Page 19 - index
P. 19

‫מועד חורף ‪2022‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

                     ‫‪" 	.19‬הדוגמה הבולטת ביותר לכך" (שורה ‪ ,)11‬כלומר הדוגמה הבולטת ביותר ל‪-‬‬

                                                                              ‫(‪ 	)1‬אמצעי תיעוד "בררני"‬
                    ‫(‪ 	)2‬אירוע חשוב שהתרחש בחבל לוּ בין המאה השמינית למאה החמישית לפנה"ס‬

                                                ‫(‪ 	)3‬יצירה כתובה חשובה של התרבות הסינית העתיקה‬
                                                               ‫(‪ )	4‬תיעוד אירועים באופן נרחב ושיטתי‬

‫‪ .	20‬על פי הפסקה השנייה‪ ,‬על מה מעידה ההקפדה על כללי הדיווח ביצירות דוגמת "האביבים והסתווים"?‬

                                                      ‫(‪ 	)1‬על העובדה שאת היצירות כתבו רשמי החצר‬
                                                                 ‫(‪ )	2‬על כך שהיצירות יועדו רק לאלים	‬

                      ‫(‪ 	)3‬על כך שכותבי היצירות המשיכו במידה כלשהי את מסורת התיעוד הפולחני‬
                                                      ‫(‪ )	4‬על כך שביצירות מתועדים אירועים חשובים‬

                                                        ‫‪" 	.21‬ביניהם" (שורה ‪ ,)22‬כלומר בין ‪-‬‬

                   ‫(‪ 	)1‬האירועים המוזכרים ביצירה "האביבים והסתווים" לבין המסמכים הסיפוריים‬
                                       ‫(‪ 	)2‬האירועים השונים המוזכרים ביצירה "האביבים והסתווים"‬

‫(‪ 	)3‬האירועים המוזכרים ביצירה "האביבים והסתווים" לבין האירועים המוזכרים ביצירה "דזו ג'ואן"‬
         ‫(‪ 	)4‬האירועים השונים המוזכרים ביצירה "דזו ג'ואן" ואינם מופיעים ב"האביבים והסתווים"‬

                                                    ‫‪ 	.22‬מה הנושא המרכזי בפסקה השלישית?‬

                                 ‫(‪ )	1‬האירועים ההיסטוריים המרכזיים בסין במאה החמישית לפנה"ס‬
                                      ‫(‪ )	2‬יתרונותיו וחסרונותיו של ה"דזו ג'ואן" ככלי לתיעוד היסטור	י‬
                                        ‫(‪ 	)3‬תחומי העניין של מדינאים סינים במאה החמישית לפנה"ס‬
                                      ‫(‪ )	4‬שיטת תיעוד שנתנה מענה לחסר בשיטת התיעוד שקדמה לה‬

               ‫‪ .	23‬על פי הפסקה האחרונה‪ ,‬כיצד שמה שושלת צ'ין קץ לריבוי הסיפורים ההיסטוריים?‬

                                      ‫(‪ )	1‬היא הפקידה את מלאכת התיעוד בידי אנשי מקצוע מטעמה‬
                        ‫(‪ )	2‬היא יצרה זרם נגדי של זלזול בכתיבה ההיסטורית ובאפשרות ללמוד ממנה‬

                                                  ‫(‪ 	)3‬היא אסרה על שימוש פוליטי בכתיבה היסטורית‬
                            ‫(‪ )	4‬היא ִשכתבה את הסיפור ההיסטורי הסיני כך שידגיש את צדקת דרכה	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24