Page 11 - ver1
P. 11

‫עמדתו של טדרוס‪ ,‬שכן בשני המקרים קיימת הכרה בביצוע דבר פסול‪ ,‬ולפיכך הצדק נעשה‪.‬‬
                      ‫(נשים לב כי טדרוס לא מבחין בין מידת הצדק בהתאם לקיומה או אי קיומה של תחושת‬
                                  ‫הסבל‪ ,‬שכן הוא רק ציין שאפשר שאדם יסבול בגין מעשיו אך אפשר גם שלא)‪.‬‬
                      ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬הטענה כי מצב שבו רוצח מכיר בעובדה שעשה דבר פסול וחש סבל אינו‬

                   ‫צודק יותר ממצב שבו הוא אינו מכיר בכך וחי חיי אושר‪ ,‬אכן סותרת את עמדתו של טדרוס‪,‬‬
                      ‫שכן נטען כי מצב בו אדם מכיר במעשיו הרעים אינו צודק ממצב בו האדם לא מכיר בכך‪.‬‬

                    ‫זאת‪ ,‬בניגוד לעמדתו של טדרוס לפיה רק כאשר יש הכרה במעשים הרעים‪ ,‬יש צדק‪ ,‬כלומר‬
                                                                              ‫מצב הפוך לזה המתואר בתשובה זו‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הטענה כי מצב שבו רוצח חי חיי סבל אך אינו מכיר בעובדה שעשה‬
                  ‫דבר פסול אינו בהכרח צודק יותר ממצב שבו הוא אינו מכיר בכך וחי חיי אושר‪ ,‬אינה סותרת‬

                    ‫את עמדתו של טדרוס‪ ,‬שכן בשני המקרים האדם לא מכיר במעשיו הרעים‪ ,‬וכאמור‪ ,‬טדרוס‬
                                   ‫מבחין בין מקרים בהם אדם מכיר במעשיו ובין מקרים בהם אינו מכיר בכך‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הטענה כי מצב שבו רוצח חי חיי סבל אך אינו מכיר בעובדה שעשה‬
                       ‫דבר פסול אינו צודק יותר ממצב שבו הוא מכיר בכך אך אינו חש סבל‪ ,‬אינה סותרת את‬
                                             ‫עמדתו של טדרוס‪ ,‬שכן היא משקפת יחס דומה לזה העולה מדבריו‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .19‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                     ‫בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע איזה מן הנתונים שמופיעים בתשובות מובא בקטע בתור‬
                  ‫ראיה לכך שמדענים סבורים כי המפתח להבנת הדרך שבה אנו יוצרים תקשורת טמון בפנים‪.‬‬
                    ‫מיד עם תחילת קריאת הקטע‪ ,‬אנו נתקלים באזכור מפורש של הדברים בפסקה הראשונה ‪-‬‬
                    ‫"יש מדענים הסבורים כי המפתח להבנת האופן שבו אנו יוצרים תקשורת טמון בפנים‪ ,‬כפי‬
                      ‫שמעיד מספרם הגדול של המחקרים שנערכו בתחום הבעות הפנים" (שורות ‪ .)2-4‬אם כן‪,‬‬
                   ‫הראיה לגביה נשאלנו הינה מספרם הגדול של המחקרים שנערכו בתחום הבעות הפנים‪ ,‬שכן‬

                                                                             ‫היא מובאת כעדות לסברת המדענים‪.‬‬

                  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי המדענים והאמנים נמשכים לפנים האנושיים כנושא‬
                                             ‫לעשות בו‪ ,‬וסברת המדענים לגביה נשאלנו כלל אינה מקושרת לכך‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬אמנם נאמר בפסקה כי אפשר להפיק מהפנים מידע החיוני להישרדות‪,‬‬
                        ‫אך הדבר לא הובא כראיה לסברת המדענים לפיה המפתח להבנת האופן בו אנו יוצרים‬
                                                                                             ‫תקשורת טמון בפנים‪.‬‬

                   ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬אמנם נאמר בפסקה כי הפנים ניתנים לזיהוי למרות שינויים שחלים‬
                     ‫בהם עם הזמן‪ ,‬אך הדבר לא הובא כראיה לסברת המדענים לפיה המפתח להבנת האופן בו‬

                                                                                 ‫אנו יוצרים תקשורת טמון בפנים‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬העובדה שמחקרים רבים נערכו בתחום הבעות הפנים‪ ,‬אכן מובאת‬
                 ‫בקטע כראיה לכך שמדענים סבורים כי המפתח להבנת הדרך שבה אנו יוצרים תקשורת טמון‬

                                                                                                             ‫בפנים‪.‬‬

‫‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14