Page 11 - index
P. 11

‫מועד אביב ‪2021‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון‬

      ‫‪ 	.19‬איזו מן האפשרויות הבאות אינה מובאת בפסקה השנייה בתור מאפיין משותף לפרוזה המחורזת ולשירה?‬

                                                                                        ‫(‪ 	)1‬הנושאים שבהם עסק	ו‬
                                                                                      ‫(‪ 	)2‬השימוש בקישוטי דיבו 	ר‬
                                                                                      ‫(‪ 	)3‬המאמץ הנדרש לכתיבת	ן‬
                                                                                     ‫(‪ )	4‬המקוריות בצורת ההבעה‬

                ‫‪ .	20‬מדוע ניסחו המזכירים של מלכי פרס את האיגרות הרשמיות “ברוב פאר ומליצה" (שורה ‪?)16‬‬

                                     ‫(‪ 	)1‬משום שסברו שאין זה יאה שאיגרות מטעם המלך ייכתבו בסגנון סתמי	‬
                                                ‫(‪ 	)2‬משום שהאיגרת שימשה בין השאר לדיון בנושאים ספרותיי 	ם‬
                                                      ‫(‪ 	)3‬משום שזו הייתה הדרך המקובלת לפנות אל מלומדים	‬

                                            ‫(‪ 	)4‬משום שאיגרת הנשלחת למלך חייבת להיות כתובה בשפה גבוהה‬

        ‫‪ .	21‬איזו מן האפשרויות הבאות מתארת בצורה הטובה ביותר את תהליך ההתפתחות של סגנון ה"איגרת"?‬

   ‫(‪ )	1‬סוגה ספרותית חדשה ← צורה סיפורית‪-‬שירית לכתיבת מסמכים רשמיים ← תעודה מלכותית הנכתבת‬
                                                                                                     ‫ברוב פאר	‬

‫(‪ )	2‬מסמך רשמי הנכתב בצורה סיפורית‪-‬שירית ← צורה ספרותית המשמשת גם מלומדים להשיב על שאלות ←‬
                                                                                        ‫שם נרדף למאמר קצר‬

       ‫(‪ )	3‬צורה ספרותית המשמשת גם מלומדים להשיב על שאלות ← שם נרדף למאמר קצר ← פרוזה גבוהה‬
                                                                   ‫ומחורזת ששימשה להבעת התרוממות רו 	ח‬

   ‫(‪ )4‬צורה ספרותית לדיון בנושאים חברתיים‪-‬דתיים ← צורה ספרותית לשם דיון בנושאים מדעיים ← צורה‬
                                                          ‫סיפורית‪-‬שירית מיוחדת לכתיבת מסמכים רשמיים‬

                                                        ‫‪ 	.22‬מה לא נכון לומר על עבדאללה בן אלמקפע?‬

                                                        ‫(‪ 	)1‬הוא הגה את עלילת הסיפורים בספר “כלילה ודמנה"‬
                              ‫(‪ )	2‬הוא היה מהראשונים שכתבו מאמרים קצרים בערבית בפרוזה גבוהה ומחורז 	ת‬

                                                          ‫(‪ )	3‬הוא חי בתקופה שבה תססה האימפריה המוסלמי 	ת‬
                                                    ‫(‪ 	)4‬הוא תרם להיכרות של דוברי ערבית עם התרבות הפרסית‬

                                 ‫‪ .	23‬איזו מן האפשרויות הבאות היא המתאימה ביותר לשמש כותרת לקטע?‬

                                                 ‫(‪ 	)1‬מרגליות ‪ -‬על מגמות בספרות הערבית ל ִמן המאה השמינית	‬
                                                                    ‫(‪ 	)2‬האיגרת ‪ -‬כתיבה ספרותית בשירות המל 	ך‬

                                                ‫(‪ )	3‬מפרס ועד ערב ‪ -‬על תרגומים מפרסית באימפריה המוסלמית	‬
                                                    ‫(‪ 	)4‬יין ואהבה אסורה ‪ -‬על תכנים חתרניים בספרות הערבית‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16