Page 3 - 1014
P. 3

‫מועד אוקטובר ‪2014‬‬         ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה	 ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                  ‫ּ ִכתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

   ‫מהגרים רבים מתלבטים באיזו שפה לדבר עם ילדיהם‪ .‬האם להקפיד לדבר ִאתם בשפת ארץ המוצא? האם‬
 ‫להתאמץ לדבר רק בשפת הארץ החדשה אף שהם אינם שולטים בה היטב? או שמא לדבר בבית בשתי שפות?‬
  ‫דבקות בשפת ארץ המוצא מאפשרת להורים‪ ,‬בין השאר‪ ,‬להקנות לילדיהם את המורשת הלשונית והתרבותית‬
‫של מולדתם‪ .‬מנגד‪ ,‬יש הסבורים שדיבור בשפת הארץ החדשה הוא הדרך הטובה ביותר לסייע לילדים להשתלב‬

    ‫בחברה ולמנוע מהם חוויה של זרות ותלישות‪ .‬הגישה השלישית ‪ -‬דיבור בשתי שפות בבית ‪ -‬מעוררת חשש‬
                 ‫שבקרב הילדים עלול להיווצר בלבול‪ ,‬הן מבחינת רכישת השפה והן מבחינת הזהות התרבותית‪.‬‬

                                ‫לדעתכם‪ ,‬איזו משלוש הגישות המתוארות לעיל היא הגישה העדיפה? נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8