Page 3 - eng2
P. 3
.11פירוש המשפט :למעט מדינות מערביות יש היסטוריה ארוכה של הצטיינות באומנות
וארכיטקטורה כמו של איטליה.
תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שמבנה ההשוואה בה אינו תואם את מבנה
ההשוואה הקיים במשפט המקורי .בתשובה זו נאמר כי יש מספר מדינות מערביות,
למשל איטליה ,שלהן היסטוריה ארוכה של הצטיינות .במשפט המקורי נאמר שלמעט
מדינות יש היסטוריה כמו של איטליה .כלומר ,איטליה היא מיוחדת ויוצאת דופן.
תשובה .2התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שההיסטוריה של איטליה מראה
שהמדינה הצטיינה יותר ממדינות מערביות .זאת לעומת המשפט המקורי בו כן נאמר
שישנן עוד מדינות מערביות (מעטות) שמצטיינות כמו איטליה.
תשובה .3התשובה נכונה כיוון שנאמר בה שלאיטליה יש היסטוריה ארוכה של
הצטיינות באומנות ובארכיטקטורה יותר מלרוב המדינות המערביות( .כלומר ,ישנן
מעטות שהן מצטיינות כמוה).
תשובה .4התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שההיסטוריה של הצטיינות באומנות
ובארכיטקטורה באיטליה ועוד מדינות מערביות היא יחסית ארוכה.
.12פירוש המשפט :הגידול המסיבי בקוראים (אנשים היודעים לקרוא) היה אחד מהשינויים
המהותיים שהתרחשו בחברה האירופית במהלך הרנסנס.
תשובה .1התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שרק בתקופת הרנסנס ספרים הפכו
לנגישים באירופה .אין במשפט המקורי התייחסות להאם היו הרבה/מעט ספרים והאם
הם היו נגישים.
תשובה .2התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבתקופת הרנסנס הייתה גישה חדשה
להשכלה .זהו מידע שלא ניתן במשפט המקורי.
תשובה .3התשובה אינה נכונה כיוון שנאמר בה שבמהלך הרנסנס הוקם גוף יוצא דופן
לספרות באירופה.
תשובה .4התשובה נכונה כיוון שנאמר במשפט כי אחד מהשינויים המהותיים ביותר
שהתרחשו בחברה האירופית במהלך הרנסנס היה שהרבה אנשים למדו לקרוא.
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת שני פסלי האריות המוצבים בכניסה לספריה הציבורית בניו יורק.
פסקה שנייה :תיאור תהליך שינוי השמות של האריות לאורך השנים.
פסקה שלישית :תיאור הפופולריות של האריות ,למרות אי שביעות רצון ראשונית.
פסקה רביעית :תיאור שילוב האריות בהווי העיר והשיקום והשימור שלהם.
3