Page 19 - 0216
P. 19

‫מועד פברואר ‪2016‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

‫‪ 	.20‬מכך שגרגירי שעורה שימשו את הסקסונים ככסף פרימיטיבי (פסקה ראשונה) אפשר להסיק כי ‪-‬‬

              ‫(‪ )1‬סקסוני בעל שק שעורה היה עשיר יותר מסקסוני בעל נכסים שאין לו שעורה‬
                             ‫(‪ )2‬סוחר סקסוני קיבל בדרך כלל גרגירי שעורה בתמורה לסחורתו‬

            ‫(‪ )3‬הסקסונים לא עשו שימוש בגרגירי שעורה מעבר לשימוש בהם כאמצעי תשלום‬
                                      ‫(‪ )4‬הסקסונים לא ראו צורך בשיטה למדידת ערך סחורות‬

                  ‫“דוגמה בולטת לכך״ (שורות ‪ ,)19-18‬כלומר דוגמה ‪-‬‬                                        ‫‪	.21‬‬

                          ‫(‪ )	1‬למעבר חד בין דגמי ה״קאש״ למטבעות‬                                             ‫	‬
                            ‫(‪ )	2‬לבחירה של בסיסי השוואה מוסכמים‬
                                                                                                            ‫	‬
                   ‫(‪ 	)3‬למעבר הדרגתי מכסף פרימיטיבי לכסף מודרני‬
                                 ‫(‪ 	)4‬לשימושיות סכיני ה״קאש״ בסין‬

‫איזו מתכונות המתכת (פסקה שנייה)‪ ,‬אילו הייתה קיימת גם בכסף הנייר‪ ,‬הייתה מונעת את “אחת הבעיות‬             ‫‪.	22‬‬
                                                         ‫העיקריות של הכלכלה המודרנית״ (שורות ‪?)25-24‬‬
                                                                                                            ‫	‬
                                                                             ‫(‪ )1‬קביעות יחסית של ההיצע‬
                                       ‫(‪ )2‬אפשרות טכנית נוחה של חלוקת יחידת המדידה ליחידות משנה‬

                                                 ‫(‪ )3‬אפשרות של צבירה לאורך ימים בלי סיכון של קלקול‬
                                                                       ‫(‪ )4‬אפשרות טכנית נוחה של חליפין‬

                                         ‫‪ 	.23‬המשותף לכל סוגי הכסף השונים המוצגים בקטע הוא ‪-‬‬

                  ‫(‪ )1‬שהם נקבעים על פי המשאבים העיקריים הקיימים במקומות שבהם הם נהוגים‬
                                                 ‫(‪ )2‬שיש בהם שימוש‪ ,‬נוסף על היותם אמצעי תשלום‬

                                           ‫(‪ )3‬שערכם גבוה ביחס לכמויות החומר שממנו הם עשויים‬
                                       ‫(‪ )4‬שקיימת הסכמה חברתית לגבי הערך שיחידותיהם מייצגו 	ת‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24