלחה במשימה שהוטלה על ירון‪ ,‬לא היה מתפלא לשמוע כי ביצע אותה‬

                   ‫בהצטיינות‪ .‬כלומר אם מילוי המשימה בהצלחה עשוי להתבסס על כושר גופני מעולה בלבד‪,‬‬
                        ‫הדובר לא היה מתפלא לשמוע כי ירון ביצע אותה בהצטיינות‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין הגיון בטענה‬
                        ‫שהסיבה לכך הינה שידוע לדובר כי ירון מקדיש זמן רב לביצוע פעילות גופנית‪ ,‬שכן אם‬

                    ‫הצלחת המשימה לא תלויה בכושר גופני בלבד‪ ,‬אזי שהעובדה שירון מקדיש זמן רב לביצוע‬
                        ‫פעילות גופנית לא מסבירה מדוע הדובר לא מתפלא מכך שירון ביצע אותה בהצטיינות‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי אילו היה הדובר סבור כי כושר גופני מעולה אינו‬
                ‫דרוש להצלחה במשימה שהוטלה על ירון‪ ,‬הוא היה מתפלא לשמוע כי ביצע אותה בהצטיינות‪.‬‬
                ‫כלומר‪ ,‬אם למילוי המשימה בהצלחה לא דרוש כושר גופני מעולה‪ ,‬הדובר היה מתפלא לשמוע‬

                   ‫כי ירון ביצע אותה בהצטיינות‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין הגיון בטענה שהסיבה לכך הינה שידוע לדובר כי‬
                 ‫ירון אינו מקדיש זמן רב לפעילות גופנית‪ ,‬שהרי אם לביצוע המשימה בהצלחה לא דרוש כושר‬

‫‪7‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12