Page 11 - index
P. 11
מועד קיץ 2024 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
. 19איזו מן הטענות הבאות ,הנוגעות ל ,FTD-עולה מהפסקה השנייה?
( ) 1בדרך כלל אין היא מביאה לידי תסמונת סוואנט נרכשת
( )2בדרך כלל אין היא מביאה לידי אובדן שליטה על ההתנהגות
( )3בדרך כלל היא פוגעת באנשים בעלי כישרון אומנותי חבוי
( )4בדרך כלל היא גורמת ללוקים בה להביא כישרון אומנותי חבוי לידי ביטוי
.20מהי ה"תופעה" (שורה ?)15
( ) 1פגיעה בוויסות הקלט החושי בקשישים
( ) 2תסמונת סוואנט נרכשת
( ) 3הגברת הפעילות העצבית באזורים מסוימים במוחם של הלוקים בתסמונת סוואנט
( ) 4פגיעות מוחיות
. 21לפי הפסקה הרביעית ,איזה מהממצאים הבאים נמצא בניסוי שערכו החוקרים מאוניברסיטת סידני?
( )1רמת הפעילות העצבית במחצית הימנית של המוח גבוהה יותר בקרב בעלי יכולת חשיבה יצירתית רבה
מבקרב בעלי יכולת חשיבה יצירתית מועטה
( )2במוחם של הלוקים בתסמונת סוואנט רמת הפעילות העצבית במחצית הימנית של המוח גבוהה מרמת
הפעילות במחציתו השמאלית
( ) 3הפחתת הפעילות העצבית במחצית השמאלית של המוח גורמת להגברת הפעילות העצבית במחצית הימנית
של המוח
( )4הגברת הפעילות העצבית במחצית הימנית של המוח והפחתתה במחציתו השמאלית משפרות את החשיבה
היצירתית
. 22מה הצליחו החוקרים לעשות "במידת-מה" (שורה ?)28
( )1לגרום לאנשים הלוקים בתסמונת סוואנט להביא את הכישורים המולדים שלהם לידי ביטוי
( )2לעורר כישורים חבויים של הנבדקים באמצעים טכנולוגיים
(" )3להדליק" את הצד הימני של המוח בלי "לכבות" את צידו השמאלי
( )4להסביר את היצירתיות הפתאומית שגילו הנבדקים בניסו י
. 23איזו מן הטענות הבאות ,הנוגעות לאלונזו קלמונס ,עולה מהקטע?
( )1ככל הנראה הוא ניחן בכישרון מולד לפיסול ,והפגיעה במוחו אפשרה לכישרון זה לבוא לידי ביטוי
( ) 2למעשה הוא לקה בתסמונת סוואנט מולדת ,אך זו הייתה רדומה עד שהנפילה בילדותו עוררה אותה
( ) 3גם אילולא ספג בילדותו חבטה עזה בראשו ,היה מגלה כישרון פיסול מרשים בסופו של דבר
( ) 4הוא גילה כישרון דווקא לפיסול ולא למוזיקה משום שבמוחו נפגע דווקא אזור מסוים ולא אזור אחר
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

