Page 6 - index
P. 6
.12התשובה הנכונה היא (.)4
אין צורך להחליט אם לנוכח ההפרה של תנאי מהותי בחוזה מצד רחמים ,אלירז רשאי לבטל את החוזה
שעליו חתמו .החלטה כזו מיותרת ,משום שאלירז אינו מעוניין כלל בביטול החוזה ביניהם.
תשובה ( )1אינה נכונה :בתחילת המשפט נכתב :יש צורך להחליט אם בגלל העמידה של תנאי מהותי
בחוזה מצד רחמים ,אלירז רשאי לבטל את החוזה שעליו חתמו .כלומר צריך לברר אם אלירז יכול לבטל
למרות שרחמים מקיים את החוזה .חלק זה יוצר ציפייה שאלירז רוצה לבטל את החוזה .בהמשך המשפט
נאמר :החלטה כזו חשובה ,משום שאלירז מתכוון לקיים את החוזה ביניהם .חלק זה לא תואם לציפייה
שאלירז רוצה לבטל .משפט זה אינו הגיוני.
תשובה ( )2אינה נכונה :בתחילת המשפט נכתב :יש צורך להחליט אם למרות העמידה של תנאי מהותי
בחוזה מצד רחמים ,אלירז רשאי לבטל את החוזה שעליו חתמו .כלומר צריך לברר אם אלירז יכול לבטל
למרות שרחמים מקיים את החוזה .חלק זה יוצר ציפייה שאלירז רוצה לבטל את החוזה.
בהמשך המשפט נאמר :החלטה כזו חשובה ,משום שאלירז אינו מתכוון לבטל את החוזה ביניהם .חלק זה
לא תואם לציפייה שאלירז רוצה לבטל .משפט זה אינו הגיוני.
תשובה ( )3אינה נכונה :בתחילת המשפט נכתב :אין צורך להחליט אם למרות ההפרה של תנאי מהותי
בחוזה מצד רחמים ,אלירז רשאי לבטל את החוזה שעליו חתמו .כלומר אין צורך לברר אם אלירז יכול
לבטל למרות שרחמים הפר את החוזה .חלק זה יוצר ציפייה שאלירז לא מתכוון לבטל את החוזה ,אפילו
שרחמים הפר אותו .המשך המשפט אומר :החלטה כזו לא נחוצה ,משום שאלירז שוקל לבטל את החוזה
ביניהם .חלק זה לא תואם לציפייה שאלירז לא מתכוון לבטל למרות ההפרה .משפט זה אינו הגיוני.
תשובה ( )4נכונה :בתחילת המשפט נכתב :אין צורך להחליט אם בגלל ההפרה של תנאי מהותי בחוזה
מצד רחמים ,אלירז רשאי לבטל את החוזה שעליו חתמו .כלומר אין צורך לברר אם אלירז יכול לבטל בגלל
שרחמים הפר את החוזה .חלק זה יוצר ציפייה שאלירז לא מתכוון לבטל את החוזה ,אפילו שרחמים הפר
אותו .המשך המשפט אומר :החלטה כזו מיותרת ,משום שאלירז אינו מעוניין לבטל את החוזה ביניהם.
חלק זה תואם לציפייה שאלירז לא מתכוון לבטל למרות ההפרה .שהו משפט הגיוני.
.13התשובה הנכונה היא (.)3
לפנינו שאלת חשיבה מחקרית ובה עלינו למצוא הסבר חלופי להסבר של המורה .נקרא וננתח את הנתונים.
על פי הנתונים התלמידים שהשתתפו בשיעורי החזרה קיבלו ציונים גבוהים יותר מאשר התלמידים שלא
השתתפו בהם .מסקנתו של המורה היא שההשתתפות בשיעורי החזרה סייעה להצלחה בבחינה .מסקנה זה
היא ההסבר שהמורה מציע להבדל בציונים של שתי קבוצות התלמידים.
אם כך ,עלינו למצוא תשובה שמהווה הסבר אחר להבדל בציונים.

