Page 6 - qua2
P. 6
.15השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בהספק .ראשית ניגש לרשום את ההספקים של שני
הרובוטים .כפי שלמדנו ,הספק מוגדר בתור עבודה.
זמן
בשעה). שולחנות (3 6 = 3 = 3 הוא ההספק A רובוט עבור
2 1
עבור רובוט Bההספק הוא .83
נתון כי ישנם שני רובוטים מסוג Aורובוט אחד מסוג Bועלינו למצוא כמה עבודה הם יעשו ב 24
שעות.
עבודה = זמן הספק
(2 ∙ + ⏞8 24 = 6 ∙ 24 + 8 ∙ 24 = 144 + 64 =
)3 3
⏞3
.16השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת באחוזים .בשאלה אין נתונים מספריים ממשיים וגם
התבקשנו למצוא את היחס בין מחירי המוצרים לפני הנחה ,לכן ניגש לפתרון השאלה על ידי הצבת
מספרים נוחים.
נתון כי סך ההנחות היה שווה למחיר הספר לפני ההנחה ולכן נתחיל להציב מספרים מתוך נתון זה
כדי לוודא שהוא מתקיים.
נניח כי מחיר הספר הוא 10שקלים .סכום זה צריך להיות גם סך כל ההנחות.
אם מחיר הספר הוא 10שקלים אז ההנחה שאריאלה קיבלה עליו הוא 2שקלים ( 20%ממחירו).
לכן 8 ,שקלים נוספים של הנחה ניתנו לה על השעון.
ידוע כי אריאלה קיבלה 10%הנחה על השעון ,כלומר 10%מהווים 8שקלים .מכאן נוכל לדעת כי
מחירו של השעון הוא 80שקלים.
הנחה לפני השעון מחיר = 80 =
הנחה לפני הספר מחיר 10
.17השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת בתכונות הריבועים ובפיתגורס .התבקשנו למצוא
בשאלה את אורכו של קטע MNהמהווה את היתר במשולש ישר זווית .MDN
נתונות לנו הצלעות של הריבועים ולכן נוכל למצוא את אורכי האלכסונים .כפי שלמדנו ,בעת העברת
אלכסון בריבוע נוצר משולש ישר זווית שווה שוקיים (בורקס) בו ישנם יחסים קבועים בין הצלעות.
= ∙ √2 = 2√2
2√2
= 2 = 2 = √2