Page 6 - 1014
P. 6

‫מועד אוקטובר ‪2014‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 5 -‬‬

                    ‫לכתוב ‪ :‬למחוק ‪-‬‬                                                                          ‫‪.	5‬‬  ‫	‬
                                 ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                    ‫(‪ )1‬לבקש ‪ :‬לסרב‬                                                                            ‫	‬
                    ‫(‪ )2‬לדעת ‪ :‬לשער‬                                                                            ‫	‬
                   ‫(‪ )3‬לאבד ‪ :‬למצוא‬                                                                            ‫	‬
                     ‫(‪ )4‬לתת ‪ :‬לקבל‬

                   ‫‪ 	.6‬נמכר ‪ :‬בעלים ‪-‬‬

                   ‫(‪ )1‬נודה ‪ :‬חברה‬                                                                           ‫	‬
                    ‫(‪ )2‬נרתם ‪ :‬עֹול‬                                                                          ‫	‬
                   ‫(‪ )3‬פורק ‪ :‬חלק‬                                                                            ‫	‬
                                                                                                             ‫	‬
                   ‫(‪ )4‬נדחה ‪ :‬מֹועד‬

                   ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

‫הסוציולוגיות ג'ניפר ייאו ולי סונג‪ ,‬החוקרות את ייצוג המיעוט הקוריאני בתקשורת היפנית‪ ,‬טוענות כי חברה‬           ‫‪	.7‬‬
     ‫המבקשת לשמור על הסדר החברתי הקיים בה תופסת את בן המיעוט כמ ַסכן סדר זה‪ .‬לכן‪ ,‬הן טוענות‪,‬‬
                                                                                                               ‫	‬
  ‫התקשורת נוטה לתאר אותו באופן שלילי‪ ,‬באמצעות הקישור בינו ובין תופעות בלתי רצויות כגון אלימות‪,‬‬
                                                                                             ‫מהומות ומצוקה‪.‬‬

                                                                    ‫איזו מן הטענות שלהלן עולה מן הפסקה?‬

                                               ‫(‪ )1‬המיעוט הקוריאני ביפן מ ַסכן את הסדר החברתי במדינה‬         ‫	‬
‫(‪ )2‬האופן שבו המיעוט הקוריאני מוצג בתקשורת היפנית חיובי פחות מהאופן שבו הוא נתפס בציבור היפני‬                ‫	‬
                                                                                                             ‫	‬
                                                      ‫(‪ )3‬התקשורת היפנית מרבה לעסוק במיעוט הקוריאני‬          ‫	‬
                                                 ‫(‪ )4‬המיעוט הקוריאני מוצג באופן שלילי בתקשורת היפנית‬

‫בספר "המדריך לטיולי משפחות" מופיעים רק מסלולי טיול שאורכם חמישה קילומטרים לכל היותר ורמת הקושי‬               ‫‪	.8‬‬
   ‫שלהם קלה או בינונית‪ ,‬ומסלולי טיול שאורכם שבעה קילומטרים לכל היותר ורמת הקושי שלהם קלה‪ .‬בספר‬
                              ‫"לטייל בנחלי הצפון" מופיעים רק מסלולי טיול בצפון הארץ הכוללים הליכה במים‪.‬‬        ‫	‬

                                                ‫איזה ממסלולי הטיול הבאים עשוי להופיע בשני הספרים גם יחד?‬

                   ‫(‪ )1‬מסלול טיול ברמת קושי קלה שאינו כולל הליכה במים ואורכו חמישה קילומטרים‬                 ‫	‬
                     ‫(‪ )2‬מסלול טיול ברמת קושי בינונית הכולל הליכה במים ואורכו שלושה קילומטרים‬
                             ‫(‪ )3‬מסלול טיול בצפון הארץ ברמת קושי בינונית שאורכו שישה קילומטרים‬
                             ‫(‪ )4‬מסלול טיול בצפון הארץ הכולל הליכה במים ואורכו שמונה קילומטרים‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11