Page 3 - qua1
P. 3
תשובה מספר 26 – 2 •
אם למשל בכיתה הראשונה היו 14תלמידים אז יחדיו יהיו 40תלמידים .מספר זה כן מאפשר
להם להתחלק ל 4ולכן ניתן לפסול את התשובה הזו.
תשובה מספר 27 – 3 •
אם למשל בכיתה הראשונה היו 13תלמידים אז יחדיו יהיו 40תלמידים .מספר זה כן מאפשר
להם להתחלק ל 4ולכן ניתן לפסול את התשובה הזו.
לאחר פסילת 3תשובות ניתן לסמן את התשובה הרביעית כנכונה גם ללא בדיקתה.
דגש – נתון בשאלה כי בכיתה הראשונה מספר התלמידים לא מתחלק ב .4כלומר זהו מספר
שבחלוקתו ב 4תהיה שארית כלשהי ( 2 ,1או .)3
אם נוסיף למספר שכזה מספר שמתחלק ב ( 4כמו תשובה מספר )4אז השארית תישאר ולא יהיה
סכום כולל שכן מתחלק ב .4
הבנה זו הייתה יכולה לחסוך לנו את התהליך של הצבת התשובות.
.8השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בבעיות תנועה.
נתון כי שמוליק ודורון יצאו באותו הרגע ,רצו אמנם במסלולים שונים ,אבל הגיעו לאותה הנקודה
באותו הזמן .כלומר ,זמן הריצה הכולל שלהם זהה.
התבקשנו למצוא את היחס בין המהירויות שלהם ,ולכן נעזר בנוסחת התנועה כדי להביע את
המהירויות שלהם.
נניח כי רדיוס המעגל הוא . דרכו של שמוליק היא הקוטר ולכן:
שמוליק של מהירותו = דרך = 2
זמן
דרכו של דורון היא חצי מהיקף המעגל ולכן:
דרך
= זמן = מהירותו של דורון
כעת נחלק בינהם למציאת היחס המבוקש בשאלה:
שמוליק 2 2
דורון
= = ∙ =