Page 11 - index
P. 11

‫מועד קיץ ‪2024‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון‬

                                    ‫‪ .	19‬איזו מן הטענות הבאות‪ ,‬הנוגעות ל‪ ,FTD-‬עולה מהפסקה השנייה?‬

                                                    ‫(‪ )	1‬בדרך כלל אין היא מביאה לידי תסמונת סוואנט נרכשת‬
                                               ‫(‪ 	)2‬בדרך כלל אין היא מביאה לידי אובדן שליטה על ההתנהגות‬

                                                  ‫(‪ 	)3‬בדרך כלל היא פוגעת באנשים בעלי כישרון אומנותי חבוי‬
                                 ‫(‪ 	)4‬בדרך כלל היא גורמת ללוקים בה להביא כישרון אומנותי חבוי לידי ביטוי	‬

                                                                    ‫‪ 	.20‬מהי ה"תופעה" (שורה ‪?)15‬‬

                                                                     ‫(‪ )	1‬פגיעה בוויסות הקלט החושי בקשישים‬
                                                                                     ‫(‪ )	2‬תסמונת סוואנט נרכשת‬

                        ‫(‪ )	3‬הגברת הפעילות העצבית באזורים מסוימים במוחם של הלוקים בתסמונת סוואנט‬
                                                                                              ‫(‪ )	4‬פגיעות מוחיות	‬

         ‫‪ .	21‬לפי הפסקה הרביעית‪ ,‬איזה מהממצאים הבאים נמצא בניסוי שערכו החוקרים מאוניברסיטת סידני?‬

    ‫(‪ 	)1‬רמת הפעילות העצבית במחצית הימנית של המוח גבוהה יותר בקרב בעלי יכולת חשיבה יצירתית רבה‬
                                                                ‫מבקרב בעלי יכולת חשיבה יצירתית מועטה‬

    ‫(‪ 	)2‬במוחם של הלוקים בתסמונת סוואנט רמת הפעילות העצבית במחצית הימנית של המוח גבוהה מרמת‬
                                                                               ‫הפעילות במחציתו השמאלית‬

‫(‪ )	3‬הפחתת הפעילות העצבית במחצית השמאלית של המוח גורמת להגברת הפעילות העצבית במחצית הימנית‬
                                                                                                    ‫של המוח‬

‫(‪ 	)4‬הגברת הפעילות העצבית במחצית הימנית של המוח והפחתתה במחציתו השמאלית משפרות את החשיבה‬
                                                                                                   ‫היצירתית‬

                                              ‫‪ .	22‬מה הצליחו החוקרים לעשות "במידת‪-‬מה" (שורה ‪?)28‬‬

               ‫(‪ 	)1‬לגרום לאנשים הלוקים בתסמונת סוואנט להביא את הכישורים המולדים שלהם לידי ביטוי‬
                                                ‫(‪ 	)2‬לעורר כישורים חבויים של הנבדקים באמצעים טכנולוגיים‬

                                        ‫(‪" 	)3‬להדליק" את הצד הימני של המוח בלי "לכבות" את צידו השמאלי‬
                                                 ‫(‪ 	)4‬להסביר את היצירתיות הפתאומית שגילו הנבדקים בניסו	י‬

                                     ‫‪ .	23‬איזו מן הטענות הבאות‪ ,‬הנוגעות לאלונזו קלמונס‪ ,‬עולה מהקטע?‬

         ‫(‪ 	)1‬ככל הנראה הוא ניחן בכישרון מולד לפיסול‪ ,‬והפגיעה במוחו אפשרה לכישרון זה לבוא לידי ביטוי‬
       ‫(‪ )	2‬למעשה הוא לקה בתסמונת סוואנט מולדת‪ ,‬אך זו הייתה רדומה עד שהנפילה בילדותו עוררה אותה‬

               ‫(‪ )	3‬גם אילולא ספג בילדותו חבטה עזה בראשו‪ ,‬היה מגלה כישרון פיסול מרשים בסופו של דבר‬
      ‫(‪ )	4‬הוא גילה כישרון דווקא לפיסול ולא למוזיקה משום שבמוחו נפגע דווקא אזור מסוים ולא אזור אחר	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16