Page 6 - 0716
P. 6

‫מועד יולי ‪2016‬‬      ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	 ‪- 5 -‬‬

                    ‫‪ .	5‬בגפו ‪ִ :‬עם ‪-‬‬

                        ‫(‪ )1‬מובטל ‪ :‬ללא‬                                                                              ‫	‬
                    ‫(‪ )2‬יחיד במינו ‪ :‬כמו‬

                       ‫(‪ )3‬אחרון ‪ :‬אחרי‬
                         ‫(‪ 	)4‬נוכח ‪ :‬אינ	ו‬

                    ‫‪ .	6‬טעות ‪ :‬משובש ‪-‬‬

                     ‫(‪ )1‬סרגל ‪ :‬מדוד‬                                                                                 ‫	‬
                    ‫(‪ֶ )2‬קרע ‪ :‬מאוחה‬                                                                                 ‫	‬
                     ‫(‪ )3‬שיר ‪ :‬מחורז‬                                                                                 ‫	‬
                                                                                                                     ‫	‬
                      ‫(‪ )4‬נוזל ‪ָ :‬ספּוג‬

                    ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)18-7‬‬

 ‫פיצול תשומת הלב בין שני מקורות מידע (או יותר משנַיים) הוא אחד מסוגי הפיצולים המתרחשים בתודעה‪.‬‬                       ‫‪	.7‬‬
‫פיצולים אחרים מתרחשים בה‪ ,‬למשל‪ ,‬כאשר אדם קולט מידע ומגיב לו בו בזמן‪ ,‬וכן כשאדם עושה פעולה ובו‬
                                                                                                                       ‫	‬
                                                                             ‫בזמן מתכנן את פעולותיו הבאות‪.‬‬

                  ‫איזו מהדוגמאות הבאות אינה דוגמה לאף אחד מסוגי הפיצולים בתודעה הנזכרים בפסקה?‬

                                             ‫(‪ )1‬אדם מתרגם לקהל מאזינים את דבריו של נואם בזמן הנאום‬
                                             ‫(‪ )2‬אדם מפנה כלים משולחן האוכל ובתוך כך מפיל ממנו צלחת‬

                                                             ‫(‪ )3‬אדם נוהג במכונית ותוך כדי כך מאזין לרדיו‬
‫(‪ )4‬אדם מתכוון להתקשר לאמו ותוך כדי שהוא מחפש את מכשיר הטלפון‪ ,‬הוא שוקל מה יאמר לה כשתענה‬

‫עקב העלייה במספר מקרי האלימות המילולית כלפי מורים בבתי הספר בפלמיניה‪ ,‬הכריזו חברי הפרלמנט שם על‬                      ‫‪	.8‬‬
       ‫מסע הסברה לשיפור יחסם של בני הנוער למורים‪" .‬אינני מבין איך הגענו למצב כזה‪ ",‬אמר יו"ר הפרלמנט‬
                                                                                                                       ‫	‬
    ‫בהתייחסו לעניין‪" ,‬הרי פלמיני שצריך להזכיר לו מהם נימוסים משול לדג שצריך להזכיר לעצמו כיצד לשחות‬
                                                                                                              ‫בים‪".‬‬

                                                                         ‫מדבריו של יו"ר הפרלמנט עולה שלדעתו ‪-‬‬

                ‫(‪ )1‬ספק אם מסע פרסום יכול להביא לידי הורדת רמת האלימות המילולית בקרב בני הנוע 	ר‬

                ‫(‪ )2‬אדם יכול ללמד את עצמו כיצד להתנהג‪ ,‬כפי שדג יכול ללמד את עצמו לשחות‬

                ‫		‬  ‫(‪ )3‬לא המורים הם שצריכים ללמד את בני הנוער נימוסים והליכות‬

                    ‫(‪ )4‬תושבי פלמיניה הם אנשים מנומסים מטבעם‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11