Page 10 - ver1
P. 10

‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
‫אני מצר על התנגדותה של שרת התחבורה להצעה להעניק רישיון נהיגה אך ורק על סמך תרגול במערכת‬

‫ממוחשבת המדמה את חוויית הנהיגה‪ ,‬ובנוגע לטענתה שהדבר כמוהו כ‪ -‬לימוד שחייה בהתכתבות‪ ,‬הרי‬
  ‫היא מקוממת‪ ,‬משום שהוכח כי המערכת מסוגלת לדמות את כל המצבים שנהג עשוי להיקלע אליהם‪.‬‬

‫• תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ :‬בתחילת המשפט כתוב‪ :‬היום שיניתי את דעתי‪ ,‬ולפיכך אתנגד להצעתה של‬
‫שרת התחבורה להעניק רישיון נהיגה אך ורק על סמך תרגול במערכת ממוחשבת המדמה את חוויית‬
‫הנהיגה‪ .‬לפי חלק זה‪ ,‬הכותב טוען שהוא מתנגד להצעתה של השרה לכך שיוענק רישיון נהיגה אך ורק‬

 ‫על סמך תרגול במערכת הממוחשבת‪ .‬נצפה שהמשך המשפט יתאים להתנגדות הזו‪ .‬בהמשך המשפט‬
     ‫כתוב‪ , :‬הצעה הדומה בעיניי ל‪ -‬לימוד שחייה בהתכתבות‪ ,‬שהרי הגרסה החדשה של המערכת‬
    ‫שהוצגה לפנינו היום בהחלט מסוגלת לדמות את כל המצבים שנהג עשוי להיקלע אליהם‪ .‬החלק‬

‫האחרון לא מתאים למה שהיה צפוי‪ .‬החלק האחרון של המשפט הזה מתאים להיות הסיבה לתמיכה‬

‫במתן הרישיון‪ .‬הרי אם המערכת מסוגלת לדמות את כל המצבים‪ ,‬היא איננה כמו "לימוד שחיה‬
                                         ‫בהתכתבות"‪ .‬משפט זה אינו הגיוני ולכן התשובה נפסלת‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ :‬בתחילת המשפט נאמר‪ :‬אני מצר על התנגדותה של שרת התחבורה להצעה להעניק‬         ‫•‬
   ‫רישיון נהיגה אך ורק על סמך תרגול במערכת ממוחשבת המדמה את חוויית הנהיגה‪ .‬כלומר הכותב‬
      ‫תומך במתן רישיון נהיגה רק על סמך תרגול במערכת הממוחשבת‪ .‬נצפה שהמשך המשפט יתאים‬
  ‫לתמיכה זו‪ .‬בהמשך המשפט כתוב‪ :‬ובנוגע לטענתה שהדבר כמוהו כ‪ -‬לימוד שחייה בהתכתבות‪ ,‬הרי‬

‫היא מקוממת‪ ,‬משום שהוכח כי המערכת מסוגלת לדמות את כל המצבים שנהג עשוי להיקלע אליהם‪.‬‬
    ‫חלק זה מתאים למה שציפינו מכיוון שגם כאן‪ ,‬הוא מביע תמיכה במתן הרישיון ויוצא נגד האמירה‬
      ‫שזה כמו ללמוד שחיה בהתכתבות‪ ,‬ומסביר זאת בכך שהמערכת מסוגלת לדמות את כל המצבים‪.‬‬

‫המשפט הגיוני ולכן זו התשובה הנכונה‪.‬‬

‫• תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ :‬בתחילת המשפט כתוב‪ :‬קריאתה של שרת התחבורה להעניק רישיון נהיגה אך‬
 ‫ורק על סמך תרגול במערכת ממוחשבת המדמה את חוויית הנהיגה‪ ,‬משולה בעיניי כתמיכה ב‪ -‬לימוד‬
‫שחייה בהתכתבות‪ .‬הדובר ממשיל את ההצעה ללימוד שחיה בהתכתבות‪ ,‬כלומר הוא מתנגד לכך שינתן‬

‫רישיון רק על סמך תרגול במערכת הממוחשבת‪ .‬נצפה שהמשך המשפט יתאים להתנגדותו הזו‪ .‬בהמשך‬
        ‫המשפט נכתב‪ :‬ואולם‪ ,‬אף שהשימוש במערכת חוסך דלק ומצמצם את זיהום האוויר‪ ,‬אין היא‬

 ‫מסוגלת לדמות את כל המצבים שנהג עשוי להיקלע אליהם‪ .‬מילת הקישור "ואולם" בתחילה חלק זה‬

‫מעידה על ניגוד‪ ,‬לכן נצפה שיופיע משהו שתומך בהצעה‪ .‬אבל חלק זה ממשיך להביע התנגדות בזה‬

‫שהוא טוען שהמערכת לא מסוגלת לדמות את כל המצבים‪ .‬משפט זה אינו הגיוני ולכן התשובה נפסלת‬

   ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ :‬בתחילת המשפט נכתב‪" :‬גם אילו הייתה הצעתה של שרת התחבורה שלא‬         ‫•‬
‫להעניק רישיון נהיגה אך ורק על סמך תרגול במערכת ממוחשבת המדמה את חוויית הנהיגה‪ ,‬מקובלת‬
‫עלי"‪ .‬ניתן להסיק מחלק זה שהדובר לא מסכים עם השרה‪ ,‬כלומר הוא בעד הענקת רישיון רק על סמך‬

    ‫התרגול הממוחשב‪ .‬נצפה שההמשך יתאים לכך‪ .‬בהמשך הוא אומר‪ :‬הרי ההקבלה שעולה מדברי‬
   ‫השרה בין השימוש במערכת לבין לימוד שחייה בהתכתבות‪ ,‬נכונה במידת מה‪ ,‬כלומר הוא מסכים‬
 ‫במידה מסויימת עם טענתה שהמערכת לא מייצגת נהיגה אמיתית‪ .‬המשך המשפט לא מתאים מכיוון‬
   ‫שהוא אומר "שהרי המערכת בהחלט מסוגלת לדמות את כל המצבים שנהג עשוי להיקלע אליהם‪".‬‬
‫כלומר זו סיבה מדוע המערכת היא כן כמו נהיגה אמיתית‪ .‬משפט זה אינו הגיוני ולכן התשובה נפסלת‪.‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15