Page 5 - index
P. 5
.11התשובה הנכונה היא (.)3
את רבים משיריה של המשוררת סשה הלחינו ושרו זמרים מוכרים .בריאיון עימה אמרה המשוררת שהיא
שמחה על כך מכיוון שכך יכול להכיר אותם קהל רחב מן הקהל המצומצם של קוראי השירה .אף על פי כן,
אני תוהה אם הקהל אכן מכיר את שירתה היכרות של ממש ,שכן נראה שמי שמזמזמים את שיריה של
סשה אינם נותנים את דעתם כלל למשמעות מילותיהם ,וגם אם הם
עושים זאת ,הרי הם שבויים בפרשנות שנתן המלחין לשיר.
תשובה ( )1אינה נכונה :בחלק הראשון של המשפט המשוררת סשה אומרת שאין היא מצטערת על כך,
שכן כך יכול קהל שלא חובב שירה להכיר את שיריה .כמוה גם אני חושבת שהקהל אכן מכיר את שיריה
לעומק .חלק זה יוצר ציפייה שאכן הקהל מכיר את שיריה של סשה .המשך המשפט אומר :שכן נראה שמי
שמזמזמים את שיריה אינם מייחסים חשיבות רבה למילים ,גם אם הם נהנים מהפרשנות שנתן המלחין.
חלק זה לא תואם לציפייה שאכן מדובר בקהל שמכיר את שיריה של סשה .המשפט אינו הגיוני.
תשובה ( )2אינה נכונה :בחלק הראשון של המשפט המשוררת סשה אומרת שהיא מצטערת על כך ,למרות
שכך יכול להכיר אותם קהל רחב מן הקהל המצומצם של קוראי השירה .יתרה מזאת ,ספק אם הקהל אכן
מכיר את שירתה .חלק זה יוצר ציפייה שהקהל לא באמת מכיר את שיריה והעובדה שהולחנו לא מעודדת
אותם להכיר את מילות השירים באמת .בהמשך המשפט נאמר :שכן נראה שמי שמזמזמים את שיריה לא
רק נותנים את דעתם למשמעות המילים אלא גם נהנים מהפרשנות של המלחין .כלומר לא רק שהם נותנים
משמעות למילים אלא גם נהנים מהלחן .סוף המשפט לא מתאים לציפייה שהקהל לא באמת מכיר את
המילים בשיריה של סשה .המשפט לא הגיוני.
תשובה ( )3נכונה :בחלק הראשון של המשפט המשוררת סשה אומרת שהיא שמחה על ההלחנה מכיוון
שכך יכול להכיר אותם קהל רחב מן הקהל המצומצם של קוראי השירה .למרות זאת אני תוהה אם הקהל
אכן מכיר את המילים .בחלק זה למרות העובדה שבשה שמחה על ששיריה הולחנו ,תוהה הדוברת האם
באמת הקהל מכיר את שיריה .האמירה הזו יוצרת ציפייה שאולי הקהל לא באמת מכיר את המילים.
בהמשך המשפט נאמר :שכן הן לא נותנים את דעתם למשמעות המילים וגם אם הם כן ,הרי הם שבויים
בפרשנות שנתן המלחין .כלומר הקהל לא באמת מכיר היכרות אמיתית עם שיריה של סשה ,שהרי גם אלו
שמקשיבים למילים ,עדיין עושים זאת דרך הפרשנות של המלחין .משפט זה יוצר קשר הגיוני בין חלקיו.
תשובה ( )4אינה נכונה :בחלק הראשון של המשפט המשוררת סשה אומרת שהיא נתנה רשות להלחין כי
כך יכול להכיר אותם קהל רחב מן הקהל המצומצם של קוראי השירה .אני סבורה שזו הייתה טעות כיוון
שאי אפשר לומר שהקהל אכן מכיר את שיריה .חלק זה יוצר ציפייה שההלחנה לא עזרה לקהל להכיר את
שיריה של סשה .בהמשך המשפט נאמר :אמנם הם מייחסים חשיבות למילים (כלומר הקהל מכיר את
המילים) ,אבל לפחות נהנים מהלחן .חלק זה לא מתאים לציפייה שהקהל לא מכיר את שיריה באמת .זהו
משפט לא הגיוני.

