Page 6 - 1014
P. 6
מועד אוקטובר 2014 חשיבה מילולית -פרק ראשו ן - 5 -
לכתוב :למחוק - . 5
( )1לבקש :לסרב
( )2לדעת :לשער
( )3לאבד :למצוא
( )4לתת :לקבל
.6נמכר :בעלים -
( )1נודה :חברה
( )2נרתם :עֹול
( )3פורק :חלק
( )4נדחה :מֹועד
שאלות הבנה והסקה (שאלות )17-7
הסוציולוגיות ג'ניפר ייאו ולי סונג ,החוקרות את ייצוג המיעוט הקוריאני בתקשורת היפנית ,טוענות כי חברה .7
המבקשת לשמור על הסדר החברתי הקיים בה תופסת את בן המיעוט כמ ַסכן סדר זה .לכן ,הן טוענות,
התקשורת נוטה לתאר אותו באופן שלילי ,באמצעות הקישור בינו ובין תופעות בלתי רצויות כגון אלימות,
מהומות ומצוקה.
איזו מן הטענות שלהלן עולה מן הפסקה?
( )1המיעוט הקוריאני ביפן מ ַסכן את הסדר החברתי במדינה
( )2האופן שבו המיעוט הקוריאני מוצג בתקשורת היפנית חיובי פחות מהאופן שבו הוא נתפס בציבור היפני
( )3התקשורת היפנית מרבה לעסוק במיעוט הקוריאני
( )4המיעוט הקוריאני מוצג באופן שלילי בתקשורת היפנית
בספר "המדריך לטיולי משפחות" מופיעים רק מסלולי טיול שאורכם חמישה קילומטרים לכל היותר ורמת הקושי .8
שלהם קלה או בינונית ,ומסלולי טיול שאורכם שבעה קילומטרים לכל היותר ורמת הקושי שלהם קלה .בספר
"לטייל בנחלי הצפון" מופיעים רק מסלולי טיול בצפון הארץ הכוללים הליכה במים.
איזה ממסלולי הטיול הבאים עשוי להופיע בשני הספרים גם יחד?
( )1מסלול טיול ברמת קושי קלה שאינו כולל הליכה במים ואורכו חמישה קילומטרים
( )2מסלול טיול ברמת קושי בינונית הכולל הליכה במים ואורכו שלושה קילומטרים
( )3מסלול טיול בצפון הארץ ברמת קושי בינונית שאורכו שישה קילומטרים
( )4מסלול טיול בצפון הארץ הכולל הליכה במים ואורכו שמונה קילומטרים
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.