Page 11 - 0215
P. 11
מועד פברואר 2015 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשו ן
.19הביצות “שמעבר לנהר" (שורה )17הן -
( )1ביצות סינגקיל
( )2ביצות שככל הנראה לא הגיעו אליהן החוקרים
( )3ביצות המצויות ממזרח לסואק
( )4ביצות שככל הנראה לא נמצאו בהן כלים ששימשו לחיתוך
. 20איזו מן הכותרות הבאות היא המתאימה ביותר לפסקה השנייה?
( )1שיטות המחקר שבהן משתמשים חוקרי קופי-העל
( )2הצמחייה ובעלי החיים בביצות סואק
( )3תגלית חשובה בדבר שימוש של קופי-על בכלים
( )4קווי דמיון בין קופי-העל לבין בני האדם בנוגע לשימוש בכלים
. 21רכישת שליטה בשפות סימנים ,המוזכרת בפסקה השלישית ,היא דוגמה לכך ש-
( )1יש אורנג-אוטנים בעלי יתרון תורשתי על בני מינם האחרים
( )2גם אורנג-אוטנים בגני חיות משתמשים בכלים כדי להשיג מזון
( )3גם לאורנג-אוטנים שאינם מאזור סואק כישורים המעידים על תבוניות
( )4סוג המזון הוא המסביר מדוע קופי סואק נבונים מבני מינם האחרים
איזו מן הטענות הבאות יכולה להחליש את השערתו של ון-שייק (שורות ?)26-24 .22
( )1רוב האורנג-אוטנים החיים בגני חיות הם צאצאי אורנג-אוטנים מסואק
( )2טעמו של פרי הניסיה אהוב במיוחד על האורנג-אוטנים
( )3בעת האחרונה התגלה אתר נוסף המאוכלס בצפיפות על ידי אורנג-אוטנים המשתמשים בכלים
( )4האורנג-אוטנים בסואק מתקשרים בינם לבין עצמם בשפת סימנים
.23המשפט “גם בחברה ...מבוגרים מיומנים" (שורות - )31-30
( )1מציע שיטת לימוד חדשה לילדים מחוננים
( )2תומך בהסבר התורשתי לממצאיו של ון-שייק ,המתבסס על דפוסי הנחלת הידע בחברה האנושית
( )3מקביל בין התהליך שהצביע עליו ון-שייק לבין תהליכי לימוד בחברה האנושית
( )4מספק הסבר חלופי להסבר שוָן-שייק מציע
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.