Page 56 - 0913
P. 56
מועד אוקטובר 2013
ואינן מוצדקות .אני מאמינה שתגמול המורים יביא לתוצאה הפוכה מהמצופה. 30
מורים אשר יחפצו בתגמול ,עלולים להשקיע פחות בחינוך ובהקניית ידע של ממש 35
ובמקום זאת יתמקדו בדברים שאינם תורמים לתלמידים ,כגון הכנת התלמידים
ספציפית למבחנים .מכיוון שחלק עצום בחינוך הילדים שייך למוסדות החינוך ,אין
לנו לאפשר צעד שעלול לפגוע בהם.
לסיכום ,אני מאמינה שמערכת החינוך הינה חיונית ביותר לילדים .תפקידה
לחנך ולהקנות להם ערכים באופן הטוב ביותר ותגמול המורים עלול לפגוע
בתהליך החינוך והקנית הידע .יתר על כן ,תגמול מורים בודדים עלול ליצור פער
כלכלי בין המורים ואף עלול להעלות חילוקי דעות בנוגע לאופן בו בוחרים את
המורה שיש לתגמל .לאור כל אלה ,אינני תמוכת בטענה שיש לשנות את שיטת
השכר המקובלת כיום ולתגמל מורים על פי איכות ההוראה שלהם.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
55

