Page 19 - 0213
P. 19

‫מועד פברואר ‪2013‬‬      ‫‪- 18 -‬‬                  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                                            ‫‪ .	19‬השימוש במילה "מצולקות" (שורה ‪ )6‬נועד להציג את ‪-‬‬

                                                        ‫(‪ )1‬המכתש כשריד ל"פצע" שנפער בקרקע לפני זמן רב‬
                                                                    ‫(‪ )2‬התנאים הקשים השוררים על פני הירח‬

                                                              ‫(‪ )3‬הבדלי הצבעים שבין הרמות לבין המישורים‬
                                                                               ‫(‪ )4‬תהליך ה"ריפוי" שעבר הירח‬

‫‪ .	20‬איזה מהתרשימים הבאים מציג נכונה את מיקומם היחסי של הגופים בהתרחשות שאירעה בשנת ‪( 1959‬שורות‬

                                                                                                          ‫‪?)10-8‬‬

‫		‬                                            ‫	 (‪	 )1‬‬

                      ‫לונה‪3-‬‬       ‫		 כדור הארץ הירח‬

                  ‫		‬                          ‫	 (‪)	2‬‬

                      ‫הירח	‬        ‫כדור הארץ‬  ‫	 לונה‪3-‬‬     ‫	‬

‫		 	 	‬                                        ‫	 (‪	)3‬‬

                      ‫הירח‬         ‫לונה‪3-‬‬     ‫	 כדור הארץ‬

                        ‫	‬          ‫לונה‪3-‬‬                 ‫	 (‪	)4‬‬
                      ‫כדור האר 	ץ‬             ‫		 הירח‬

                   ‫‪ 	.21‬לפי הפסקה השלישית‪ ,‬מדוע יש על פני ה"ימות" פחות מכתשים מ ֶשיש על פני הרמות?‬

                    ‫(‪ )1‬משום שה"ימות" ספגו פחות פגיעות אסטרואידים ומטאוריטים משספגו הרמות‬
                                                           ‫(‪ )2‬משום שה"ימות" קטנות בשטחן מהרמות‬

                  ‫(‪ )3‬משום שב"ימות" פגעו בעיקר מטאוריטים‪ ,‬ואילו ברמות פגעו בעיקר אסטרואידים‬
                                               ‫(‪ )4‬משום שהרמות נוצרו בשלב מאוחר בהרבה מה"ימות"‬

‫‪ .	22‬הטענה שחקר הירח יכול לאפשר "הצצה אל ֲע ָברו של עולמנו אנו" (שורה ‪ )32‬מבוססת על ההנחה ש‪-‬‬

                           ‫(‪ )1‬התהליכים שהתרחשו על הירח התרחשו גם על כוכבים רחוקים יותר‬
                                   ‫(‪ )2‬אסטרונאוטים לא יבקרו בגרמי שמיים נוספים בעתיד הקרוב‬
                                                           ‫(‪ )3‬מהירח אפשר להשקיף על כדור הארץ‬

                                 ‫(‪ )4‬בגלל הקרבה שבין הארץ לירח התרחשו עליהם תהליכים דומים	‬

                  ‫‪ 	.23‬על פי הקטע‪ ,‬איזו מהאפשרויות הבאות היא מאפיין המייחד את הירח מכדור הארץ?‬

                                         ‫(‪ )1‬עקבות פגיעתם של גופים שמימיים נמחו מפניו של הירח‬
                                               ‫(‪ )2‬הירח נוצר בראשית התפתחותה של מערכת השמש‬
                                                                  ‫(‪ )3‬בירח פגעו גופים שמימיים רבים‬

                                 ‫(‪ )4‬פני הירח כמעט לא השתנו בשלושת מיליארדי השנים האחרונו 	ת‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24