Page 19 - index
P. 19

‫מועד חורף ‪2020‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

                                                    ‫‪ 	.19‬מיהם שני הצדדים ב"עסקת החליפין" (שורה ‪?)7‬‬

                                                      ‫(‪ 	)1‬הסוכרים שבחלב האם והחיידק ביפידובקטריום לונגום‬
                                                        ‫(‪ )	2‬החיידק ביפידובקטריום לונגום והחיידקים המזיקים‬
                                                                               ‫(‪ )	3‬הסוכרים שבחלב האם והתינוק‬
                                                                      ‫(‪ )	4‬החיידק ביפידובקטריום לונגום והתינו 	ק‬

‫‪ 	.20‬איזה מהמשפטים הבאים הוא המתאים ביותר להחליף את המילים "ברם‪ ,‬הסיבה לכך נותרה עלומה" (שורה ‪?)14‬‬

                  ‫(‪ )	1‬אך עדיין לא היה ברור למה לחיידקים השפעה רבה כל כך על דפוסי המשיכה של הזבובים‬
  ‫(‪ 	)2‬אך עדיין לא היה ידוע מדוע הזבובים נמשכים דווקא לנקבות הניזונות מאותו סוג מזון שהם ניזונים ממנו‬

                      ‫(‪ 	)3‬אך עדיין לא היה ידוע למה הזבובים נמשכים דווקא לסוגי מזון מסוימים ולא לאחרים‬
      ‫(‪ 	)4‬אך עדיין לא היה ברור מדוע הנקבות אינן נמשכות לזכרים הניזונים מאותו סוג מזון שהן ניזונות ממנו	‬

                     ‫‪ .	21‬לטענת החוקרים‪ ,‬מדוע נעלמו ההעדפות המיניות של הזבובים הזכרים (שורות ‪?)19-18‬‬

                                             ‫(‪ )	1‬מאחר שקבוצות הזבובים שהוחזקו עד אז בנפרד אוחדו זו עם זו‬
                                                ‫(‪ 	)2‬כי האנטיביוטיקה גרמה לכל המזונות להיות בעלי טעם דומה‬

                          ‫(‪ 	)3‬כי החיידקים הם שגרמו להעדפה של נקבות מסוימות‪ ,‬ומותם הפסיק את התופעה‬
     ‫(‪ )	4‬משום שלאחר מתן האנטיביוטיקה פחת הצורך של החיידקים לחזק את אחיזתם באוכלוסיית הזבובים‬

 ‫‪ 	.22‬בציטוט הבא‪ ,‬הלקוח משורות ‪ ,31-30‬הודגשה בכל פעם מילה אחרת‪ .‬איזו מן ההדגשות מבהירה בצורה הטובה‬

                                                                                          ‫ביותר את כוונת המשפט?‬

                                                                ‫(‪ )	1‬את השפה הזאת כל החיידקים יכולים להבין‬
                                                                ‫(‪ 	)2‬את השפה הזאת כל החיידקים יכולים להבין‬
                                                                ‫(‪ 	)3‬את השפה הזאת כל החיידקים יכולים להבין‬
                                                                ‫(‪ 	)4‬את השפה הזאת כל החיידקים יכולים להבי	ן‬

    ‫‪ .	23‬חוקרים רבים סבורים שניתן לרתום את תגליותיה של ָבּסלֶר לצרכים רפואיים‪ ,‬ולבסס עליהן שיטות חדשות‬

       ‫להתמודדות עם חיידקים גורמי מחלות‪ .‬איזו מן השיטות להלן היא המתאימה ביותר להיות שיטה כזאת?‬

                  ‫(‪ 	)1‬החדרת חיידקים שאינם גורמי מחלות‪ ,‬בכדי שלא ישאירו מרחב מחיה לחיידקים המזיקים‬
                                      ‫(‪ )	2‬שימוש בסוג חדש של אנטיביוטיקה כדי לחסל אוכלוסיות של חיידקים‬

                 ‫(‪ 	)3‬שיבוש יכולתם של חיידקים לנטרל רוק‪ ,‬להפריש חומצות לחירור ציפוי השן או לפרק סוכר‬
                                ‫(‪ )	4‬שיבוש יכולתם של חיידקים לקלוט מידע המועבר באמצעות חומרים כימיים‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24