Page 19 - index
P. 19
מועד חורף 2022 - 18 - חשיבה מילולית -פרק שני
" .19הדוגמה הבולטת ביותר לכך" (שורה ,)11כלומר הדוגמה הבולטת ביותר ל-
( )1אמצעי תיעוד "בררני"
( )2אירוע חשוב שהתרחש בחבל לוּ בין המאה השמינית למאה החמישית לפנה"ס
( )3יצירה כתובה חשובה של התרבות הסינית העתיקה
( ) 4תיעוד אירועים באופן נרחב ושיטתי
. 20על פי הפסקה השנייה ,על מה מעידה ההקפדה על כללי הדיווח ביצירות דוגמת "האביבים והסתווים"?
( )1על העובדה שאת היצירות כתבו רשמי החצר
( ) 2על כך שהיצירות יועדו רק לאלים
( )3על כך שכותבי היצירות המשיכו במידה כלשהי את מסורת התיעוד הפולחני
( ) 4על כך שביצירות מתועדים אירועים חשובים
" .21ביניהם" (שורה ,)22כלומר בין -
( )1האירועים המוזכרים ביצירה "האביבים והסתווים" לבין המסמכים הסיפוריים
( )2האירועים השונים המוזכרים ביצירה "האביבים והסתווים"
( )3האירועים המוזכרים ביצירה "האביבים והסתווים" לבין האירועים המוזכרים ביצירה "דזו ג'ואן"
( )4האירועים השונים המוזכרים ביצירה "דזו ג'ואן" ואינם מופיעים ב"האביבים והסתווים"
.22מה הנושא המרכזי בפסקה השלישית?
( ) 1האירועים ההיסטוריים המרכזיים בסין במאה החמישית לפנה"ס
( ) 2יתרונותיו וחסרונותיו של ה"דזו ג'ואן" ככלי לתיעוד היסטור י
( )3תחומי העניין של מדינאים סינים במאה החמישית לפנה"ס
( ) 4שיטת תיעוד שנתנה מענה לחסר בשיטת התיעוד שקדמה לה
. 23על פי הפסקה האחרונה ,כיצד שמה שושלת צ'ין קץ לריבוי הסיפורים ההיסטוריים?
( ) 1היא הפקידה את מלאכת התיעוד בידי אנשי מקצוע מטעמה
( ) 2היא יצרה זרם נגדי של זלזול בכתיבה ההיסטורית ובאפשרות ללמוד ממנה
( )3היא אסרה על שימוש פוליטי בכתיבה היסטורית
( ) 4היא ִשכתבה את הסיפור ההיסטורי הסיני כך שידגיש את צדקת דרכה
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

