Page 7 - 1014
P. 7

‫מועד אוקטובר ‪2014‬‬                          ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 6 -‬‬

‫מורה הבחין כי תלמידים שהשתתפו בשיעור חזרה שערך לקראת הבחינה‪ ,‬לא הצליחו בבחינה יותר מתלמידים‬                 ‫‪.	9‬‬
                                 ‫שלא השתתפו בו‪ .‬הוא הסיק מכך ששיעור החזרה לא סייע להצלחה בבחינה‪.‬‬
                                                                                                              ‫	‬
                                              ‫איזה מן הנתונים הבאים עשוי לגרום למורה לחזור בו ממסקנתו?‬

                                        ‫(‪ )1‬משיעור החזרה נעדרו רק תלמידים ששהו במקרה מחוץ לעיר‬
                      ‫(‪ )2‬התלמידים שהשתתפו בשיעור החזרה חרוצים ובעלי מוטיבציה יותר מחבריהם‬
               ‫(‪ )3‬תלמידים ששלטו היטב בחומר הבחינה העדיפו ללמוד לקראתה בבית‪ ,‬בכוחות עצמם‬
‫(‪ )4‬תלמידים שהשתתפו בשיעור חזרה שערכה מורה אחרת לקראת אותה בחינה‪ ,‬הצליחו בממוצע פחות‬

                                                                         ‫מתלמידים שלא השתתפו בו‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:12-10‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫כאשר הם הביעו את דעתם‬  ‫של רוזנשטיין על האידאולוגיה של חברי המפלגה‪ ,‬הוא‬  ‫דעתו‬                                ‫‪	.10‬‬

                                           ‫בדבר שיטת המיסוי‪ ,‬וזאת משום שעמדתם זו ‪.‬‬

           ‫(‪ 	)1‬למרות ‪ /‬החיובית ‪ /‬הגיב באי‪-‬נוחות ‪ /‬לא עלתה בקנה אחד עם עמדת הממשלה‬                                ‫	‬
                         ‫(‪ 	)2‬בשל ‪ /‬החיובית ‪ /‬הגיב בזעם ‪ /‬הייתה אופיינית להשקפת עולמם‬                             ‫	‬
                                                                                                                  ‫	‬
         ‫(‪ )	3‬למרות ‪ /‬השלילית ‪ /‬הסכים עם דבריהם ‪ /‬הייתה מנוגדת לחלוטין להשקפותיו שלו‬                              ‫	‬
                              ‫(‪ )	4‬בשל ‪ /‬הנחרצת ‪ /‬הגיב באדישות ‪ /‬קוממה והכעיסה אותו‬

‫של יועצים מערביים‬      ‫תושבי מזרח אירופה‪,‬‬    ‫‪ .	11‬עד לא מזמן נר ָאה כי שערי "גן העדן הקפיטליסטי"‬

‫שכר הטרחה שגבו‪ ,‬והמפתחות הנחשקים ‪.‬‬         ‫שנשלחו לסייע להם‪ .‬אולם כיום ברור כי יועצים אלה‬

‫(‪ )1‬יישארו סגורים לעד בפני ‪ /‬בשל העצות הגרועות ‪ /‬לא נתנו תמורה הולמת ל‪ / -‬נראים משום כך רחוקים‬

                                                                                                     ‫מתמיד‬

        ‫(‪ )2‬הולכים ונפתחים לפני ‪ /‬למרות מאמציהם הכנים ‪ /‬לא נתנו תמורה הולמת ל‪ / -‬נשארו בידיהם‬
           ‫(‪ )3‬הולכים ונפתחים לפני ‪ /‬בעזרתם ‪ /‬לא התעניינו אלא ב‪ / -‬נראים משום כך רחוקים מתמיד‬
          ‫(‪ )4‬יישארו סגורים לעד בפני ‪ /‬למרות פעולותיהם הנמרצות ‪ /‬עשו עבודה נאמנה בעבור ‪ /‬נותרו	‬

                                                                                  ‫בחזקת חלום שלא הוגשם‬

‫מטרה זו‬  ‫‪ .	12‬מטרתם העיקרית של שירי הערש היא להרגיע ילדים ולהרדימם‪ .‬נראה כי שיר הערש "נומה"‬

                                         ‫נּוסח בלשון ילדים‪ ,‬שכן תוכנו של השיר ‪.‬‬

                        ‫(‪ 	)1‬היה מחטיא ‪ /‬לולא ‪ /‬גבוהה‪ ,‬שהיא מעבר להשגתם של ‪ /‬עצוב ומפחיד‬                          ‫	‬
                                 ‫(‪ )	2‬לא היה מחטיא ‪ /‬אילו ‪ /‬פשוטה‪ ,‬המובנת ל‪ / -‬עצוב ומפחיד‬                        ‫	‬
                                                                                                                  ‫	‬
                   ‫(‪ )	3‬היה משיג ‪ /‬אילו ‪ /‬גבוהה‪ ,‬שהיא מעבר להשגתם של ‪ /‬אופטימי ונוסך שלווה‬                        ‫	‬
                                 ‫(‪ 	)4‬היה משיג ‪ /‬לולא ‪ /‬פשוטה‪ ,‬המובנת ל‪ / -‬חיובי ונוסך שלוו 	ה‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12