Page 5 - eng2
P. 5
.17השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות -
תשובה .1הגנה על הפסלים הכי אהובים בניו יורק
תשובה .2סבלנות ואומץ :סיפור על שני אריות .הטקסט כולו עוסק בשני האריות
ובהיסטוריה שלהם.
תשובה .3הספרייה הציבורית בניו יורק :היסטוריה קצרה .התשובה אינה נכונה כיוון שאין
פירוט לגבי הספרייה כלל וכלל.
תשובה .4העבודה הגדולה ביותר של האחים פיסירילי.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת זן לווייתנים והרגלי הנדידה שלהם.
פסקה שנייה :הצגת מחקר שעסק במעקב אחר הרגלי הנדידה של הלווייתנים והפתעה בתוצאות.
פסקה שלישית :תגלית מפתיעה נוספת (היכולת לשלוח בקו ישר מדויק למרחקים גדולים).
פסקה רביעית :הצגת הסברים אפשריים לתגלית (כיצד הם עושים זאת) והרמיזה לכך שהתשובה
טרם נמצאה.
.18השאלה היא – כותרת מתאימה לקטע יכולה להיות -
תשובה .1אזורי המחייה של הלוויתן גדול הסנפיר .התשובה אינה נכונה כיוון שאין פירוט או
התמקדות באזורים ,ייחודם ,השוני ביניהם וכו'.
תשובה .2לווייתנים גדולי סנפיר :היונקים הגדולים בים .התשובה אינה נכונה כיוון שאין
התייחסות או השוואה בין הלווייתנים לחיות אחרות.
תשובה .3השימוש בתגיות רדיו ללימוד לווייתנים .התשובה אינה נכונה כיוון שזהו רק
אספקט אחד באופן ביצוע המחקר ולא נושא הקטע כולו.
תשובה .4לווייתנים גדולי סנפיר – לאן הם "הולכים" וכיצד הם מגיעים לשם .התשובה
נכונה כיוון שהטקסט מתאר את האזורים בעולם בהם הם נמצאים ונודדים דרכם כמו גם
פירוט לגבי דרך השחייה שלהם והממצא המעניין שהתגלה.
.19השאלה היא – בשורה " ,9פיקח/השגיח" ניתנת להחלפה באופן הטוב ביותר על ידי -
בשורה 9נאמר כי המדענים שמו משדרי רדיו על הלווייתנים ו _____ את המסלולים שלהם.
תשובה – selected .1בחר
תשובה – observed .2התבונן ,צפה
תשובה – improved .3שיפר
תשובה – reflected .4שיקף ,הרהר
.20השאלה היא – המטרה העיקרית של הפסקה השלישית היא -
תשובה .1לדון ביכולות הניווט של הלווייתנים.
תשובה .2לדון במיכשור הניווט שבו השתמשו החוקרים.
תשובה .3להסביר מדוע הלווייתנים גדולי הסנפיר שוחים דרך זרמים וסערות.
תשובה .4להסביר מדוע הלווייתנים גדולי הסנפיר שוחים בקווים ישרים.
5