Page 19 - index
P. 19

‫מועד קיץ ‪2018‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                       ‫‪ 	.19‬מהו אירוע ב׳ שב"דוגמה לעיל" (שורה ‪?)10‬‬

                                   ‫(‪ )1‬הנשיא הפסיד בבחירות‬                                               ‫	‬
                               ‫(‪ )2‬הנשיא לא הפסיד בבחירות‬                                                ‫	‬
                       ‫(‪ )3‬הנשיא לא פרש מהחיים הפוליטיים‬                                                 ‫	‬
                          ‫(‪ )4‬הנשיא פרש מהחיים הפוליטיים‬                                                 ‫	‬

               ‫‪ .	20‬על פי הפסקה השנייה‪ ,‬מה עמדתו של אלעזר וינריב בנוגע לחשיבה נוגדת מציאות?‬

                               ‫(‪ )1‬קשה להבין מדוע היא נפוצה כל כך במחקר ההיסטורי‬                         ‫	‬
                                         ‫(‪ )2‬המחקר ההיסטורי יוצא נשכר מהשימוש בה‬                         ‫	‬
                                                                                                         ‫	‬
               ‫(‪ )3‬חבל שהאסכולות המרכזיות בחקר ההיסטוריה נמנעות מלהשתמש בה‬                               ‫	‬
                                      ‫(‪ )4‬שלא כשמה‪ ,‬היא לא תמיד נוגדת את המציאות‬

‫‪ .	21‬הטענה שיש קשר סיבתי בין ניצחון היוונים על הפרסים ובין שגשוגה של התרבות היוונית מובאת בפסקה‬

                                                                                ‫השלישית כדוגמה לְטענה ‪-‬‬

                                                      ‫(‪ )1‬שאפשר לבחון באמצעות חשיבה נוגדת מציאות‬         ‫	‬
               ‫(‪ )2‬שיש לבטלה במחשבתנו ולבדוק אם ביטולה יביא לידי שינוי מכריע במהלך האירועים	‬             ‫	‬
                                                                                                         ‫	‬
                                     ‫(‪ )3‬שהיסטוריונים הצליחו לבסס באמצעות שאלות "מה היה אילו"‬            ‫	‬
                                                   ‫(‪ )4‬שהקשר הסיבתי המובע בה אינו מתקבל על הדעת‬

                       ‫‪ 	.22‬מהי "הטענה" (שורה ‪?)24‬‬

                                 ‫(‪ 	)1‬כלכלת ארצות הברית התפתחה במהירות בסוף המאה ה‪19-‬‬                    ‫	‬
                 ‫(‪ )2‬מסילות הברזל בארצות הברית הונחו קודם להתפתחותה הכלכלית המהירה	‬                      ‫	‬
                  ‫(‪ )3‬מסילות הברזל בארצות הברית הונחו כדי להאיץ את התפתחותה הכלכלית‬                      ‫	‬
               ‫(‪ )4‬התפתחותה הכלכלית המהירה של ארצות הברית נבעה מהנחת מסילות הברזל‬                        ‫	‬

                       ‫‪ 	.23‬מה המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה?‬

                    ‫(‪ )1‬להסביר מדוע וינריב מעדיף את האסכולה ההומניסטית על פני האסכולה הנטורליסטית‬        ‫	‬
‫(‪ )2‬להסביר מדוע באסכולה ההומניסטית השימוש בחשיבה נוגדת מציאות רווח יותר מבאסכולה הנטורליסטית‬

                               ‫(‪ )3‬להראות כיצד חשיבה נוגדת מציאות באה לידי ביטוי באסכולה ההומניסטית‬
                            ‫(‪ )4‬להדגיש את ההבדל המרכזי בין האסכולה ההומניסטית לאסכולה הנטורליסטית‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24