Page 6 - 0716
P. 6
מועד יולי 2016 חשיבה מילולית -פרק ראשון - 5 -
. 5בגפו ִ :עם -
( )1מובטל :ללא
( )2יחיד במינו :כמו
( )3אחרון :אחרי
( )4נוכח :אינ ו
. 6טעות :משובש -
( )1סרגל :מדוד
(ֶ )2קרע :מאוחה
( )3שיר :מחורז
( )4נוזל ָ :ספּוג
שאלות הבנה והסקה (שאלות )18-7
פיצול תשומת הלב בין שני מקורות מידע (או יותר משנַיים) הוא אחד מסוגי הפיצולים המתרחשים בתודעה. .7
פיצולים אחרים מתרחשים בה ,למשל ,כאשר אדם קולט מידע ומגיב לו בו בזמן ,וכן כשאדם עושה פעולה ובו
בזמן מתכנן את פעולותיו הבאות.
איזו מהדוגמאות הבאות אינה דוגמה לאף אחד מסוגי הפיצולים בתודעה הנזכרים בפסקה?
( )1אדם מתרגם לקהל מאזינים את דבריו של נואם בזמן הנאום
( )2אדם מפנה כלים משולחן האוכל ובתוך כך מפיל ממנו צלחת
( )3אדם נוהג במכונית ותוך כדי כך מאזין לרדיו
( )4אדם מתכוון להתקשר לאמו ותוך כדי שהוא מחפש את מכשיר הטלפון ,הוא שוקל מה יאמר לה כשתענה
עקב העלייה במספר מקרי האלימות המילולית כלפי מורים בבתי הספר בפלמיניה ,הכריזו חברי הפרלמנט שם על .8
מסע הסברה לשיפור יחסם של בני הנוער למורים" .אינני מבין איך הגענו למצב כזה ",אמר יו"ר הפרלמנט
בהתייחסו לעניין" ,הרי פלמיני שצריך להזכיר לו מהם נימוסים משול לדג שצריך להזכיר לעצמו כיצד לשחות
בים".
מדבריו של יו"ר הפרלמנט עולה שלדעתו -
( )1ספק אם מסע פרסום יכול להביא לידי הורדת רמת האלימות המילולית בקרב בני הנוע ר
( )2אדם יכול ללמד את עצמו כיצד להתנהג ,כפי שדג יכול ללמד את עצמו לשחות
( )3לא המורים הם שצריכים ללמד את בני הנוער נימוסים והליכות
( )4תושבי פלמיניה הם אנשים מנומסים מטבעם
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.