Page 57 - 0913
P. 57
מועד אוקטובר 2013
דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה
ההצעה לקבוע את שכר המורים לפי הותק שלהם ,תפקידם ,השכלתם ולפי 1
שביעות הרצון של הנהלת בית הספר ,ובנוסף לכך יתוגמלו היא הצעה הגיונית 5
ונכונה ,מכיוון שכל מורה שמשקיע ונותן מעצמו מגיע לו הערכה והעלה במשכורת.
לפי דעתי אם ההצעה תתקבל ,מירב המורים ייחסו לכך חשיבות רבה יותר
ויתרמו מעצם יותר ממה שתרמו עד לפני ההצעה שהועלתה.
המתנגדים לטענתי יטענו שלכל מורה ומורה מגיע שכר שווה ואין הפלייה בין 10
המורים ,בנוסף לכך ישנם מורים בלי ותק ,רציניים ,אך לפי ההנהלה הם אינם
רשאים לתגמול ולהעלת שכר.
יתרה מכך ,ישנם מורים שלא תמיד אחראים לתוצאות תלמידיהם ואין זה מעיד
על כך שאינם זכאים לתגמול והערכה.
בלהיתייחס לטענת המתנגדים ,ישנם דברים נכונים .ההצעה תבצע הפלייה בין
המורים מבחינת הותק שלהם ,מורה בעל ותק יתוגמל בניגוד למורה בשנותיו
הראשונות.
מצד שני ,ההצעה תגרום למורים לרצות לשאוף להגיע רחוק יותר ולהצליח יותר 15
בעבודתם כדי לקבל העלה בשכר ותגמול.
עבודתם של המורים תיהיה רצינית יותר ,מושקעת ובעלת חשיבות רבה יותר.
כל מורה שיתן יותר מעצמו ירגיש שגם מקבל בחזרה.
לסיכום ,ההצעה כן תביא את איכות ההוראה ואת רצינותם של המורים
בעקבות העלה בשכר .דבר זה יגרום לעתיד טוב יותר.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
56

