Page 53 - 0913
P. 53
מועד אוקטובר 2013
דוגמה לחיבור שרמתו גבוהה
מורים הם מהאנשים המשפיעים ביותר על חיינו ,גם אם לא נכיר בכך .ראשית, 1
הם משפיעים על כל אחד מאתנו עמוקות בזמן שהותנו בבית הספר בילדותנו, 5
10
ובנוסף הם מעצבים את עתיד החברה ע"י חינוך הדורות העתידיים ועיצוב
תודעתם .כדי להשיג את המטרה של חינוך איכותי לתלמידים ,עלינו לקחת יוזמה
וליישם צעדים פרואקטיביים לשיפור איכות ההוראה.
אמצעי אחד כזה שהוצע בשנים האחרונות הוא הצבתם של קריטריוני שכר
חדשים למורים ,אשר לוקחים בחשבון את איכות ההוראה של המורה ,בנוסף
לקריטריונים הקיימים כדוגמת וותק והשכלה.
אני סבור שהצעה זו הגיונית ביותר ,וראוי ליישם אותה כדי שתביא לשיפור ניכר
באיכות ההוראה.
ראשית כל ,קריטריונים הלוקחים בחשבון את איכות ההוראה ,כדוגמת הישגי 15
תלמידים והערכת גורמים מקצועיים מטעם משרד החינוך ,סביר מאוד שיובילו
לשינוי בהתנהגות המורים ושיפור בהוראה ,שכן הם מציגים מערכת חדשה של
משוב למקצוע ,שלא הייתה קיימת בעבר.
מעת יישום ההצעה ,מורים יתוגמלו על עבודה ומאמצים לשפר את הישגי
התלמידים ,וירגישו שינוי אמתי בשכרם בהתאם להישגיהם .שינוי זה יוביל מורים
שעד עתה היו אדישים לתפקודם המקצועי ,לשפר את איכות הוראתם ,ולו רק
בשביל השיפור בשכר.
בנוסף על כך ,ראוי לציין שמורים אינם סוכנים חופשיים ,ושהם כפופים לתכניות 20
המוכתבות ע"י משרד החינוך .יישום קריטריונים מקצועיים יבטיח שמורים
יצטרכו להצמד לתכניות הלימודים שתוכננו בקפידה עבור התלמידים ,שכן אם
ייסטו מחומר זה יורגש שינוי בהישגי התלמידים בבחינות ,וכפועל יוצא גם שינוי
בשכרם.
25מקרב המתנגדים להצעה ,עלתה טענה ,שלקיחה בחשבון של איכות ההוראה
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
52

