Page 6 - qua2
P. 6

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בהספק‪ .‬ראשית ניגש לרשום את ההספקים של שני‬

                                          ‫הרובוטים‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬הספק מוגדר בתור עבודה‪.‬‬

                                            ‫זמן‬

                             ‫בשעה)‪.‬‬    ‫שולחנות‬      ‫(‪3‬‬  ‫‪6‬‬  ‫=‬  ‫‪3‬‬  ‫=‬  ‫‪3‬‬  ‫הוא‬  ‫ההספק‬  ‫‪A‬‬  ‫רובוט‬  ‫עבור‬
                                                        ‫‪2‬‬     ‫‪1‬‬

                                                                    ‫עבור רובוט ‪ B‬ההספק הוא ‪.83‬‬

‫נתון כי ישנם שני רובוטים מסוג ‪ A‬ורובוט אחד מסוג ‪ B‬ועלינו למצוא כמה עבודה הם יעשו ב ‪24‬‬

                                                                                      ‫שעות‪.‬‬

                          ‫עבודה = זמן ‪   ‬הספק‬

              ‫‪  ‬‬

‫‪(2‬‬  ‫∙‬  ‫‪  ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪⏞8‬‬  ‫‪  ‬‬  ‫‪24‬‬  ‫=‬  ‫‪6‬‬  ‫∙‬  ‫‪24‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪8‬‬  ‫∙‬  ‫‪24‬‬  ‫=‬   ‫‪144‬‬   ‫‪+‬‬  ‫‪64‬‬    ‫=‬  ‫‪      ‬‬
              ‫)‪3‬‬                          ‫‪3‬‬
       ‫‪⏞3‬‬

‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת באחוזים‪ .‬בשאלה אין נתונים מספריים ממשיים וגם‬

‫התבקשנו למצוא את היחס בין מחירי המוצרים לפני הנחה‪ ,‬לכן ניגש לפתרון השאלה על ידי הצבת‬

                                                                                  ‫מספרים נוחים‪.‬‬

‫נתון כי סך ההנחות היה שווה למחיר הספר לפני ההנחה ולכן נתחיל להציב מספרים מתוך נתון זה‬

                                                                       ‫כדי לוודא שהוא מתקיים‪.‬‬

       ‫נניח כי מחיר הספר הוא ‪ 10‬שקלים‪ .‬סכום זה צריך להיות גם סך כל ההנחות‪.‬‬

‫אם מחיר הספר הוא ‪ 10‬שקלים אז ההנחה שאריאלה קיבלה עליו הוא ‪ 2‬שקלים (‪ 20%‬ממחירו)‪.‬‬

                                       ‫לכן‪ 8 ,‬שקלים נוספים של הנחה ניתנו לה על השעון‪.‬‬

‫ידוע כי אריאלה קיבלה ‪ 10%‬הנחה על השעון‪ ,‬כלומר ‪ 10%‬מהווים ‪ 8‬שקלים‪ .‬מכאן נוכל לדעת כי‬

                                                               ‫מחירו של השעון הוא ‪ 80‬שקלים‪.‬‬

                  ‫הנחה‬    ‫לפני‬  ‫השעון‬  ‫מחיר‬     ‫=‬   ‫‪80‬‬  ‫=‬  ‫‪  ‬‬
                  ‫הנחה‬    ‫לפני‬  ‫הספר‬   ‫מחיר‬         ‫‪10‬‬

‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת בתכונות הריבועים ובפיתגורס‪ .‬התבקשנו למצוא‬
                      ‫בשאלה את אורכו של קטע ‪ MN‬המהווה את היתר במשולש ישר זווית ‪.MDN‬‬

‫נתונות לנו הצלעות של הריבועים ולכן נוכל למצוא את אורכי האלכסונים‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬בעת העברת‬
 ‫אלכסון בריבוע נוצר משולש ישר זווית שווה שוקיים (בורקס) בו ישנם יחסים קבועים בין הצלעות‪.‬‬

                                      ‫‪     =      ∙ √2 = 2√2‬‬

                                             ‫‪     2√2‬‬
                                     ‫‪     = 2 = 2 = √2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8