Page 34 - index
P. 34

‫מועד סתיו ‪2024‬‬                                  ‫‪- 33 -‬‬     ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני‬

                                                                   ‫הסקה מתרשים (שאלות ‪)20-16‬‬

                                                ‫עיינו היטב בתרשים שלפניכם‪ ,‬וענו על חמש השאלות שאחריו‪.‬‬

       ‫בתרשים מוצג מידע על ציוניהם של ‪ 50‬תלמידים שנבחנו בשני בחנים ‪ -‬אחד בתחילת השנה ואחד באמצע השנה‪.‬‬
                                                       ‫על הציר האנכי מופיעים הציונים שהתקבלו בבחנים (מ‪ 1-‬עד ‪.)10‬‬

 ‫בכל מלבן שחור רשום אחד הציונים (בהתאם למיקומו של המלבן ביחס לציר האנכי)‪ .‬המלבן השחור והחצים היוצאים‬
                                       ‫ממנו מייצגים את כל התלמידים שקיבלו בתחילת השנה את הציון הרשום במלבן‪.‬‬

   ‫חץ עולה (אפור) מייצג את התלמידים שציונם באמצע השנה היה גבוה מבתחילת השנה‪ .‬מספרם רשום בעיגול שבתוך‬
                                            ‫החץ‪ ,‬וקצה החץ מייצג את הציון הגבוה ביותר שהתקבל בקרב תלמידים אלו‪.‬‬

‫חץ יורד (לבן) מייצג את התלמידים שציונם באמצע השנה היה נמוך מבתחילת השנה‪ .‬מספרם רשום בעיגול שבתוך החץ‪,‬‬
                                                  ‫וקצה החץ מייצג את הציון הנמוך ביותר שהתקבל בקרב תלמידים אלו‪.‬‬

                             ‫שימו לב‪ :‬אף תלמיד לא קיבל את אותו הציון בשני הבחנים‪TELEKOL_B.‬‬

‫לדוגמה‪ ,‬מבין התלמידים שקיבלו בתחילת השנה את הציון ‪ ,7‬יש ‪ 3‬תלמידים שקיבלו באמצע השנה ציון גבוה יותר‪.‬‬
                                                            ‫הציון הגבוה ביותר שהתקבל בקרב תלמידים אלו הוא ‪.9‬‬

‫ציון ציון‬

‫‪10 10 10‬‬

                                                               ‫‪3‬‬
‫‪9 99‬‬

                                                           ‫‪61‬‬
‫‪8 88‬‬

                                                                  ‫‪35‬‬
‫‪7 77‬‬

                                                        ‫‪92‬‬
‫‪6 66‬‬

                                ‫‪31‬‬                                                                 ‫‪5‬‬
‫‪55‬‬

                       ‫‪14‬‬                                                                          ‫‪4‬‬
‫‪44‬‬

                            ‫‪22‬‬                                                                     ‫‪3‬‬
‫‪33‬‬

                   ‫‪22‬‬                                                                              ‫‪2‬‬
‫‪22‬‬

          ‫‪13‬‬                                                                                       ‫‪1‬‬
‫‪11‬‬

                                                               ‫מקרא‪:‬‬

                      ‫הציון הגבוה ביותר שהתקבל‬             ‫מספר התלמידים שבתחילת‬
                ‫בקרב ‪ x‬התלמידים באמצע השנה‬                 ‫השנה קיבלו ‪ a‬ובאמצע השנה‬
                                                        ‫‪x‬‬             ‫היה ציונם גבוה יותר‬
                      ‫הציון הנמוך ביותר שהתקבל‬
                ‫בקרב ‪ y‬התלמידים באמצע השנה‬              ‫‪a‬‬

                                                        ‫מספר התלמידים שבתחילת ‪y‬‬
                                                                 ‫השנה קיבלו ‪ a‬ובאמצע השנה‬
                                                                              ‫היה ציונם נמוך יותר‬

                                                      ‫שימו לב‪ :‬בתשובתכם לכל שאלה‪ ,‬התעלמו מנתונים המופיעים בשאלות האחרות‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39