Page 57 - 1216
P. 57

‫מועד דצמבר ‪2016‬‬                                                          ‫	‬

‫כבר מגיל צעיר את המוצרים שיועדו להם‪ .‬יש הרבה היגיון בטענה זו‪ ,‬שכן יש גם‬
   ‫עניין של ביקוש והיצע‪ ,‬החברות המייצרות את המוצרים עושות זאת בהתאם‬
  ‫לביקוש‪ ,‬וכך נוצרת ההפרדה באופן טבעי‪ .‬אולם‪ ,‬לדעתי החברה עצמה כופה‬
  ‫את הביקוש‪ .‬ההורים‪ ,‬החברים ואף תוכניות הטלוויזיה מכתיבות לילדים אילו‬
  ‫מוצרים מתאימים להם על פי מגדר וכך בעצם נוצר הביקוש‪ .‬ניתן לשנות מצב‬
  ‫זה על ידי שינוי החשיבה המגדרית המקובעת ופתיחות כלפי ילדים המעדיפים‬
      ‫מוצרים שלא בהכרח תואמים את המגדר שלהם‪ ,‬וכך לכל ילד יהיה חופש‬
       ‫בחירה‪ ,‬ויכולת להטיל ספק בסטריאוטיפים המגדריים בחברה לכשיגדל‪.‬‬

‫לסיכום‪ ,‬התקבעות ההפרדה בין מוצרי בנים ובנות‪ ,‬שגויה ואני מתנגד לה‪ ,‬כיוון‬
      ‫שהיא מנציחה סטריאוטיפים מגדריים ומונעת מילדים את חופש הבחירה‬
                                                              ‫בחייהם‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪56‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62