Page 19 - 1213
P. 19

‫מועד דצמבר ‪2013‬‬  ‫‪- 18 -‬‬                         ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                 ‫‪ 	.19‬הקלדנים נחשבים כמי שאין להטרידם (שורה ‪ )12‬ב‪-‬‬

                                                       ‫(‪ )1‬חוסר יעילות‬
                                                    ‫(‪ )2‬תקנים אחידים‬

                                                            ‫(‪ )3‬שינויים‬
                                                ‫(‪ )4‬קפיאה על השמרים‬

‫‪ .	20‬מטענתו של דבוז'ק המופיעה בפסקה השנייה‪ ,‬אפשר להסיק כי בין הזמן שבו נקבע סדר האותיות במקלדת‬

      ‫הקלאסית לבין הזמן שבו הוא המציא את הסדר הקרוי על שמו‪ ,‬התרחש שינוי מסוים‪ .‬מהו השינוי?‬

                ‫(‪ )1‬פותחה שיטה חדשה לבדיקת תדירות הופעתן של אותיות בשפה האנגלית‬
                                    ‫(‪ )2‬פותחו מכונות כתיבה שבהן מנופים לא נתפסו זה בזה‬

‫(‪ )3‬פותחה שיטה של הקלדה עיוורת‪ ,‬שבה עמדת המוצא של האצבעות היא בשורה האמצעית‬
       ‫(‪ )4‬פותחו מקלדות המאפשרות תנועה קלה ומהירה יותר של האצבעות בזמן ההקלדה‬

‫‪ 	.21‬במילים בשפה האנגלית‪ ,‬האות ‪ Q‬מופיעה כמעט תמיד בצמוד לאות ‪ .U‬לפיכך‪ ,‬על פי הקטע אפשר לשער כי‬

                         ‫ב מקשי אותיות אלו ‪.‬‬                                            ‫	‬

                 ‫(‪ )1‬מכונות הכתיבה שיוצרו לפני ‪ / 1874‬היו רחוקים זה מזה‬
                 ‫(‪ )2‬אבטיפוס שהציגה חברת רמינגטון ‪ /‬היו רחוקים זה מזה‬

                                     ‫(‪ )3‬מקלדת דבוז'ק ‪ /‬סמוכים זה לזה‬
                                    ‫(‪ )4‬מקלדת המחשב ‪ /‬סמוכים זה לזה‬

‫‪ .	22‬לפי הפסקה האחרונה‪ ,‬השימוש במקלדת הקלאסית והחישוב באינצ'ים הם מיומנויות שאנשים דבקים בהן‬

                                                                                                    ‫בטענה ‪-‬‬

                           ‫(‪ )1‬שהן טובות יותר מחלופותיהן‬
                                        ‫(‪ )2‬שיש להן מוניטין‬
                                        ‫(‪ )3‬שאין להן תחליף‬

                         ‫(‪ )4‬שהשקיעו מאמץ רב כדי לרוכשן‬

                 ‫הגמוניה של סדר המקשים הקלאסי‪.‬‬  ‫‪ 	.23‬לפי הקטע‪ ,‬דבוז'ק‬

                                                 ‫(‪ )1‬עִרער על ה‪-‬‬
                                                      ‫(‪ )2‬נכנע ל‪-‬‬
                                                      ‫(‪ )3‬תמך ב‪-‬‬

                                                ‫(‪ )4‬הביא לקץ ה‪-‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24