Page 2 - qua1
P. 2

‫‪ .4‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית כללית בה ישנו שינוי קבוע ועיקבי במחיר‪ .‬כיוון שהשאלה‬
            ‫מכילה נעלמים החוזרים בתשובות ניגש לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪.‬‬

     ‫נניח כי מחירה של השמלה הוא ‪ 200‬שקלים )‪ (     = 200‬וכי כל יום יורד מחיר השמלה ב ‪20‬‬
                               ‫שקלים )‪ .(     = 20‬נבדוק מה יהיה מחירה לאחר ‪ 3‬ימים )‪.(     = 3‬‬

‫אם בכל יום מחירה יורד ב ‪ 20‬שקלים אז בתוך שלושה ימים הוא ירד בסך הכל ב ‪ 60‬שקלים וכעת‬
                                                                             ‫מחירה הוא ‪ 140‬שקלים‪.‬‬

    ‫כעת נציב בכל התשובות את אותם הערכים ונפסול תשובות המניבות ערך שונה מזה שקיבלנו‬
                                                                                         ‫בשאלה (‪.)140‬‬

                                                    ‫‪ ‬תשובה מספר ‪             −          ∙      =              - 1‬‬
                                                  ‫‪ ‬תשובה מספר ‪200 ∙ (3 − 20) = −340 - 2‬‬

                                                    ‫‪ ‬תשובה מספר ‪3 ∙ (200 − 20) = 540 - 3‬‬

                                                  ‫‪ ‬תשובה מספר ‪3 − 20 ∙ 200 = −3997 – 4‬‬

           ‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת בדמיון משולשים ויחסי שטחים‪.‬‬

‫נתון בשאלה כי ‪ ,DE ∥ BC‬כלומר משולש שווה הצלעות ‪ ADE‬דומה למשולש ‪( ABC‬שגם הוא‬

                                                                                               ‫בעצם משולש שווה צלעות)‪.‬‬

‫שני‬   ‫בין‬  ‫הדמיון‬  ‫יחס‬  ‫כי‬  ‫ללמוד‬  ‫נוכל‬  ‫מכך‬            ‫‪.AD‬‬    ‫=‬   ‫‪1‬‬  ‫‪AB‬‬  ‫כלומר‬            ‫תיכון‪,‬‬  ‫הוא‬  ‫‪DC‬‬  ‫כי‬  ‫בשאלה‬     ‫נתון‬
                                                                   ‫‪2‬‬

                            ‫המשולשים הוא ‪ 1: 2‬ויחס השטחים הוא ‪( 1: 4‬ריבוע יחס השטחים)‪.‬‬

‫אם שטח המשולש ‪ ADE‬הוא ‪     ‬אז שטח המשולש ‪ ABC‬הוא ‪ 4    ‬ויותר חשוב מכך – שטח הטרפז‬

                                                        ‫‪ BDEC‬הוא ‪( 3    ‬ההפרש בין המשולש הגדול לקטן)‪.‬‬

                               ‫ניגש למציאת שטח המשולש הקטן וממנו נדע את שטח הטרפז‪:‬‬

                                   ‫‪                ‬‬  ‫=‬  ‫‪22√3‬‬      ‫=‬   ‫‪√3‬‬
                                                          ‫‪4‬‬

                               ‫‪                     =      ∙                  =     √    ‬‬

                   ‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק המשלבת בתוכה גם שימוש באחוזים‪.‬‬

‫השני‬  ‫הספקו של הסייד‬  ‫)עזבומדןה(‪ .‬בנוסף נתון כי‬             ‫‪ 1‬מ"ר‬  ‫=‬  ‫נתון כי הספקו של הסייד הראשון הוא ‪1‬‬
                                                            ‫‪ 1‬שעה‬

                                   ‫‪.18000‬‬  ‫∙‬         ‫‪1‬‬  ‫=‬  ‫‪4‬‬  ‫כלומר‪:‬‬     ‫הראשון‪,‬‬           ‫הסייד‬   ‫של‬   ‫מהספקו‬  ‫‪80%‬‬       ‫הוא‬
                                                           ‫‪5‬‬

‫ובאותו האופן נתון כי הספקו של הסייד השלישי הוא ‪ 80%‬מהספקו של הסייד השני‪ ,‬כלומר‪:‬‬

                                                                                                            ‫‪.18000‬‬  ‫∙‬  ‫‪4‬‬  ‫=‬  ‫‪16‬‬
                                                                                                                       ‫‪5‬‬     ‫‪25‬‬

                            ‫כיוון ששלושתם מסיידים יחדיו נחבר את ההספקים של שלושתם‪:‬‬

                        ‫‪1‬‬   ‫‪+‬‬  ‫‪4‬‬   ‫‪+‬‬  ‫‪16‬‬   ‫=‬            ‫‪25‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪20‬‬     ‫‪+‬‬  ‫‪16‬‬  ‫=‬             ‫‪61‬‬
                               ‫‪5‬‬      ‫‪25‬‬                       ‫‪25‬‬                          ‫‪25‬‬

                                           ‫ניגש כעת לחישוב העבודה שהם יעשו יחדיו ב ‪ 10‬שעות‪:‬‬

                                                                                                                                 ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7