Page 54 - 0913
P. 54

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬                                                         ‫	‬

 ‫בקביעת השכר של מורים תוביל למצב של חוסר שוויון בין מורים‪ ,‬ותיצור אפליה‬   ‫‪30‬‬
                                                   ‫בין מורים שווי מעמד‪.‬‬   ‫‪35‬‬

  ‫טענה זו‪ ,‬אף שאינה משוללת כל בסיס‪ ,‬אינה מבטלת את יתרונות ההצעה‪ ,‬אלא‬
    ‫נהפוך הוא‪ ,‬היא רק מדגישה אותם‪ :‬אם במצב הנוכחי מורים מסווגים לפי‬

‫גורמים שלא בשליטתם‪ ,‬כמו גיל והשכלה שהיא תלויה גם באמצעים כספיים‪ ,‬הרי‬
‫שלאחר יישום ההצעה אמנם לא ישרור שוויון מלא בשכר בין כל המורים‪ ,‬אך יהיה‬
‫מצב הרבה יותר צודק‪ ,‬מכיוון שמורים ישתכרו בהתאם לקריטריונים שנמצאים‬
‫בהישג ידם ושיש להם השפעה עליהם‪ .‬מורה יכול לשפר את עבודתו‪ ,‬בניגוד לגילו‬

                                                           ‫אשר קבוע‪.‬‬

  ‫לסיכום‪ ,‬אני סבור שההצעה שהוצגה תוביל לשיפור משמעותי באיכות ההוראה‬
           ‫והחינוך של ילדינו‪ ,‬ויש ליישמה אם מטרה זו חשובה בעינינו כחברה‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪53‬‬
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59