Page 19 - 0713
P. 19
מועד יולי 2013 - 18 - חשיבה מילולית -פרק שני
.19איזו מהטענות הבאות אינה נכונה בנוגע לסדנאות המוזכרות בשורה ?6
( )1הן עסקו בייצור מוצרים שימושיים שבעיצובם ניתן ביטוי רב לצד האמנותי
( )2הן התמקדו בייצור חסכוני ,ש ִאפשר לשכבות נרחבות בציבור לרכוש את מוצריהן
( )3הושמעה כלפיהן ביקורת שגרסה כי דרך פעילותן אינה מעשית
( )4הקמתן באה בתגובה לשינויים שחלו בעקבות המהפכה התעשייתית
.20מדברי המבקר האנגלי (שורות )12-11משתמע כי לדעתו -
( )1יש רק מעט מוצרים שהם בגדר "אמנות טהורה" (שורה )7
( )2מעטים הם הנהנים מהמוצרים המוזכרים בשורה 8
( )3יש רק מעט "אנשי שיווק ומכירות" (שורה )9
( )4מעטים האמנים אשר מתאימים את עצמם להתפתחויות בעולם המודרני
. 21לפי הקטע ,המאפיין העיקרי של הּ ָבאּו ָהאּוס הוא -
( )1הדגשת חשיבותה העליונה של השימושיות
( )2הדגשת חשיבותה העליונה של האסתטיות
( )3שילובן של שימושיות ואסתטיות
( )4הכשרתם של תלמידי עיצוב ואדריכלות
. 22על פי הּפִסקה השלישית ,החידוש של גרופיוס ביחס להשקפותיו של מוריס בא לידי ביטוי בעיקר ב-
( )1הגדרתו המחודשת להבדל בין אמנות לאּומנות
( )2הכרתו בהכרחיות של הייצור התעשייתי בכמויות גדולות
( )3התמקדותו בתחום האדריכלות
( )4החלטתו להפיץ את גישתו האמנותית באמצעות מוסד חינוכי
.23איזה מהצמדים הבאים אינו מתאים למודל ההוראה המוזכר בפסקה האחרונה?
( )1בנאי וצּבע
( )2צּבע וצייר
( )3צייר וסנדלר
( )4סנדלר ופַסל
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

