Page 15 - ver1
P. 15
תשובה ( )3אינה נכונה .המודלים שהוצגו בקטע נועדו לענות על השאלה התיאורטית שהוצגה בפסקה
הראשונה – מה התהליך המתרחש מרגע שאדם רואה מילה כתובה ועד שמוחו מזהה אותה בקרב
המילים המוכרות שמצויות במאגר הזיכרון שלו .אם כן ,לא יהיה נכון לטעון כי לאחר הצגת שאלה זו,
הוצגו שאלות משניות שעולות ממנה ומודלים שעונים על שאלות אלו.
תשובה ( )4אינה נכונה .בהחלט ניתן לומר שהקטע בנוי באופן המתואר בתשובה זו :הצגת שאלה
תיאורטית הצגת מספר תשובות אפשריות הצגת מחקרים ששוללים כמה מהתשובות שהוצגו.
כאמור ,לאחר הצגת השאלה בדבר אופיו של תהליך הקריאה ,הוצגו שלושה מודלים אפשריים
המבקשים להשיב עליה ,ולאחר מכן הוצגו תוצאות מחקרים ששוללים כמה מן התשובות שהוצגו –
המחקר הראשון שולל את מודל זיהוי האותיות הסדרתי ומעלה את הסברה כי זיהוי מילה מקל במידת
מה על זיהוי האותיות שמרכיבות אותה ,והמחקר השני ,אשר נועד להכריע בין שני המודלים הנותרים,
העלה ממצאים שאומנם תומכים בקיומו של מודל זיהוי המילים הישיר ,אך יחד עם זאת ,שלל את
היותו המודל הבלעדי בתהליך הקריאה ,שכן אין בו כדי להסביר את יכולתנו לקרוא מילים שאינן
מוכרות לנו.

