Page 57 - 1216
P. 57
מועד דצמבר 2016
כבר מגיל צעיר את המוצרים שיועדו להם .יש הרבה היגיון בטענה זו ,שכן יש גם
עניין של ביקוש והיצע ,החברות המייצרות את המוצרים עושות זאת בהתאם
לביקוש ,וכך נוצרת ההפרדה באופן טבעי .אולם ,לדעתי החברה עצמה כופה
את הביקוש .ההורים ,החברים ואף תוכניות הטלוויזיה מכתיבות לילדים אילו
מוצרים מתאימים להם על פי מגדר וכך בעצם נוצר הביקוש .ניתן לשנות מצב
זה על ידי שינוי החשיבה המגדרית המקובעת ופתיחות כלפי ילדים המעדיפים
מוצרים שלא בהכרח תואמים את המגדר שלהם ,וכך לכל ילד יהיה חופש
בחירה ,ויכולת להטיל ספק בסטריאוטיפים המגדריים בחברה לכשיגדל.
לסיכום ,התקבעות ההפרדה בין מוצרי בנים ובנות ,שגויה ואני מתנגד לה ,כיוון
שהיא מנציחה סטריאוטיפים מגדריים ומונעת מילדים את חופש הבחירה
בחייהם.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
56

