Page 57 - 0913
P. 57

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬                                                            ‫	‬

                   ‫דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה‬

   ‫ההצעה לקבוע את שכר המורים לפי הותק שלהם‪ ,‬תפקידם‪ ,‬השכלתם ולפי‬          ‫‪1‬‬
‫שביעות הרצון של הנהלת בית הספר‪ ,‬ובנוסף לכך יתוגמלו היא הצעה הגיונית‬      ‫‪5‬‬
‫ונכונה‪ ,‬מכיוון שכל מורה שמשקיע ונותן מעצמו מגיע לו הערכה והעלה במשכורת‪.‬‬
 ‫לפי דעתי אם ההצעה תתקבל‪ ,‬מירב המורים ייחסו לכך חשיבות רבה יותר‬

                ‫ויתרמו מעצם יותר ממה שתרמו עד לפני ההצעה שהועלתה‪.‬‬

    ‫המתנגדים לטענתי יטענו שלכל מורה ומורה מגיע שכר שווה ואין הפלייה בין‬  ‫‪10‬‬
 ‫המורים‪ ,‬בנוסף לכך ישנם מורים בלי ותק‪ ,‬רציניים‪ ,‬אך לפי ההנהלה הם אינם‬

                                            ‫רשאים לתגמול ולהעלת שכר‪.‬‬
‫יתרה מכך‪ ,‬ישנם מורים שלא תמיד אחראים לתוצאות תלמידיהם ואין זה מעיד‬

                                   ‫על כך שאינם זכאים לתגמול והערכה‪.‬‬

‫בלהיתייחס לטענת המתנגדים‪ ,‬ישנם דברים נכונים‪ .‬ההצעה תבצע הפלייה בין‬
  ‫המורים מבחינת הותק שלהם‪ ,‬מורה בעל ותק יתוגמל בניגוד למורה בשנותיו‬
                                                          ‫הראשונות‪.‬‬

‫מצד שני‪ ,‬ההצעה תגרום למורים לרצות לשאוף להגיע רחוק יותר ולהצליח יותר‬     ‫‪15‬‬
                               ‫בעבודתם כדי לקבל העלה בשכר ותגמול‪.‬‬

‫עבודתם של המורים תיהיה רצינית יותר‪ ,‬מושקעת ובעלת חשיבות רבה יותר‪.‬‬
                     ‫כל מורה שיתן יותר מעצמו ירגיש שגם מקבל בחזרה‪.‬‬

‫לסיכום‪ ,‬ההצעה כן תביא את איכות ההוראה ואת רצינותם של המורים‬
              ‫בעקבות העלה בשכר‪ .‬דבר זה יגרום לעתיד טוב יותר‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪56‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61