Page 53 - 0913
P. 53

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬                                                             ‫	‬

                   ‫דוגמה לחיבור שרמתו גבוהה‬

 ‫מורים הם מהאנשים המשפיעים ביותר על חיינו‪ ,‬גם אם לא נכיר בכך‪ .‬ראשית‪,‬‬       ‫‪1‬‬
  ‫הם משפיעים על כל אחד מאתנו עמוקות בזמן שהותנו בבית הספר בילדותנו‪,‬‬        ‫‪5‬‬
                                                                          ‫‪10‬‬
     ‫ובנוסף הם מעצבים את עתיד החברה ע"י חינוך הדורות העתידיים ועיצוב‬
‫תודעתם‪ .‬כדי להשיג את המטרה של חינוך איכותי לתלמידים‪ ,‬עלינו לקחת יוזמה‬

                       ‫וליישם צעדים פרואקטיביים לשיפור איכות ההוראה‪.‬‬
    ‫אמצעי אחד כזה שהוצע בשנים האחרונות הוא הצבתם של קריטריוני שכר‬
   ‫חדשים למורים‪ ,‬אשר לוקחים בחשבון את איכות ההוראה של המורה‪ ,‬בנוסף‬

                              ‫לקריטריונים הקיימים כדוגמת וותק והשכלה‪.‬‬
‫אני סבור שהצעה זו הגיונית ביותר‪ ,‬וראוי ליישם אותה כדי שתביא לשיפור ניכר‬

                                                     ‫באיכות ההוראה‪.‬‬

  ‫ראשית כל‪ ,‬קריטריונים הלוקחים בחשבון את איכות ההוראה‪ ,‬כדוגמת הישגי‬       ‫‪15‬‬
   ‫תלמידים והערכת גורמים מקצועיים מטעם משרד החינוך‪ ,‬סביר מאוד שיובילו‬
  ‫לשינוי בהתנהגות המורים ושיפור בהוראה‪ ,‬שכן הם מציגים מערכת חדשה של‬

                                   ‫משוב למקצוע‪ ,‬שלא הייתה קיימת בעבר‪.‬‬
        ‫מעת יישום ההצעה‪ ,‬מורים יתוגמלו על עבודה ומאמצים לשפר את הישגי‬
‫התלמידים‪ ,‬וירגישו שינוי אמתי בשכרם בהתאם להישגיהם‪ .‬שינוי זה יוביל מורים‬
   ‫שעד עתה היו אדישים לתפקודם המקצועי‪ ,‬לשפר את איכות הוראתם‪ ,‬ולו רק‬

                                                  ‫בשביל השיפור בשכר‪.‬‬

‫בנוסף על כך‪ ,‬ראוי לציין שמורים אינם סוכנים חופשיים‪ ,‬ושהם כפופים לתכניות‬   ‫‪20‬‬
    ‫המוכתבות ע"י משרד החינוך‪ .‬יישום קריטריונים מקצועיים יבטיח שמורים‬

‫יצטרכו להצמד לתכניות הלימודים שתוכננו בקפידה עבור התלמידים‪ ,‬שכן אם‬
‫ייסטו מחומר זה יורגש שינוי בהישגי התלמידים בבחינות‪ ,‬וכפועל יוצא גם שינוי‬

                                                            ‫בשכרם‪.‬‬

‫‪ 25‬מקרב המתנגדים להצעה‪ ,‬עלתה טענה‪ ,‬שלקיחה בחשבון של איכות ההוראה‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪52‬‬
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58