Page 2 - ver1
P. 2

‫(‪ )3‬הפעם ‪ :‬פעם – הפעם הוא ביטוי שפירושו בפעם הזו‪ .‬כלומר‪ ,‬תיאור שנועד לציין מצב‬
                                                                                      ‫ספציפי‪.‬‬

‫(‪ )4‬בן רגע ‪ :‬רגע – בן רגע פירושו בזמן קצר מאוד‪ .‬הביטוי אינו מתאר רגע ספציפי‪ ,‬כי אם את‬
                                                       ‫המהירות הרבה בה דבר מה התרחש‪.‬‬

        ‫‪ .6‬אבנט ‪ :‬אבזם – אבנט פירושו חגורה‪ .‬אבזם הוא חלק באבנט אשר משמש לסגירתו או‬
                                                                                         ‫לפתיחתו‪.‬‬

  ‫(‪ )1‬פוזמק ‪ :‬נעל – פוזמק פירושו גרב‪ ,‬פריט לבוש שמכסה את הרגל ואשר על פי רוב משמש‬
                                                                  ‫להפרדה בין כף הרגל לנעל‪.‬‬

       ‫(‪ )2‬עדי ‪ :‬שרשרת – עדי פירושו תכשיט‪ .‬אם כן‪ ,‬ניתן לומר כי שרשרת היא סוג של עדי‪.‬‬
        ‫(‪ )3‬מקטורן ‪ :‬כפתור – מקטורן פירושו ז'קט‪ .‬כפתור הוא חלק במקטורן אשר משמש‬

                                                                       ‫לסגירתו או לפתיחתו‪.‬‬
                                 ‫(‪ )4‬נזר ‪ :‬ראש – נזר פירושו כתר‪ ,‬תכשיט אשר נענד על הראש‪.‬‬

                                                                        ‫‪ .7‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
 ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמופיעות בתשובות היא המתאימה ביותר להיות דבריה של‬

                                        ‫חני‪ ,‬עלינו תחילה להבין את תוכן תגובתה של מירי לכך‪.‬‬
   ‫מתגובתה של מירי ניתן להבין כי היא סבורה שחני מבקשת לעשות דבר מה ("לקפוץ למים‬
    ‫עמוקים") אף שאין לה את ההכשרה הבסיסית לכך ("בלי ללמוד שחייה")‪ ,‬והיא נשענת על‬
   ‫יכולותיו של אדם אחר‪ ,‬קרוב אליה‪ ,‬לעשות כן ("חברתך סיימה קורס שחייה בהצטיינות")‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬באפשרות המוצגת בתשובה זו חני אינה מבקשת לעשות דבר מה‬
 ‫בהישען על יכולותיו של אחר לעשות כן‪ ,‬אלא רק לקבל הכשרה זהה לזו של אדם קרוב אליה‬

                                               ‫(למידת אנגלית אצל המורה שלימד את בן דודה)‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬האפשרות שמופיעה בתשובה זו אכן מתאימה להיות דבריה של חני‪ ,‬שכן‬
 ‫היא מעוניינת לעשות דבר מה (לגשת למבחן בתנ"ך)‪ ,‬אף שאין בידה את ההכשרה המתאימה‬
  ‫(לא התכוננה)‪ ,‬וזאת על סמך יכולותיו של אדם קרוב אליה לעשות כן (השכן שלה קיבל ציון‬

                                                                            ‫מעולה במבחן בתנ"ך)‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬באפשרות המוצגת בתשובה זו חני מבקשת לקבל הכשרה מסוימת‬
‫(ללמוד מתמטיקה ברמת חמש יחידות)‪ ,‬על אף שאדם קרוב אליה כשל בעשיית הדבר שמצריך‬

                         ‫יכולות אלה (אחותה נכשלה בבגרות במתמטיקה ברמת חמש יחידות)‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬באפשרות המוצגת בתשובה זו‪ ,‬חני מבקשת לעשות דבר מה (לגשת‬
 ‫למבחן בהיסטוריה) מבלי להיערך לכך‪ ,‬כלומר מבלי שתהיה לה היכולת להצליח בכך‪ ,‬בדומה‬
 ‫לאדם קרוב אליה שעשה כן‪ .‬כלומר‪ ,‬אין היא מניחה שיכולותיו של אחר מספיקות להצלחתה‬

                                                                                              ‫שלה‪.‬‬

                                                                                                                       ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7