Page 33 - index
P. 33

‫‪ 1‬ס"מ‬

                              ‫טור א טור ב‬       ‫ﻋﻤﻮد أ ﻋﻤﻮد ب‬                      ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני‬                                         ‫‪C‬‬              ‫‪B‬‬
                                                                                                                   ‫‪A‬‬                                  ‫‪ 8‬ס"מ‬
‫שורה א ‪ 4 8‬מועד סתיו ‪2024‬‬                         ‫ﺳﻄﺮ أ ‪4 - 328 -‬‬                                                                                       ‫‪O‬‬
                                                  ‫ﺳﻄﺮ ب ‪9 3‬‬
                     ‫שורה ב ‪9 3‬‬                                                                                                                      ‫‪ 5‬ס"מ‬

              ‫שורה ג ‪x y‬‬                        ‫ﺳﻄﺮ ج ‪x y‬‬                                                                                  ‫‪	.12‬‬

                       ‫מספר בתי הספר היסודיים בנס ציונה גדול ב‪ 2-‬ממספר בתי הספר היסודיים ביבנה‪.‬‬                                                ‫	‬
              ‫מספר בתי הספר היסודיים ביבנה גדול ב‪ 9-‬ממספר בתי הספר היסודיים בקריית שמונה‪.‬‬
               ‫‪2a‬‬
           ‫איזה מהמספרים הבאים יכול להיות המספר הכולל של בתי הספר היסודיים בשלוש הערים?‬

        ‫‪60° 3a‬‬                                                                           ‫(‪40 	)1‬‬
                                  ‫‪a‬‬                                                      ‫(‪41 	)2‬‬

                                                                                         ‫(‪42 )	3‬‬
        ‫(‪A A 43 )	4‬‬
                               ‫‪ 2‬ס"מ‬
‫‪ 1‬ס"מ‬                                                              ‫‪ 1‬ﺳﻢ‬            ‫‪ 2‬ﺳﻢ‬
                                                                                                                                           ‫‪.	13‬‬
        ‫‪C‬‬              ‫‪E‬‬  ‫שארית‪.‬‬           ‫ללא‬   ‫מזה‪D .‬‬  ‫וה‪-‬ו‪b‬א‪D‬המםספשרנישלמםספהרגידםול‪E‬שלמ‪-‬מי‪· b‬ם‪a,‬ג‪,‬דוולהיואם‪C‬ממ‪-‬ת‪1‬ח‪,‬לוקשוגניםםבז‪-‬ה‪a‬‬  ‫‪a‬‬
                                                ‫וגם ב‪b-‬‬                                                                                 ‫‪c‬‬      ‫	‬

                                           ‫ניר טען‪ :‬״מכאן נובע בהכרח ש‪ c-‬מתחלק גם ב‪ a · b-‬ללא שארית״‪.‬‬                                      ‫	‬
                                                ‫‪BB‬‬
                                                ‫איזו משלישיות המספרים הבאות‪A‬מראה שטענתו של ניר שגויה?‬                                      ‫	‬

‫‪AF‬‬                                                                                                ‫‪D‬‬
                                                                   ‫(‪c = 18 ,	 b	 H= 3 ,	 a	 = 2 	)1‬‬
             ‫‪H‬‬
        ‫‪DC‬‬                                         ‫(‪B c = 29 	,F b	 = 13C 	, a	 = 3 	)2‬‬
                                                              ‫(‪c = 36 ,	 b	G= 4 	, a	 = 6 )	3‬‬
             ‫‪G‬‬
                                                                   ‫‪c	 = 40 	, b	 = 5 	, a	 = 4 )	4( E‬‬
‫‪BE‬‬

                                                          ‫‪ 	.14‬בשק יש ‪ 2‬כדורים אדומים ו‪ 2-‬כדורים צהובים‪.‬‬
                                                ‫בוחרים מתוכם באקראי שני כדורים בזה אחר זה (מבלי להחזיר)‪.‬‬                                   ‫	‬
           ‫‪A‬‬

                                                   ‫מה הסיכוי שלשני הכדורים שנבחרו צבעים שונים זה מזה?‬                                      ‫‪	A‬‬
                                                                                                                                           ‫‪2a‬‬
           ‫‪1‬‬                                    ‫(‪	31 )	3‬‬                 ‫(‪	65 )	2‬‬        ‫‪	32B 	)16(0°‬‬
           ‫‪4‬‬     ‫(‪)	4‬‬

‫‪BDC‬‬                                                                                                                                        ‫‪	.15‬‬   ‫‪3a D‬‬
                                                                                                                                                    ‫‪a‬‬
              ‫‪A‬‬                                             ‫נתון גליל שגובהו ‪ 10‬ס״מ ורדיוס בסיסו ‪ 3‬ס״מ‪.‬‬                                        ‫	‬       ‫‪C‬‬
                                                          ‫‪ A‬היא נקודה כלשהי על היקף הבסיס העליון‪A .‬‬                                            ‫	‬
                                                                                                                                                        ‫‪R‬‬
                                                             ‫‪ B‬היא נקודה כלשהי על היקף הבסיס התחתון‪.‬‬                                       ‫‪P‬‬          ‫‪B‬‬

                       ‫‪ 10‬ס"מ‬                             ‫ידוע כי אורכו של הקטע ‪( AB‬בס״מ) ה‪0‬ו‪1‬אﺳﻢמספר שלם‪.‬‬

        ‫‪ 3‬ס"מ‬                                                ‫‪ 3‬ﺳﻢ‬          ‫לפי נתוני‪A‬ם אלו והנתונים שבסרטוט‪,‬‬
                                                                         ‫מה אורכו המקסימלי של ‪( AB‬בס״מ)?‬
     ‫‪O‬‬                                                   ‫‪O‬‬
‫‪B‬‬
                                                ‫‪B‬‬

                                                                                         ‫(‪O 1	 0 )	1‬‬

  ‫שירה‬                 ‫איתן‬                     ‫ﺷﻴﺮﻳﻦ‬                    ‫أﺣﻤﺪ‬            ‫(‪1	 1 )	2‬‬
‫‪A‬‬                          ‫‪B‬‬                                                             ‫(‪	12 )	3‬‬

                                                ‫(‪A B 	13 )	4‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38