Page 60 - 1216
P. 60

‫מועד דצמבר ‪2016‬‬                                                                    ‫	‬

                                                     ‫דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה‬

               ‫התקבעות ההפרדה בין מוצרי ילדים המיועדים לבנים ובין מוצרי ילדים‬
                                                              ‫המיועדים לבנות?‬

        ‫בתחום המוצרים לילדים‪ ,‬צעצועים‪ ,‬בגדים‪ ,‬וכדומה הולכת ומתקבעת ההפרדה‬
           ‫בין מוצרים המיועדים לבנות‪ .‬בדרך כלל מוצרי הבנות הם בצבעי סגול ורוד‬

       ‫והם נושאים את דמויות האהובות על הבנות פיות בובות וכדומה ואילו המוצרים‬
           ‫של הבנים מאופיינים בצבעי הבנים כדומה כחול תכלת וגם נושא את דמויות‬
                                                 ‫גיבורי על ודמיות מעולם הספורט‪.‬‬

              ‫יש הסוברים כי החלוקה המגדרית בין בנות לבנים היא כופה על הילדים‬
          ‫תבניות שאינן מתאימות להם כלל והיא מצניחה סטראוטיפים על דמות האישה‬
          ‫ודמות הגבר ולכן זה לא מתאים לכל אחד ויש מקראים שבנים האהבים את‬

               ‫דמויות הפיות‪ ,‬הנסיכות‪ ,‬והבובות או צבעי הבנות‪ ,‬וכך גם להפך בנות‬
         ‫האוהבות את דברי הבנים כגון ספורט גיבור על וצבעי הבנים‪ ,‬ולכן היא רוצה‬

           ‫ומה בגלל שקבעו שלבנות זה צריך להיות בצבע ורוד סגול או דמויות נסיכות‬
         ‫בובות‪ ,‬היא צריכה ללכת עם מה שהגדרו למגדר שלה‪ ,‬וגם להפכך‪ .‬מנגד לכך‬
          ‫יש הטוענים כי החלוקה המגדרית משקפת נטיות טבעיות של הילדים‪ .‬וכי מגיל‬
       ‫מאוד צעיר רוב הילדים רוצים את המוצרים המגדירים את המגדר שלהם בנים‪,‬‬

           ‫בנות ולכן עדיף שהיה לכל מין שאת הצבע שלו ואת הגיבורים שלו או דמויות של‬
                                                                   ‫נסיכות וכו׳‪.‬‬

       ‫ולכן דעתי שבאמת זה עוזר מאוד שלכול מגדר יש הדברים שלהם כי הם נמשכים‬
           ‫לזה ואם תהיה למשל בת אחת עם צבע אחר זה יראה קצת שונה ולכן העם‬
         ‫מעדיף לבחור את הצבע המיועד לכול מגדר ולכן זה מאוד מקל על הורים בכלל‪.‬‬

              ‫אך מנגד זה יכול לכפות מאוד על ילדים מסוימים שהם אוהבים יותר את‬
       ‫הצבעים של הבנות או ההפך ולכן זה לא טוב לכפות עליהם איזה צבע או דמות‬
        ‫כי הם ירגישו שהם חיים בעולם של שקר ולא היה להם טוב לחיות כך‪ .‬ולכן דעתי‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪59‬‬
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65