Page 5 - qua1
P. 5

‫‪ .12‬בשאלה שלפנינו עלינו לחשב את היחס בין מספר המשתתפים שהצהירו במאי שיצביעו ליעל לבין‬
                                                   ‫מספר המשתתפים שהצהירו במרץ שיצביעו לאהובה‪.‬‬

                    ‫במרץ השתתפו בסקר ‪ 5,000‬משתתפים‪ ,‬מתוכם ‪ 25%‬ענו שיצביעו לאהובה‪ .‬כלומר‪:‬‬
                                   ‫‪25‬‬
                                  ‫‪100 × 5000 = 25 × 50 = 1250‬‬

                        ‫במאי השתתפו בסקר ‪ 7,500‬משתתפים‪ ,‬מתוכם ‪ 50%‬ענו שיצביעו ליעל‪ .‬כלומר‪:‬‬
                                          ‫‪50‬‬
                                         ‫‪100 × 7500 = 3750‬‬
                                                                    ‫מכאן שמספר המשתתפים גדול פי ‪.3‬‬

                                                         ‫‪ .13‬השאלה שלפנינו עוסקת בגאומטריה תלת מימד‪.‬‬
                                 ‫תיבה הינה מנסרה שבסיסה הוא מלבן‪ .‬בגוף שכזה יש ‪ 4‬מקצועות שהם‬

                                         ‫גבהים‪ 4 ,‬מקצועות שהם אורכים ו ‪ 4‬מקצועות שהם קווי רוחב‪.‬‬
                                                              ‫נתון כי סכום שלושה מקצועות כאלו הוא ‪.8‬‬

                                             ‫מכאן שהסכום הכולל של כל המקצועות הוא ‪.(   ×   )     ‬‬

                  ‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בחפיפה‪ .‬כידוע ביממה ישנן ‪ 24‬שעות‪.‬‬
                                                                             ‫הנורות דולקות ‪ 11‬ו ‪ 15‬שעות‪.‬‬

       ‫מספר השעות המקסימלי בו שתיהן דולקות יחדיו הוא ‪ 11‬שעות (חפיפה מקסימלית שווה לגודל‬
                                                                                          ‫הקבוצה הקטנה)‪.‬‬

‫מספר השעות המינימלי בו שתיהן דולקות יחדיו הוא ‪ 2‬שעות (חפיפה מינימלית שווה לסכום הקבוצות‬
                                                                      ‫פחות השלם ‪)15 + 11 − 24 = 2 -‬‬

       ‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברה המכילה מערכת משוואות‪ .‬התבקשנו למצוא את ערכו של‬
    ‫הביטוי המופיע בשאלה‪ ,‬לכן ראשית נפשט אותו וננסה להבין כיצד הוא מתקשר לנתונים הקיימים‬

                                                                                                    ‫בשאלה‪.‬‬
                                      ‫)‪  2 −   2 = (   +   )(   −   ‬‬

                                                                          ‫מהנתון הראשון נוכל לגלות כי –‬
                                        ‫‪   +    =    →    =    −   ‬‬

                                                            ‫בנתון השני מופיע בפירוש הביטוי ‪   +    =   ‬‬
                                                               ‫נציב את הנתונים הללו בביטוי המבוקש –‬

                                                                        ‫‪     ‬‬

                                 ‫‪  2 −   2 = (⏞   +   ) (⏞   −   ) =    ∙   ‬‬
   1   2   3   4   5   6   7