Page 15 - ver1
P. 15

‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬המודלים שהוצגו בקטע נועדו לענות על השאלה התיאורטית שהוצגה בפסקה‬
‫הראשונה – מה התהליך המתרחש מרגע שאדם רואה מילה כתובה ועד שמוחו מזהה אותה בקרב‬
‫המילים המוכרות שמצויות במאגר הזיכרון שלו‪ .‬אם כן‪ ,‬לא יהיה נכון לטעון כי לאחר הצגת שאלה זו‪,‬‬

                                   ‫הוצגו שאלות משניות שעולות ממנה ומודלים שעונים על שאלות אלו‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בהחלט ניתן לומר שהקטע בנוי באופן המתואר בתשובה זו‪ :‬הצגת שאלה‬
‫תיאורטית ‪ ‬הצגת מספר תשובות אפשריות ‪ ‬הצגת מחקרים ששוללים כמה מהתשובות שהוצגו‪.‬‬
‫כאמור‪ ,‬לאחר הצגת השאלה בדבר אופיו של תהליך הקריאה‪ ,‬הוצגו שלושה מודלים אפשריים‬
‫המבקשים להשיב עליה‪ ,‬ולאחר מכן הוצגו תוצאות מחקרים ששוללים כמה מן התשובות שהוצגו –‬
‫המחקר הראשון שולל את מודל זיהוי האותיות הסדרתי ומעלה את הסברה כי זיהוי מילה מקל במידת‬
‫מה על זיהוי האותיות שמרכיבות אותה‪ ,‬והמחקר השני‪ ,‬אשר נועד להכריע בין שני המודלים הנותרים‪,‬‬
‫העלה ממצאים שאומנם תומכים בקיומו של מודל זיהוי המילים הישיר‪ ,‬אך יחד עם זאת‪ ,‬שלל את‬
‫היותו המודל הבלעדי בתהליך הקריאה‪ ,‬שכן אין בו כדי להסביר את יכולתנו לקרוא מילים שאינן‬

                                                                                                ‫מוכרות לנו‪.‬‬
   10   11   12   13   14   15