Page 7 - 0215
P. 7

‫מועד פברואר ‪2015‬‬                         ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	 ‪- 6 -‬‬

‫רותי‪" 	:‬יש מי שבביתם אגרטל מלא בפרחים‪ ,‬אבל אני אוהבת לצאת לשדה לראות את הפריחה כי שם הפרחים	‬                   ‫‪	.9‬‬
                                                                                                ‫	 יפים יותר"‪.‬‬
                                                                                                                 ‫	‬
                                                                       ‫מיכל‪" 	:‬אני מרגישה כמוך בנוגע ל "‪.‬‬        ‫	‬
                                                                                                                 ‫	‬
                                      ‫איזו מן האפשרויות היא המתאימה ביותר להיות המשך דבריה של מיכל?‬
                                                                                                                 ‫	‬
‫(‪ )1‬מחרוזות פנינים‪ :‬אף שהכול יסכימו כי מחרוזת של פנינים אמתיות נאה ממחרוזת של פנינים מלאכותיות‪,‬‬
                                                                      ‫אין ידי משגת לקנות פנינים אמתיות‬

                 ‫(‪ )2‬לחם‪ :‬אף שיש מי שנוהגים לאפות לחם טרי בביתם‪ ,‬לדעתי קל יותר לקנות לחם במכולת‬
   ‫(‪ )3‬תפוזים‪ :‬אף שמיץ תפוזים טעים לי יותר‪ ,‬אני נוהגת לאכול תפוזים בצורתם הטבעית כי כך בריא יותר‬
‫(‪ )4‬סרטי קולנוע‪ :‬אף שיש מי שצופים בהם על גבי מסך הטלוויזיה‪ ,‬בעיניי חוויית הצפייה בקולנוע עשירה פי	‬

                                                                                                       ‫כמ 	ה‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:12-10‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫שבהסכמי העבודה של אלה האחרונים‬           ‫חופשה‪ ,‬חוץ מן העובדים החדשים‪,‬‬  ‫עובדי המפעל‬                            ‫‪.	10‬‬

                                                                        ‫הזכות לחופשה‪.‬‬

                                                       ‫(‪ )1‬כל ‪ /‬יכלו לצאת ל‪ / -‬אף ‪ /‬לא נכללה‬                         ‫	‬
                                                ‫(‪ 	)2‬כל ‪ /‬נאלצו לוותר על ה‪ / -‬משום ‪ /‬לא נכללה‬                        ‫	‬
                                             ‫(‪ 	)3‬איש מ‪ / -‬לא הורשה לנצל את ה‪ / -‬אף ‪ /‬נכללה‬                          ‫	‬
                                         ‫(‪ 	)4‬איש מ‪ / -‬לא נדרש לוותר על ה‪ / -‬משום ‪ /‬לא נכללה‬

‫כי גברים בגיל העמידה‬  ‫כאשר כתב בטורו האישי שהוא‬    ‫סתירות פנימיות‪.‬‬      ‫‪ 	.11‬כתיבתו של שמעון‬

‫יצבעו את ׂ ְשער ראשם המאפיר‪.‬‬  ‫יפיקו תועלת מכך שישלימו עם העובדה שאינם נערים עוד‪ ,‬ובאותה נשימה‬

                                         ‫(‪ )1‬נקייה מ‪ / -‬לפיכך‪ ,‬הופתעתי ‪ /‬אינו סבור ‪ /‬המליץ ש‪-‬‬                        ‫	‬
                              ‫(‪ )2‬לא תמיד נקייה מ‪ / -‬עם זאת‪ ,‬חשתי שהגזים ‪ /‬סבור ‪ /‬המליץ ש‪-‬‬
                              ‫(‪ )3‬חפה בדרך כלל מ‪ / -‬הפעם הוא חרג ממנהגו ‪ /‬סבור ‪ /‬המליץ שלא‬

                                            ‫(‪ )	4‬רוויה ב‪ / -‬לכן לא הופתעתי ‪ /‬סבור ‪ /‬המליץ שלא‬

‫לשפוט פושעים מנצ'ורים בבית הדין הפנימי של הקהילה‪.‬‬  ‫מקצתם של מנהיגי המיעוט המנצ'ורי סברו ש‬                      ‫‪	.12‬‬

‫השלטת חוק‬             ‫עיקרון מקודש‪ ,‬שכן‬  ‫לעומתם סברו אחרים כי העיקרון ש לידי השלטון הזר‬

                                                                        ‫וסדר בקהילה‪.‬‬

 ‫(‪ )1‬יש ‪ /‬אין מסגירים מנצ'ורי ‪ /‬אינו ‪ /‬במקרים מסוימים אין דרך יעילה יותר מהסגרה לשם‬                                  ‫	‬
          ‫(‪ )2‬אין ‪ /‬חובה להסגיר מנצ'ורי שּפָשע ‪ /‬אינו ‪ /‬אין דרך יעילה יותר מהסגרה לשם‬

‫(‪ )3‬יש ‪ /‬חובה להסגיר מנצ'ורי שפָּשע ‪ /‬הוא ‪ /‬ממילא אין בהתערבות השלטון כדי להביא לידי‬
     ‫(‪ 	)4‬אין ‪ /‬אין מסגירים מנצ'ורי ‪ /‬אינו ‪ /‬ממילא אין בהתערבות השלטון כדי להביא ליד	י‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12