Page 14 - 0713
P. 14

‫מועד יולי ‪2013‬‬  ‫‪- 13 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                        ‫‪ 	.5‬להשביח ‪ :‬דשן ‪-‬‬

                          ‫(‪ )1‬לתבל ‪ :‬מזון‬                                                                     ‫	‬
                          ‫(‪ )2‬לדלל ‪ :‬מים‬                                                                      ‫	‬
                         ‫(‪ )3‬לכבס ‪ :‬כתם‬                                                                       ‫	‬
                        ‫(‪ )4‬להריח ‪ :‬בושם‬                                                                      ‫	‬

                        ‫‪ָ ּ 	.6‬כ ַתב ‪ :‬שכתוב ‪-‬‬

                        ‫(‪ )1‬החזיר ‪ :‬שחזור‬                                                                     ‫	‬
                        ‫(‪ )2‬העריך ‪ :‬שערוך‬                                                                     ‫	‬
                        ‫(‪ )3‬הלהיב ‪ :‬שלהוב‬                                                                     ‫	‬
                        ‫(‪ )4‬העביד ‪ :‬שעבו 	ד‬                                                                   ‫	‬

                        ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

                ‫‪ 	.7‬בכניסה לתערוכה בנושא חיות מחמד קידם את פני המבקרים שלט שיש כמה אפשרויות להבינו‪:‬‬

                ‫הכניסה לתערוכה מותרת רק לבעלי כלבים וחתולים ג'ינג'ים‬

                ‫למי מן המבקרים הבאים לא תותר הכניסה לתערוכה‪ ,‬אף לא לפי אחת מן האפשרויות האלה?‬                 ‫	‬

                ‫(‪ )1‬לאדם שחור שיער שבבעלותו חתול לבן ואין לו כלב‬                                              ‫	‬
                ‫(‪ )2‬לאדם ששערו חום ובבעלותו כלב שחור וחתול ג'ינג'י‬

                     ‫(‪ )3‬לאדם ג'ינג'י שבבעלותו חתול שחור וכלב שחור‬
                           ‫(‪ )4‬לאדם שבבעלותו חתול ג'ינג'י וכלב ג'ינג'י‬

‫במסגרת מחקר על התחממותו של כדור הארץ הציעו חוקרים להעריך את מידת ההתחממות של האוקיינוסים באמצעות‬              ‫‪.	8‬‬
   ‫שליחת גל קול תת‪-‬ימי בעוצמה רבה אחת לשבוע‪ ,‬ומדידת עוצמתו בכמה תחנות במעמקי האוקיינוסים‪ .‬זאת‪ ,‬מאחר‬
                                                ‫שידוע שטמפרטורה של מים משפיעה על עוצמתו של גל קול העובר בהם‪.‬‬      ‫	‬

                                            ‫איזו מהעובדות הבאות יכולה להצביע על בעייתיות בשיטת המחקר המוצעת?‬    ‫	‬

                                                           ‫(‪ )1‬לכל אוקיינוס על פני כדור הארץ טמפרטורה שונה‬    ‫	‬
                ‫(‪ )2‬מעבר של להקות דגים סמוך לתחנת המדידה משבש את מדידת עוצמת גלי הקול שבסביבתה‬
                 ‫(‪ )3‬ככל שטמפרטורת המים גבוהה יותר‪ ,‬כך ג ֵדלה עוצמת גלי הקול התת‪-‬ימיים העוברים דרכם‬

                                               ‫(‪ )4‬תקינותן של תחנות המדידה באוקיינוסים נבדקת אחת לשבו 	ע‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19