Page 6 - ver1
P. 6

‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי ידיעת אנגלית ברמה בסיסית היא תנאי הכרחי להגשת‬
  ‫מועמדות לתפקיד זוטר בארגון‪ .‬מכאן‪ ,‬שיש הגיון בכך שעל אחת כמה וכמה (= לא כל שכן)‪,‬‬
   ‫תנאי זה הכרחי להגשת מועמדות לתפקיד ניהולי בו‪ ,‬שהרי אם עבור מילוי תפקיד זוטר יש‬

           ‫לדעת אנגלית ברמה בסיסית‪ ,‬אזי שהדבר בוודאי הכרחי למילוי תפקיד בכיר יותר‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי ידיעת אנגלית ברמה בסיסית היא תנאי הכרחי‬
    ‫להגשת מועמדות לתפקיד זוטר בארגון‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה שמופיעה בהמשך‪ ,‬לפיה‬
  ‫ידיעת אנגלית ברמת שפת אם אף הכרחית מכך לצורך הגשת מועמדות לתפקיד (כפי שמעיד‬
    ‫הביטוי 'לא כל שכן'‪ ,‬כלומר‪ ,‬על אחת כמה וכמה)‪ ,‬שהרי אם ידיעת האנגלית ברמה גבוהה‬
‫הכרחית למילוי התפקיד‪ ,‬אזי שידיעתה ברמה בסיסית אינה תנאי מספק להגשת המועמדות‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי ידיעת אנגלית ברמת שפת אם היא תנאי הכרחי‬
    ‫להגשת מועמדות לתפקיד בכיר בארגון‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה שמופיעה בהמשך‪ ,‬לפיה‬
 ‫תנאי זה בוודאי ובוודאי הכרחי להגשת מועמדות לתפקיד זוטר בארגון‪ ,‬שכן אמנם ייתכן כי‬
 ‫ידיעת אנגלית ברמה גבוהה חיונית גם למילוי תפקיד זוטר‪ ,‬אך לא בהכרח‪ ,‬כפי שמשתמע מן‬

                                                                                           ‫האמור‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי ידיעת אנגלית ברמה בסיסית היא תנאי הכרחי‬
     ‫להגשת מועמדות לתפקיד בכיר בארגון לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה שמופיעה בהמשך‪ ,‬לפיה‬
  ‫ידיעת אנגלית ברמת שפת אם אף הכרחית מכך לצורך הגשת מועמדות לתפקיד (כפי שמעיד‬
    ‫הביטוי 'לא כל שכן'‪ ,‬כלומר‪ ,‬על אחת כמה וכמה)‪ ,‬שהרי אם ידיעת האנגלית ברמה גבוהה‬
‫הכרחית למילוי התפקיד‪ ,‬אזי שידיעתה ברמה בסיסית אינה תנאי מספק להגשת המועמדות‪.‬‬

                                                                        ‫‪ .14‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
       ‫יועצתו הנאמנה של השר חשה תסכול מהול בשמץ סיפוק לנוכח התגובות השליליות על‬
   ‫התבטאויותיו של השר בריאיון לעיתון‪ ,‬וזאת מפני שסברה כי התגובות היו שונות בתכלית‬

                                    ‫לולא התעלם השר מן העצות שהשיאה לו לקראת הריאיון‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי יועצתו של השר חשה סיפוק וגאווה לנוכח התגובות‬
‫החיוביות על התבטאויותיו של השר בריאיון‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי הסיבה לתחושותיה‬

    ‫נבעה מכך שסברה כי התגובות היו שונות בתכלית‪ ,‬כלומר שליליות‪ ,‬לולא התעלם השר מן‬
      ‫העצות שהשיאה לו לקראת הריאיון‪ ,‬שהרי מתוקף תפקידה כיועצת נצפה כי היא תחוש‬
           ‫סיפוק ממתן עצות שיטיבו עם השר‪ ,‬ולא מכאלה אשר היו זוכות לתגובות שליליות‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי יועצתו הנאמנה של השר לא חשה אשמה לנוכח‬

  ‫התגובות השליליות על התבטאויותיו של השר בריאיון‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי הסיבה‬
‫לכך טמונה בסברתה כי התגובות היו שונות בתכלית‪ ,‬כלומר חיוביות‪ ,‬לולא שמע השר לעצות‬

          ‫שהשיאה לו לקראת הריאיון‪ ,‬שהרי אם היא מניחה כי עצותיה הן שהביאו לתגובות‬
      ‫השליליות‪ ,‬אזי שלא ייתכן כי זו הסיבה (וזאת מפני ש‪ )...‬בגינה אינה חשה אשמה לנוכח‬

                                                                                   ‫התגובות הללו‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי יועצתו הנאמנה של שר חשה תחושת כישלון לנוכח‬
 ‫התגובות החיוביות על התבטאויותיו של השר בריאיון‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין הגיון בטענה כי תחושה זו‬

       ‫נבעה מכך שסברה כי התגובות היו שונות בתכלית‪ ,‬לולא שמע השר לעצות שהשיאה לו‬

                                                                                                                       ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11