Page 14 - 0213
P. 14

‫מועד פברואר ‪2013‬‬  ‫‪- 13 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                          ‫‪ 	 .5‬מחזאי ‪ :‬במה ‪-‬‬

                            ‫(‪ )1‬קריין ‪ :‬אולפן‬                                                                 ‫	‬
                             ‫(‪ )2‬שופט ‪ :‬כלא‬                                                                   ‫	‬
                                 ‫(‪ )3‬נגר ‪ :‬יער‬                                                                ‫	‬
                                                                                                              ‫	‬
                          ‫(‪ 	)4‬אדריכל ‪ :‬קרקע‬

                          ‫‪ 	 .6‬להדיח ‪ :‬לפשוע ‪-‬‬

                             ‫(‪ )1‬לתרץ ‪ :‬להסביר‬                                                                ‫	‬
                             ‫(‪ )2‬להסלים ‪ :‬למתן‬                                                                ‫	‬
                          ‫(‪ )3‬לְִרצות ‪ :‬להשתוקק‬                                                               ‫	‬
                                                                                                              ‫	‬
                               ‫(‪ 	)4‬לדובב ‪ :‬לדבר‬

                          ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

‫יואש נסע ללמוד ספרות עברית באוניברסיטה בארה"ב‪ .‬אמו אומרת על כך כי "יואש הוא כדג המשרבב ראשו‬                   ‫‪	.7‬‬
                                                  ‫ממי האגם אל השמים כדי לאסוף אל פיו כמה טיפות גשם"‪.‬‬
                                                                                                                ‫	‬
                                                              ‫מה יכולה להיות כוונת דבריה של אמו של יואש?‬
                                                                                                           ‫	‬       ‫	‬

                                              ‫(‪ )1‬יואש מחפש במקומות רחוקים את מה שנמצא מתחת לאפו‬
                               ‫(‪ )2‬רמת הלימודים לא צריכה להיות השיקול המכריע בבחירת מוסד לימודים	‬
                ‫(‪ )3‬רמת הלימודים באוניברסיטה שאליה נסע יואש גבוהה מרמתם באוניברסיטאות בישראל‬

                                             ‫(‪ )4‬יואש בוחר בדרך הקלה‪ ,‬אך דרך כזו לא תקדם את מטרותיו‬

‫הנרקיסים בגינתם של גדי ומירית לא פרחו השנה‪ .‬גדי טוען שהדבר נגרם עקב החום הכבד ששרר בחודש‬                      ‫‪	.8‬‬
                 ‫האחרון‪ ,‬ואילו מירית טוענת שהנרקיסים לא פרחו מפני שגדי לא דישן את הגינה השנה‪.‬‬
                                                                                                                ‫	‬
                                            ‫איזו מהאפשרויות הבאות מחלישה את שתי הטענות גם יחד?‬                  ‫	‬

                              ‫(‪ )1‬השכן של גדי ומירית לא דישן את גינתו השנה‪ ,‬ואצלו הנרקיסים פרחו‬
                          ‫(‪ )2‬השכן של גדי ומירית לא דישן את גינתו השנה‪ ,‬ואצלו הנרקיסים לא פרח	ו‬

                                  ‫(‪ )3‬השכן של גדי ומירית דישן את גינתו השנה‪ ,‬ואצלו הנרקיסים פרח	ו‬
                              ‫(‪ )4‬השכן של גדי ומירית דישן את גינתו השנה‪ ,‬ואצלו הנרקיסים לא פרחו‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19