Page 6 - index
P. 6
מועד אביב 2021 חשיבה מילולית -פרק ראשון - 5 -
. 5לפרז :תותח -
( )1לגלען :פרי
( ) 2למחוק :דף
( ) 3לברא :אלון
( ) 4לכרות :מחצב
. 6מחבוא :הסתתר -
( ) 1מקפצה :קפץ
( )2משתה :שתה
( ) 3ממלכה :מלך
( ) 4מרבץ :רבץ
שאלות הבנה והסקה (שאלות )17-7
חוקרים חילקו נבדקים לשתי קבוצות וביקשו מהם לשחק פעמיים במשחק מחשב .חברי קבוצה א שיחקו .7
במשחק פעמיים ברציפות ,בלי שהייתה להם דרך לעקוב אחר הישגיהם במשחק .לחברי קבוצה ב ,לעומת זאת,
ניתנה הפסקה קצרה בין שני המשחקים ,ובמהלכה נמסר להם מה היו הישגיהם במשחק הראשון .החוקרים
מצאו כי בממוצע ,הישגיהם של חברי קבוצה ב במשחק השתפרו יותר מהישגיהם של חברי קבוצה א ,והם הסיקו
כי קבלת משוב תורמת לשיפור הישגים.
איזו מן האפשרויות הבאות יכולה לשמש הסבר חלופי לתוצאות הניסוי?
( )1אנשים נוטים להעריך שהישגיהם טובים מכפי שהם באמת ,והערכה עצמית גבוהה תורמת לשיפור ההישגים
( )2הנתונים שמסרו החוקרים לנבדקים מקבוצה ב לא שיקפו את הישגיהם האמיתיים במשחק
( )3הפסקה בין משחקים מאפשרת התרעננות ותורמת לשיפור ההישגים
( )4כאשר משחקים ְבּמשחק פעמיים ,בדרך כלל ההישגים במשחק השני טובים מן ההישגים במשחק הראשון
לפניכם משפט שאפשר להבינו בכמה דרכים: .8
"עידית צילמה טורפי זוחלים ויונקים ימיים״.
איזו מהאפשרויות הבאות אינה יכולה להשתמע מהמשפט ללא מידע נוסף?
( )1עידית צילמה בעלי חיים הניזונים מזוחלים וכן צילמה בעלי חיים שהם יונקים ימיי ם
( )2עידית צילמה בעלי חיים הניזונים מזוחלים ימיים ומיונקים ימיים
( )3עידית צילמה בעלי חיים ימיים הניזונים מזוחלים ומיונקים
( )4עידית צילמה זוחלים הניזונים מיונקים ימיים
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

