Page 56 - 0913
P. 56

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬                                                           ‫	‬

 ‫ואינן מוצדקות‪ .‬אני מאמינה שתגמול המורים יביא לתוצאה הפוכה מהמצופה‪.‬‬         ‫‪30‬‬
  ‫מורים אשר יחפצו בתגמול‪ ,‬עלולים להשקיע פחות בחינוך ובהקניית ידע של ממש‬     ‫‪35‬‬
‫ובמקום זאת יתמקדו בדברים שאינם תורמים לתלמידים‪ ,‬כגון הכנת התלמידים‬
‫ספציפית למבחנים‪ .‬מכיוון שחלק עצום בחינוך הילדים שייך למוסדות החינוך‪ ,‬אין‬

                                          ‫לנו לאפשר צעד שעלול לפגוע בהם‪.‬‬

    ‫לסיכום‪ ,‬אני מאמינה שמערכת החינוך הינה חיונית ביותר לילדים‪ .‬תפקידה‬
       ‫לחנך ולהקנות להם ערכים באופן הטוב ביותר ותגמול המורים עלול לפגוע‬

 ‫בתהליך החינוך והקנית הידע‪ .‬יתר על כן‪ ,‬תגמול מורים בודדים עלול ליצור פער‬
     ‫כלכלי בין המורים ואף עלול להעלות חילוקי דעות בנוגע לאופן בו בוחרים את‬
     ‫המורה שיש לתגמל‪ .‬לאור כל אלה‪ ,‬אינני תמוכת בטענה שיש לשנות את שיטת‬
            ‫השכר המקובלת כיום ולתגמל מורים על פי איכות ההוראה שלהם‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪55‬‬
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61