Page 3 - 1014
P. 3
מועד אוקטובר 2014 חשיבה מילולית -מטלת כתיבה - 2 -
הזמן המוקצב הוא 30דקות. חשיבה מילולית -מטלת כתיבה
ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה.
אורך החיבור הנדרש 25 -שורות לפחות .אין לחרוג מן השורות שבגיליון .אם אתם זקוקים לטיוטה ,השתמשו במקום
המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק) .לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם.
ּ ִכתבו בעברית בלבד ,בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה.
ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד ,והקפידו על כתב יד ברור ומסודר .אתם רשאים להשתמש במחק.
מהגרים רבים מתלבטים באיזו שפה לדבר עם ילדיהם .האם להקפיד לדבר ִאתם בשפת ארץ המוצא? האם
להתאמץ לדבר רק בשפת הארץ החדשה אף שהם אינם שולטים בה היטב? או שמא לדבר בבית בשתי שפות?
דבקות בשפת ארץ המוצא מאפשרת להורים ,בין השאר ,להקנות לילדיהם את המורשת הלשונית והתרבותית
של מולדתם .מנגד ,יש הסבורים שדיבור בשפת הארץ החדשה הוא הדרך הטובה ביותר לסייע לילדים להשתלב
בחברה ולמנוע מהם חוויה של זרות ותלישות .הגישה השלישית -דיבור בשתי שפות בבית -מעוררת חשש
שבקרב הילדים עלול להיווצר בלבול ,הן מבחינת רכישת השפה והן מבחינת הזהות התרבותית.
לדעתכם ,איזו משלוש הגישות המתוארות לעיל היא הגישה העדיפה? נמקו.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.