Page 9 - index
P. 9

‫מועד אביב ‪2024‬‬                             ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 8 -‬‬

                                                                                                  ‫הוראות לשאלות ‪:18-16‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫לתאוריה שהגתה מאוחר יותר בעניין כוכב הלכת‬  ‫לתאוריה של פרופסור זיו בעניין כוכב הלכת מאדים‪,‬‬                   ‫‪.	16‬‬

‫להעמיד במבחן‬    ‫מדענים רבים‬  ‫השלכות נרחבות שיכלו להביא לידי פריצת דרך מדעית‪,‬‬     ‫צדק‪,‬‬

                                                                 ‫מבין השתיים‪.‬‬

                          ‫(‪ 	)1‬בניגוד ‪ /‬היו ‪ /‬ולפיכך ‪ /‬התאמצו במיוחד ‪ /‬רק את המוקדמת‬
                                ‫(‪ 	)2‬כמו גם ‪ /‬לא היו ‪ /‬ולכן ‪ /‬יצאו מגדרם ‪ /‬את המאוחרת‬
                                ‫(‪ 	)3‬בניגוד ‪ /‬לא היו ‪ /‬ולמרות זאת ‪ /‬טרחו ‪ /‬את המאוחרת‬

‫(‪ )	4‬בדומה ‪ /‬לא היו ‪ /‬ובגלל זה ‪ /‬סירבו ‪ /‬את המאוחרת מבין השתיים‪ ,‬והתמקדו רק במוקדמ 	ת‬

‫רישיון נהיגה אך ורק על סמך תרגול במערכת ממוחשבת המדמה את חוויית‬  ‫של שרת התחבורה‬                             ‫‪.	17‬‬

‫לדמות את כל המצבים שנהג עשוי להיקלע אליהם‪.‬‬  ‫לימוד שחייה בהתכתבות‪,‬‬             ‫הנהיגה‪,‬‬

‫(‪ )	1‬היום שיניתי את דעתי‪ ,‬ולפיכך אתנגד להצעתה ‪ /‬להעניק ‪ /‬הצעה הדומה בעיניי ל‪ / -‬שהרי הגרסה החדשה‬

                                                           ‫של המערכת שהוצגה לפנינו היום בהחלט מסוגלת‬

  ‫(‪ 	)2‬אני מצר על התנגדותה ‪ /‬להצעה להעניק ‪ /‬ובנוגע לטענתה שהדבר כמוהו כ‪ / -‬הרי היא מקוממת‪ ,‬משום‬

                                                                                  ‫שהוכח כי המערכת מסוגלת‬

 ‫(‪ )	3‬קריאתה ‪ /‬להעניק ‪ /‬משולה בעיניי לתמיכה ב‪ / -‬ואולם‪ ,‬אף שהשימוש במערכת חוסך דלק ומצמצם את‬

                                                                              ‫זיהום האוויר‪ ,‬אין היא מסוגלת‬

   ‫(‪ )	4‬גם אילו הייתה הצעתה ‪ /‬שלא להעניק ‪ /‬מקובלת עליי‪ ,‬הרי ההקבלה שעולה מדברי השרה בין השימוש‬
                                    ‫במערכת לבין ‪ /‬נכונה במידת מה‪ ,‬שהרי המערכת בהחלט מסוגל 	ת‬

‫בבואם להעריך את מידת כנותו של דובר‪ ,‬אנשים רבים נוטים לסימנים קוליים משקל יותר‬                               ‫‪.	18‬‬

‫מלסימנים חזותיים‪ .‬אוסקר פרינץ טוען שנטייה זו מביאה לידי ‪ .‬תוצאות הניסוי שערך מחזקות את‬

‫של הצלחה בהשוואה לנבדקים‬     ‫טענתו‪ :‬נבדקים שצפו בסרט ללא פס קול זיהו את דוברי השקר במידה‬

                                            ‫שרק האזינו לפס הקול של הסרט‪.‬‬

                                                ‫(‪ )	1‬לייחס ‪ /‬רב ‪ /‬טעויות רבות ‪ /‬מועטה‬
                                               ‫(‪ 	)2‬לייחס ‪ /‬קטן ‪ /‬טעויות רבות ‪ /‬מרובה‬
                                             ‫(‪ 	)3‬שלא לייחס ‪ /‬קטן ‪ /‬זיהוי נכון ‪ /‬מרובה‬
                                            ‫(‪ 	)4‬שלא לייחס ‪ /‬רב ‪ /‬טעויות רבות ‪ /‬מועט 	ה‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14