Page 11 - 0215
P. 11

‫מועד פברואר ‪2015‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן‬

                          ‫‪ 	.19‬הביצות “שמעבר לנהר" (שורה ‪ )17‬הן ‪-‬‬

                                                              ‫(‪ )1‬ביצות סינגקיל‬                        ‫	‬
                             ‫(‪ )2‬ביצות שככל הנראה לא הגיעו אליהן החוקרים‬                               ‫	‬
                                                                                                       ‫	‬
                                              ‫(‪ )3‬ביצות המצויות ממזרח לסואק‬                            ‫	‬
                  ‫(‪ )4‬ביצות שככל הנראה לא נמצאו בהן כלים ששימשו לחיתוך‬

                    ‫‪ .	20‬איזו מן הכותרות הבאות היא המתאימה ביותר לפסקה השנייה?‬

                              ‫(‪ )1‬שיטות המחקר שבהן משתמשים חוקרי קופי‪-‬העל‬
                                           ‫(‪ )2‬הצמחייה ובעלי החיים בביצות סואק‬

                                 ‫(‪ )3‬תגלית חשובה בדבר שימוש של קופי‪-‬על בכלים‬
                  ‫(‪ )4‬קווי דמיון בין קופי‪-‬העל לבין בני האדם בנוגע לשימוש בכלים‬

                  ‫‪ .	21‬רכישת שליטה בשפות סימנים‪ ,‬המוזכרת בפסקה השלישית‪ ,‬היא דוגמה לכך ש‪-‬‬

                             ‫(‪ )1‬יש אורנג‪-‬אוטנים בעלי יתרון תורשתי על בני מינם האחרים‬                  ‫	‬
                          ‫(‪ )2‬גם אורנג‪-‬אוטנים בגני חיות משתמשים בכלים כדי להשיג מזון‬                   ‫	‬
                  ‫(‪ )3‬גם לאורנג‪-‬אוטנים שאינם מאזור סואק כישורים המעידים על תבוניות‬                     ‫	‬
                    ‫(‪ )4‬סוג המזון הוא המסביר מדוע קופי סואק נבונים מבני מינם האחרים‬                    ‫	‬

                  ‫איזו מן הטענות הבאות יכולה להחליש את השערתו של ון‪-‬שייק (שורות ‪?)26-24‬‬          ‫‪	.22‬‬
                                       ‫		‬
                                                                                                          ‫	‬
                       ‫(‪ )1‬רוב האורנג‪-‬אוטנים החיים בגני חיות הם צאצאי אורנג‪-‬אוטנים מסואק‬
                                        ‫(‪ )2‬טעמו של פרי הניסיה אהוב במיוחד על האורנג‪-‬אוטנים‬

‫(‪ )3‬בעת האחרונה התגלה אתר נוסף המאוכלס בצפיפות על ידי אורנג‪-‬אוטנים המשתמשים בכלים‬
                            ‫(‪ )4‬האורנג‪-‬אוטנים בסואק מתקשרים בינם לבין עצמם בשפת סימנים‬

                  ‫‪ 	.23‬המשפט “גם בחברה ‪ ...‬מבוגרים מיומנים" (שורות ‪- )31-30‬‬

                                                        ‫(‪ )1‬מציע שיטת לימוד חדשה לילדים מחוננים‬        ‫	‬
‫(‪ )2‬תומך בהסבר התורשתי לממצאיו של ון‪-‬שייק‪ ,‬המתבסס על דפוסי הנחלת הידע בחברה האנושית‬

                  ‫(‪ )3‬מקביל בין התהליך שהצביע עליו ון‪-‬שייק לבין תהליכי לימוד בחברה האנושית‬
                                                       ‫(‪ )4‬מספק הסבר חלופי להסבר שוָן‪-‬שייק מציע‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16