Page 14 - index
P. 14
מועד קיץ 2024 - 13 - חשיבה מילולית -פרק שני
. 5אבד עליו הכלח :רלוונטיות -
( )1נשבר מטה לחמו :פרנסה
( )2ניטל עוקצו :תפלות
( )3הפיל עליו את חיתתו :שלווה
( )4סכר את פיו :התבטאות
. 6הברה :אוצר מילים -
( )1תכונה :אופי
( ) 2עלה :יער
( ) 3איבר :אוכלוסייה
( ) 4תו :מנגינ ה
שאלות הבנה והסקה (שאלות )17-7
חברת תרופות פיתחה תרופה חדשה נגד שפעת וטענה שבמחקר שערכה ,דיווחו 90%ממי שנטלו את התרופה על .7
שיפור במצבם בתוך שבוע מיום שהחלו ליטול אותה .במאמר ביקורת טענה מומחית לשפעת כי אין בנתון הזה
כדי ללמד שהתרופה יכולה לשפר ולו במעט את מצבם של חולי שפעת הנוטלים אותה.
איזה מן הנתונים שלהלן יכול להיות הנתון שהמומחית הסתמכה עליו בביקורתה?
( )1כל התרופות הקיימות לטיפול בשפעת מסייעות לכ 90%-מהחולים בתוך שבוע
( 90% ) 2מהחולים בשפעת חשים שיפור במצבם בתוך שבוע גם אם אינם נוטלים תרופה כלשהי
( ) 3השיפור במצבם של החולים שהשתתפו במחקר בא לידי ביטוי בירידת חום ,ולא בהפחתת כאבים
( ) 4במחקר השתתפו רק חולים שגילם בין 18ל ,50-ואילו רוב החולים בשפעת הם בני פחות מ 18-או יותר
מ50-
איזו מהאמירות שלהלן היא המתאימה ביותר לבטא את הרעיון שבא לידי ביטוי באמירה "מי שנכווה ברותחין .8
נזהר בצוננין"?
( )1מי שעקצה אותו דבורה יפחד גם מזבוב
( ) 2מי שעקץ אותו יתוש יפחד גם מדבורה
( )3מי שעקצו אותו דבורים כמה פעמים בעבר יפחד מדבורה יותר ממי שנעקץ פעם אחת בלבד
( )4מי שכמעט עקצה אותו דבורה יפחד מנחיל דבורים יותר מכפי שפחד בעב ר
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

