Page 15 - 0713
P. 15
מועד יולי 2013 - 14 - חשיבה מילולית -פרק שני
ההוראות הבאות נוגעות לשאלות :11-9
בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים ,ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר .עליכם לבחור
בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר.
; התברר כי התושבים השינויים שעשה השלטון החדש בהשראת המערב לא הציפייה כי תושבי דולמניה . 9
ההתמערבות המהירה במחוזותיהם ו לסדר הישן המוכר להם.
( )1יסתייגו מ / -התבדתה /מברכים על /אינם ששים לשוב
( )2יאמצו אל חיקם את /התממשה /מרוצים מ / -אינם מתגעגעים
( )3יסתייגו מ / -התממשה /חוששים מ / -כמהים לשוב
( )4יקבלו בהתלהבות את /התממשה /נרתעים מ / -מתגעגעים
.10עקב הנרשמים לחוג למתמטיקה ,התלבט ראש החוג אם את דרישות הקבלה .לחלופין הוא שקל את
מספר הכיתות ,מה ש .
( ) 1ריבוי /להקל /לצמצם /יאפשר להשאיר בעינו את סף הקבלה הגבוה לחוג
( )2מיעוט /להקל /לצמצם /יאפשר להשאיר בעינו את סף הקבלה הגבוה לחוג
( ) 3ריבוי /להעלות /להגדיל /יקטין את מספר התלמידים בחוג
( )4מיעוט /להקל /להגדיל /יגדיל את מספר התלמידים בחוג
מבין את ליהנות משירי הרוק של סוקיני .זאת מהלחן, שאני חושב שבמוזיקת רוק המילים .11
שפתו.
( )1אף /חשובות פחות /קשה לי /מכיוון שאיני
( )2אף /חשובות יותר /קשה לי /אף שאיני
( )3מכיוון /חשובות ,אך פחות חשובות /אין לי כל קושי /מכיוון שאיני
( )4מכיוון /חשובות יותר /אין לי כל קושי /אף שאני
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.